کد خبر: ۶۸۸۷۰۴
تعداد نظرات: ۱۳۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
متن کامل طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید سلیمانی

طرح جدید مجلس انقلابی: دولت مکلف است تا ۲۰ سال دیگر اسراییل را نابود کند

طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی با ۱۶ ماده هفته گذشته در مجلس اعلام وصول شد؛ طرحی که در راستای مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا، پیگیری سیاست خارجی عزتمندانه و اجرای اقدام سخت با اخراج آمریکا تهیه شده است.
طرح جدید مجلس انقلابی: دولت مکلف است تا ۲۰ سال دیگر اسراییل را نابود کند
آفتاب‌‌نیوز :

هفته گذشته و در آستانه سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی طرح اقدام متقابل ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی در صحن علنی روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه اعلام وصول شد که متن آن به شرح زیر است:

مقدمه:

اقدام خصمانه آمریکا در ترور شهید سلیمانی و پذیرش رسمی مسئولیت آن تنها یکی از مصادیق اعمال تروریستی آمریکا است که در منطقه در حال اجراست و جز با خروج کامل آن از منطقه در همه زمینه های اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی متوقف نخواهد شد. راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اخراج آمریکا از منطقه که صراحتا توسط مقام معظم رهبری بیان شده است (۳۱ /۴/ ۱۳۹۹) به عنوان انتقام مناسب با این اقدام تروریستی اجرا خواهد شد. موارد ذیل در راستای

۱- اجرای انتقام سخت با اخراج آمریکا از منطقه و اقدامات متقابل در جهت تضعیف آمریکا،

۲- مقابله با اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی و پیگیری اهداف آن شهید بزرگوار در عرصه مبارزات ایشان.

۳- مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران.

۴- پیگیری سیاست خارجی عزتمندانه پیشنهاد می گردد.

اخراج آمریکا از منطقه

ماده ۱- از زمان تصویب این قانون تمام دستگاه های دولتی و نیروهای مسلح مکلف به ایجاد ترتیبات ذیل جهت اخراج تمامی نیروهای نظامی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا- سنتکام- می باشند:

۱- جمهوری اسلامی ایران با هر کشوری که تروریستهای فوق را مجبور به خروج نماید در صورت درخواست دولت میزبان و حصول توافق بر سر هزینه ها آماده همکاری دفاعی حداقل به مدت ۵ سال در محدوده قوانین خود خواهد بود. وزیر امور خارجه موظف است این تعهد را رسما به گزارش دولتهای میزبان برساند.

۲- جمهوری اسلامی ایران مسئولیت اقدامات نظامی- اطلاعاتی آمریکا در کل منطقه غرب آسیا علیه امنیت و منافع سرزمینی و فراسرزمینی جمهوری اسلامی ایران را برعهده کشورهای میزبان نیروهای نظامی آمریکا نیز دانسته و همکاری با آمریکا را به مثابه مشارکت در عمل تروریستی مورد شناسایی قرار می دهد.

وزارت امور خارجه با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می اندازند. اقدامات مقتضی علیه کشورهای میزبان به عنوان مشارکت در عمل تروریستی آمریکایی نیز صورت دهند. در صورت اقدام نظامی تروریست های آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران از خاک آن کشور، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با رعایت سلسله مراتب مجاز به پاسخ متناسب به کشور میزبان نیز می باشند.

تبصره- در صورت غیر قانونی اعلام کردن حضور نیروهای تروریستی آمریکا توسط دولت کشور میزبان آن کشور از این ماده مستثنی است.

۳- در صورت اقدام نظامی تروریست های آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح با رعایت سلسله مراتب موظف به پاسخ نظامی در همان سطح یا بالاتر به آمریکا علاوه بر دفاع می باشند که این پاسخ می تواند در کشور مبداء اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران رخ دهد.

۴- نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجاز است در راستای مبارزه با تروریسم از محل منابع خود نسبت به پرداخت جوایز به افراد یا گروه هایی که در برخورد با عوامل دخیل در ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یا اخراج آمریکا از منطقه نقش دارند اقدام نماید.

تبصره- ۱ درصد از درآمد حاصل از صادرات بخش دولتی به عراق پس از وصول به این امر اختصاص می یابد.

۵- ۳۰ درصد از ارزش کل کالا به عنوان عوارض گمرکی به کالاهای وارداتی یا برند وابسته به کشور ایالات متحده آمریکا اضافه شده و در جهت فعالیت های مردمی بین المللی ذیل به نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تخصیص می یابد:

برگزاری جشنواره سالانه بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در کلیه شاخه های هنری

- اهدای جایزه بین المللی مقاومت

- حمایت از آسیب دیدگان از اقدامات آمریکا

۶- هر گونه مشارکت موثر (تعریف شده در بند ۴ ماده ۲ قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه) اتباع ایرانی با دولت ایالات متحده آمریکا ممنوع بوده و افراد متخلف از این امر مشمول مجازات ذیل عناوین جاسوسی می باشند.

تبصره ۱- همکاری فرهنگی، علمی و آموزشی با هدف حفظ منابع ملت ایران و پس از کسب مجوزهای رسمی از نهادهای مربوطه به جمهوری اسلامی ایران بلامانع است.

تبصره ۲- این قانون شامل انتقال اطلاعات و هر نوع همکاری با موسسات و نهادهایی که به صورت پوششی زمینه جاسوسی می کنند نیز می گردد. مصادیق این موسسات می بایست توسط یک کمیته تخصصی ضد جاسوسی متشکل از نماینده وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، قوه قضاییه، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سازمان اطلاعات سپاه ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن اعلام و پس از آن هر سه ماه به روز رسانی گردد.

تبصره ۳- در صورت عدم حضور این افراد در ایران، آنان با تشخیص و معرفی مجلس شورای اسلامی یا وزارت امور خارجه از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران تحریم شده و مشمول قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه مصوب ۱۳۹۶ می گردند و تروریست شناخته خواهد شد.

۷- هر ارگان، شرکت خصوصی یا دولتی که به استناد تحریم های آمریکا از ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی تحریمی خودداری کند متخلف شناخته می شود.

۸- هرگونه واردات کالا و خدمات از مبداء آمریکا ممنوع است به جز مواردی که به تشخیص دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی استناد گردد.

۹- با هدف کاهش وابستگی تجارت خارجی کشور به دلار، بانک مرکزی موظف است نسبت به افزایش 30 درصدی ذخائر طلا ظرف مدت حداکثر یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون اقدام نماید.

۱۰- در اصلاح ماده ۱۳ قانون برنامه ششم توسعه بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظفند نسبت به انعقاد پیمان های دو جانبه و چند جانبه پولی و ارزی با ۵ کشور اصلی طرف تجارت ایران ظرف مدت حداکثر یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون اقدام نمایند. به گونه ای که سهم تسویه مالی تجارت خارجی با پولهای ملی حداقل به ۲۰ درصد کل تجارت خارجی کشور افزایش یابد. همچنین به عنوان تدقیق ماده ۱۸ قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، دستگاه های مذکور موظفند نسبت به تشکیل اتحادیه پولی و تجاری با کشورهای جبهه مقاومت ظرف مدت دو سال پس از ابلاغ این قانون اقدام نمایند. گزارش پیشرفت این بند توسط بانک مرکزی هر ۳ ماه یک بار به کمیسیون اقتصادی مجلس و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه گردد.

۱۱- وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب منافع ملی و در جهت مقابله با تحریم ها و زیر ساخت های حقوقی و سیاسی لازم جهت گسترش تعاملات اقتصادی با کشورهای مختلف خصوصا کشورهای چین، روسیه، سوریه ، عراق و ونزوئلا را فراهم نماید؛ از جمله به وسیله شناسایی و تسهیل موانع گوناگون حقوقی و کنسولی وپشتیبانی های مضاعف و ویژه از تجار توسط رایزنان اقتصادی سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای فوق مبتنی بر همین قانون وزارت امور خارجه موظف است پیش نویس این توافقات را تا ۲ ماه آینده به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه نماید و هر سه ماه یک بار گزارشی از میزان پیشرفت این توافقات و تحقق اهداف تجاری فوق را به این کمیسیون ارائه نماید.

۱۲- بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی با همکاری وزارت امور خارجه موظف به پیگیری تعریف پول بین المللی با پشتوانه غیر اعتباری و ایجاد یک ناحیه پولی تحت سازمانی از کشورهای مختلف، با دعوت از کشورهای محور مقاومت می باشد. واحد پول مذکور براساس قیمت جهانی یک کالا یا متوسط چند کالا با ثبات ارزش نسبی در کوتاه مدت و بلند مدت مورد توافق کشورای عضو خواهد بود و پشتوانه آن شامل هر گونه کالا و خدمات دارای ارزش مالی است که به سرعت قابلیت نقد یا تبدیل شدن داشته باشد. سازوکار نظارت این سازمان پولی جهت تضمین « تساوری ارزش اسمی پول تولید شده با ارزش اموال پشتیبان»، و تضمین «امکان دریافت پشتیبان در ازای ارائه پول و امکانات تبدیل پشتیبان در بازار»، طی توافق میان کشورهای عضو تعیین خواهد شد. کشورهای عضو در میزان تولید این پول، اختیار تام دارند.

ماده ۲- هر گونه مذاکره بر سر توان تسلیحاتی جمهوری اسلامی، نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و مسائل محور مقاومت ممنوع بوده و مسئول مربوطه محکوم به انفصال مادام العمر از مناصب و خدمات دولتی است. هر گونه توافق با شرط مذاکره بر امور یاد شده، باطل است. در صورت هر گونه مذاکره درباره امور یاد شده از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه موظف است عاملان را ظرف یک هفته به قوه قضاییه معرفی نماید.

تبصره: هر گونه مذاکره با آمریکا بر سر هر گونه مسئله غیر هسته ای مشمول این ماده خواهد شد.

ماده ۳- مادامی که دولت آمریکا نسبت به خروج از برجام رسما عذرخواهی نکرده و ترور سردار قاسم سلیمانی توسط این کشور رسما محکوم نشده است؛ هر گونه مذاکره دو یا چند جانبه با حضور آمریکا ممنوع بوده و عامل محکوم به انفصال مادام العمر از مناصب و خدمات دولتی و عمومی می گردد.

تبصره ۱: جبران خسارت ناشی از نقض عهد دولت آمریکا و کشورهای اروپایی در خصوص برجام جزئی از هر گونه مذاکره ای هسته ای با دولت آمریکا خواهد بود.

تبصره ۲- بازگشت جمهوری اسلامی به هر «گام» از تعهدات برجامی کاهش یافته مطابق بیانیه ۱۸-۲-۹۸ شورای عالی امنیت ملی و توقف اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، نیازمند تصویب مستقل از طرف مجلس در فرآیند متوازن با طرف های مقابل، در بازگشت به گام به گام به تعهدات می باشد.

این توازن در چهارچوب «الزامات ۹ گانه مقام معظم رهبری در اجرای برجام» و رعایت چهار اصل «عدم تغییر مفاد برجام، جبران خسارت، لغو تحریم ها (تمام تحریم هایی که پس از خروج آمریکا از برجام علیه ایران وضع شده است) و تضمین عدم نقض مجدد برجام» ارزیابی خواهد شد.

ماده ۴- نیروهای مسلح با رعایت سلسله مراتب موظفند در برابر هر گونه ترور اتباع جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر مجازات عوامل ترور، پاسخ متناسب و بازدارنده نیز انجام دهند.

مسئله فلسطین و حمایت از جبهه مقاومت

ماده ۵- دولت مکلفند به ایجاد ترتیبات ذیل جهت نابودی رژیم غاصب صهیونیستی تا سال ۱۴۲۰ می باشد.

۱- شکست حصر غزه با ارسال کالاهای اساسی از مبادی رسمی دریایی به غزه در مقابل وجه یا رایگان؛ به گونه ای که نهایتا تا شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون اولین محموله، حداقل شامل کمک های مردمی و نهادهای خصوصی فرستاده شود.

۲- پیگیری ارائه خدمات و زیرساخت های رفاهی – اقتصادی – امنیتی جهت حمایت از پیاده روی مردمی «حق بازگشت آوارگان فلسطینی» و حمایت از توسعه آن در دیگر مرزهای سرزمین اشغالی تحت عناوینی از قبیل «بازگشت به قدس» «آزادسازی جولان» «زیارت قدس» به صورت سالانه تا این مرزها.

ماده ۶- دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است کمک های انسان دوستانه ایران را در جهت کمک به ملت انقلابی یمن و شکست حصر این کشور، در قالب ارسال کالاهای اساسی غذایی، دارویی، و مواد سوختی، حداقل هر سه ماه یکبار تا انتهای بحران انسانی یمن مستقیما به آن کشور برساند به گونه ای که اولین محموله نهایتا تا انتهای سال ۱۳۹۹ فرستاده شود. منابع این امر حداقل به صورت مردمی و همچنین از نهادهای داوطلب خصوصی داخلی و خارجی تامین شده و در موعد مقرر به هر مقدار حاصل شد فرستاده می شود. هر گونه ممانعت از رسیدن این کمک ها به مقصد به منزله مخاصمه با جمهوری اسلامی از طرف دولت مانع خواهد شد.

ماده ۷- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری نهادهای دولتی و فرهنگی مرتبط، با رعایت سلسله مراتب موظف است فناوری های فرهنگی همچون «راهیان نور» و مشاهده مستقیم آثار، نماد سازی ها و موزه های نوین را جهت زنده نگه داشتن یاد فداکاری های دو ملت عراق و سوریه، معرفی قهرمانان این ملت،ها، افشای جنایات صدام و داعش و آمریکا و بررسی مدارک حضور آمریکا در فساد، به آن کشورها صادر کند. اولین برنامه ها از سال ۱۴۰۰ شروع شده و در طی ۱۰سال به ۳ میلیون مخاطب در سال برسد.

تامین مالی این طرح ها از محل منابع دریافت شده از کشور میزبان، شامل قراردادهای دو جانبه و کمک های اختصاص یافته، کمک های ستاد مرکزی راهیان نور و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خواهد بود.

ماده ۸- دولت جمهوری اسلامی ملزم به فراهم آوردن زیرساخت های رفاهی – افتصادی مورد نیاز پیاده روی اربعین در زیارت عتبات عالیات در قالب قراردادهای اقتصادی با بخش دولتی و خصوصی عراق است.

دولت ملزم به همکاری حداکثری در داخل مرزهای ایران جهت شرکت اتباع جمهوری اسلامی ایران در این برنامه زیارتی است.

تبصره – دولت می بایست برنامه اجرایی این ماده را حداکثر تا ۶ ماه پس از ابلاغ قانون، طی لایحه ای به مجلس تقدیم کند.

ماده ۹- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم و تحقیقات موظفند حداقل ۲۰% از کل ظرفیت دانشگاهی برای اتباع خارجی را به طرح متمرکز نخبه گزینی از میان مردم هر کشور اختصاص دهند و پایان نامه های مرتبط به مسائل کشور متبوع، دانشجو و حل آنها را تحت حمایت قرار دهند.

تبصره – وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم و تحقیقات، مکلفند به ارائه گزارش متمرکز سالانه در زمینه وضعیت دانشجویان خارجی، به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هستند.

قوانین مرتبط با سیاست خارجی عزتمندانه

ماده ۱۰- شرکت هایی که به دلیل تحریم علیه ایران، از قرارداد خود تخلف نمایند، در صورت تمایل برای بازگشت به همکاری با ایران در هر گونه قراردادی ملزم به رعایت شرایط ذیل هستند:

* ضمانت فسخ قرارداد توسط طرف خارجی می بایست حداقل دو برابر موارد مشابه تعیین گردد.

* هزینه تجهیزات و خطوط تولید باید تا رسیدن به محصول نهایی بر عهده طرف خارجی باشد.

* طرف خارجی مشمول مالیات به مقدار دو برابر موارد مشابه گردد.

* در مناقصه ها در شرایط مساوی، این شرکت ها در اولویت پایین تر قرار می گیرند.

در صورت تخلف از ذکر این موارد در توافق، متخلف به حبس از ۱ تا ۵ سال محکوم می گردد.

ماده ۱۱ در صورت هر گونه نقض پیمان توسط هم پیمان، جمهوری اسلامی دارای اختیار لغو لعنی پیمان خواهد بود و در این حالت نباید هزینه ای به عنوان جریمه لغو متقابل ایران در نظر گرفته شود این شرط باید در پیمان ذکر شود.

تبصره ۱- در تعهدات غیر الزام آور متقابل، در صورت نقض طرف مقابل، دولت جمهوری اسلامی موظف است تعهدات خود را حداقل به همان تناسب متوقف کرده و گزار آن را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

تبصره ۲- مرجع تشخیص نقض، نهاد مورد رضایت طرفین به عنوان مرجع اختلافات که در قرارداد ذکر شده، می باشد و در صورت عدم ذکر، مرجع تشخیص، طرف تابع جمهوری اسلامی ایران است.

ماده ۱۲- در پیمان با دولت هایی که سابقه پیمان شکنی داشته اند می بایست مجازات تمام موارد ممکن نقض پیمان پیش بینی شده و مجازات تمام این حالا به صورت یکطرفه و در صورت قبول نکردن طرف مقابل، مستقلا برای جمهوری اسلامی «قابل اجرا» باشد به نحوی که پیش فرض قرارداد، آمادگی برای تخلف طرف مقابل از یکایک بندهای قرارداد باشد. در غیر این صورت قرارداد قابل پذیرش نیست و از مجلس شورای اسلامی در تصویب قرارداد این امر را در نظر می گیرد.

ماده ۱۳- مهاجرین و پناهندگان مشمول ماده ۹۷۹ قانون مدنی، به شرط عدم سوء پیشینه کیفری احراز شده با استعلام وزارت کشور از قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی اقامت دائمی را در صورت اعلام درخواست، کسب می کنند مگر اینکه وزیر کشور از اعطای تابعیت به افرادی خاص جلوگیری کند. اقامت دائمی در دریافت هر گونه خدمات با تابعیت یکسان است.

تبصره – مهاجرین و پناهندگانی که در راستای اهداف جمهوری اسلامی، مطابق ساز و کارهای قانونی به صورت مستقیم در نیروهای جمهوری اسلامی حضور یافته و سابقه عملیاتی داشته باشند مشمول ماده ۹۸۰ قانون مدنی محسوب شده و تنها در صورت عدم صلاحدید دولت بر اعطای تابعیت به ایشان، تصویب هیات وزیران مبنی بر عدم اعطای تابعیت نیاز است.

ماده ۱۴- سازمان بسیج مستضعفین با رعایت سلسله مراتب، موظف به پیگیری ارتباطات مناسب میان جنبش های مردمی سراسر جهان در مقابله با آمریکا است.

ماده ۱۵- در خصوص نهادهای زیر نظر رهبری پس از موافقت ایشان قانون مربوطه اجرایی می گردد.

ماده ۱۶- متخلفین از اجرای کلیه مواد این قانون در مواردی که مجازات خاص ذکر نشده است به تناسب امتناع یا ممانعت از اجرا، به طبقات ۴ تا ۷ طبقات مجازات تعزیری قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ محکوم می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳۳
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
6
123
دولت باید به عنوان مجری به این نمایندگان انقلابی نارنجک ببنده قل بدشون تو زمین اسراییل تا قانون اجرا بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
احسن به این طرح
نماینده ها ی محترم
اولین نفرشونرا اعلام کنند
ثوابش هزاران برابر نفر دومی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
این همه رد صلاحیت کردند که این نوابغ بروند در مجلس
ناشناس
| India |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
پیشنهاد عالیه
اما نارنجک کمه
یک کوچلو از همون اورانیومهای ۲۰ درصد غنی سازی شده جدید بدستور خود نمایندگان محترم
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
با این بذل و بخشش و ریخت و پاش مالی که تو این مصوبه امده تو این شرایط اقتصادی خودمون زودتر از بین میریم
فولادوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اول بروند اون شکمهاشون توعکس رو آب کنند
فرزند پارس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
یکسال از عمر مجلس می گذرد و ملت در کنار سفره خود آن را حس نمی کنند .در عوض سفره ها کوچکتر شده است اگر همینطور پیش برود بر سفره جز نمکدان و یک عدد بربری و یک لیوان پر از آب چیزی دیگری نخواهد ماند...گاهی برخی ها یک حرف می زنند ملت چند دهه باید تاوان آن حرف را باید بدهند...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
اینها یعنی عصاره فضائل ملت هستند!!!
با شعار بهبود معیشت مردم رفتند مجلس و دارند تیشه به ریشه همین اقتصاد نیم بند می زنند
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
5
96
این نمایمدگان که مدعی بودند میخواهند فقر و محرومیت را در الویت قرار دهند حالا بفکر اصلاح جهان افتاده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
كاش فقط
در مجلس قران ختم ميكردند.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
فکر کنم افکار مردم ایران نو شده و تغییر کرده مثل همه دنیا و جامعه خیلی وقته که افکاری از این دست را پس