کد خبر: ۶۸۸۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴

نامه امیر کویت به «السیسی» برای پایان دادن به بحران قطر

وزیر خاجه کویت در دیدار با رئیس جمهور مصر، نامه امیر کویت درباره تلاش‌‌ها برای پایان دادن به بحران قطر را تحویل او داد.
نامه امیر کویت به «السیسی» برای پایان دادن به بحران قطر
آفتاب‌‌نیوز :

امیر کویت در راستای پایان دادن به بحران قطر و آشتی بین این کشور و کشورهای محور سعودی نامه‌ای برای رئیس جمهور مصر نوشت.

رسانه‌های مصر شنبه گزارش دادند که وزیر خارجه کویت در دیداری که با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر داشته، نامه «نواف الاحمد الجابر الصباح» را به او تقدیم کرده است.

سیسی امروز با حضور سامح شکری، وزیر خارجه مصر از «احمد ناصر الصباح» وزیر خارجه کویت در قاهره استقبال کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه مصر، وزیر خارجه کویت طی این دیدار نامه امیر این کشور را شخصاً به سیسی تقدیم کرده است. در این نامه به آخرین تحولات پیرامون تلاش‌های کویت برای تحقق وحدت کلمه در بین کشورهای عربی خلیج فارس از طریق مصالحه پرداخته است.

رئیس جمهور مصر در این دیدار از تلاش‌های کویت در این ارتباط و همچنین عربستان سعودی به نیابت از کشورهای سه‌گانه مصر، امارات و بحرین تقدیر و تشکر کرده است.

سیسی به احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر و اهمیت پایبندی به نیت‌های صادقانه برای تحقق آشتی مشترک تأکید دارد.

امیر کویت هفته گذشته نیز در نامه‌ای به پادشاه کویت خواستار آشتی بین کشورهای عربی خلیج فارس شده بود.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی رئیس جمهور آمریکا در سال ۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع بود و ماه گذشته کویت اعلام کرد که تلاش‌های این کشور برای آشتی دادن پنج کشور یاد شده ثمر بخش بوده است.

آمریکا و عربستان سعودی همان روز (۱۴ آذر) از این خبر استقبال کردند ولی بحرین، امارات و مصر با تأخیر قابل ملاحظه‌ای به این خبر و تلاش‌های وزارت خارجه کویت برای مصالحه و حل بحران قطر واکنش نشان دادند.

اعلام ثمربخش بودن مذاکرات و گفت‌وگوها پیرامون آشتی دادن کشورهای محور عربستان سعودی با قطر بعد از آن صورت گرفت که جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ به همراه مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان سعودی، قطر و امارات سفر کرده بود.

بحران قطر در حالی به روزهای آخر خود می‌رسد که کشورهای تحریم کننده این کشور بعد از گذشت سه سال و شش ماه، نتوانسته‌اند ۱۳ شرط خود برای برگشت به روابط قبل از سال ۹۶ را بر دوحه تحمیل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین