کد خبر: ۶۸۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

کدام فیلم‌های ۲۰۲۰ گوی سبقت را در فروش از دیگر آثار ربودند؟

بالاخره سال ۲۰۲۰ پایان یافت و مردم در تغییر سال از ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ آرزو کردند که در سال جدید اتفاقات بهتری در تمام مراحل و مقاطع برای تمام جهان رخ دهد. البته می‌توان گفت مردم بیشتر برای بازگشت روزهای قبل از سال ۲۰۲۰ که آزادانه به کارهای مورد علاقه خود از جمله سفر رفتن، تفریح کردن، حضور در کنسرت، رفتن به سینما و... می‌پرداختند، دلتنگ شده‌اند.
کدام فیلم‌های ۲۰۲۰ گوی سبقت را در فروش از دیگر آثار ربودند؟
آفتاب‌‌نیوز :

همانطور که همه می‌دانیم شیوع ویروس کرونا در جهان زندگی تمام مردم را زیر و رو کرد و بر تمام ابعاد زندگی آن‌ها تاثیر گذاشت. سینما نیز یکی از صنایعی بود که بیشترین و سنگین‌ترین آسیب‌ها را از شیوع این بیماری دید.

تا مدت‌ها پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی برای مقابله با این بیماری تعطیل شد، جشنواره‌ها برگزار نشد و گیشه‌ها در تمام جهان خالی ماند اما طولانی شدن حضور این بیماری در تمام جهان باعث شد تصمیم‌گیری‌ها در برخی از زمینه‌ها از جمله تولیدات سینمایی تغییر کند و افراد برای ساخت آثار خود تنها با رعایت کردن پروتکل‌ها دوباره به میدان بازگردند.

در این حین فیلم‌هایی تولید شد که باز هم برای روزهایی اندک توانست عده‌ای را به سینما بکشاند، البته آمار نشان می‌دهد که سینما و گیشه فروش فیلم‌ها در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ که ارقام رویایی به ثبت رسیده بود، بدترین سال خود را سپری کرده‌اند.

با اینکه صنعت سینما سال ۲۰۱۹ در فروش و گیشه سال بیسار خوبی را تجربه کرده بود اما شیوع این بیماری از چین باعث بسته شدن سالن‌های سینمای این کشور در ابتدا و سپس در دیگر کشورها شد و سالن‌های سینمای زیادی قربانی این بیماری شدند.

البته برخی از فیلم‌ها تلاش کردند تا قبل از همه‌گیری شدید کرونا ویروس اکران شوند و فروشی هر چند محدود داشته باشد و در کنار این آثار برخی از کارگردانان و سرمایه‌گذاران نیز با تاخیر در اکران فیلم‌های خود به این امید بودند شرایط جهان به زودی به حالت عادی بازگردد به همین دلیل است برخی از فیلم‌ها بارها و بارها تاریخ اکران خود را تغییر داده‌اند و هنوز هم اکران نشده‌اند.

در این متن قصد داریم به پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ بپردازیم و نکته‌ای که در این میان می‌تواند نظرها را به خود جلب کند این است که در سال گذشته یک فیلم غیر هالیوودی توانست در صدر لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گیرد.

هشتصد

فیلم سینمایی «هشتصد» از سینمای چین توانست با مضمونی حماسی جنگی رتبه نخست پروفروش‌های سینما در سال ۲۰۲۰ را از آن خود کند. با اینکه چین خود نخستین قربانی بیماری کرونا بود اما با کنترل بیماری و جلوگیری از همه‌گیری آن توانست زودتر از کشورهای دیگر سالن‌های سینمای خود را باز کرده و این رکورد را رقم بزند.

این فیلم داستان محاصره کردن انباری در سال ۱۹۷۳ توسط امپراتوری ژاپن در زمان نبرد شانگهای را روایت می‌کند. چین در آن نبرد شکست می‌خورد، اما پیروز جنگ می‌شود؛ مقاومت هشتصد قهرمان آن افسانه‌ای است که تا امروز بر سر زبان‌ها باقی مانده است. گوان هو، کارگردان نسل سوم سینمای چین این اتفاقات مهم تاریخ معاصر چین را بازسازی کرده است.

فیلم سینمایی هشتصد با ۸۰ میلیون دلار بودجه ساخته شد و با فروش ۴۶۱ میلیون دلاری در گیشه‌های مختلف از جمله گیشه چین به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شد. این فیلم را «هو گوآن» کارگردانی کرده و «گوآن هو» و «جی روی» نوشتن فیلم‌نامه را بر عهده داشته‌اند.

پسران بد، تا ابد

فیلم سینمایی «پسران بد، تا ابد» دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۰ ست که کمپانی سونی در ابتدا بر این باور بود این قسمت حتما فروش بسیار خوبی خواهد داشت اما متاسفانه این انتظار اتفاق نیفتاد و این فیلم سینمایی تنها با ۴۲۶ میلیون دلار فروش جهانی توانست در دومین پله از پرفروش‌های سال قرار گیرد.

این فیلم سینمایی در ژانر اکشن کمدی ساخته شده و داستان آن در مورد «مایک» و «مارکوس» دو پلیس است که پس از سال‌ها به دلیل وقوع قتل‌هایی مربوط به یکی از پرونده‌های قدیمی‌شان مجبور به همکاری دوباره با یک‌دیگر می‌شوند.

این فیلم را «عادل ال اربی» و «بلال فلاح»با همکاری یک‌دیگر کارگدانی کرده‌اند و بازیگرانی از جمله «ویل اسمیت»، «مارتین لورنس»، «ونسا هاجنز» و ... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انگاشته

فیلم سینمایی «انگاشته» یا همان تنت کریستوفر نولان با فروش ۳۶۲ میلیون دلاری توانست جایگاه سون لیست پروفروش‌های ۲۰۲۰ را به خود اختصاص دهد، البته این رقم می‌تواسنت بسیار بیشتر باشد تنها اگر نولان نیز مانند بسیاری دیگر از کارگردانان فیلم خود را در تاریخی دیگر اکران می‌کرد.

این فیلم داستان دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای را روایت می‌کند که با یک فناوری وارونگی زمان، برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم تلاش می‌کنند.

نولان علاوه بر کارگردانی انگاشته، فیلم‌نامه آن را نیز نوشته است و بازیگرانی از جمله «جان دیوید واشنگتن«، «رابرت پتینسون»، «الیزابت دبیکی»، «کلیمانس پوزی»، «مایکل کین»، «آرون تایلرجانسون»، «کنت برانا»، «دیمپل کاپادیا» و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سونیک خارپشت

فیلم سینمایی «سونیک خارپشت» بر اساس یک بازی ویدئویی محبوب ساخته شده است و داستان شخصیتی به همین نام را روایت می‌کند که سرعت مافوق صوت دارد و طی ماجراهایی تصمیم می‌گیرد که در زمین زندگی کند، اما حضور او در زمین باعث اختلالاتی می‌شود و ارتش ایالات متحده به دنبال او می‌افتد.

این فیلم سینمایی که در ژانر کمدی، اکشن و ماجراجویی ساخته شده با فروش ۳۱۰ میلیون دلاری در جایگاه سوم پرفروش‌های سال قرار گرفته است. این فیلم را «جف فاولر» کارگردانی کرده است، «جاش میلر» و «پاتریک کیسی» نیز فیلمنامه آن را نوشته‌اند. «جیم کری»، «جیمز مارسدن»، «بن شوارتز»، «آدام پالی» و ... از جمله بازیگرانی هستند که در این فلیم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دولیتل

فیلم‌ سینمایی «دولیتل» در ژانر ماجراجویی ساخته شده داونی جونیور ستاره فیلم‌های انتقام‌جویان در آن به ایفای نقش پرداخته است. داستان دولیتل در مورد یک دامپزشک است که به واسطه از دست دادن همسر خود به گوشه‌نشینی روی آورده، در همین حین با حیوانات خود نیز صحبت می‌کند و برای درمان بیماری ملکه ویکتوریا به همراه حیواناتش به یک جزیره سفر می‌کند.

این فیلم سینمایی توانست با فروش ۲۴۵ میلیون دلاری در گیشه‌های سینمای جهان توانست رتبه پنج لیست پرفروش‌ترین‌ها را به خود اختصاص دهد.

فیلم دولیتل را «استیون گیگان» کارگردانی کرده و فیلم‌نامه آن را نیز نوشته است، از جمله بازیگران این فیلم نیز باید به «مایکل شین»، «آنتونیو باندراس»، «ماریون کوتیار«، «رامی مالک»، «سلنا گومز»، «رالف فاینس»، «اکتاویا اسپنسر»، «تام هالند»، «اما تامپسون»، «کمیل نانجیانی» و «جیم برودبنت» اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین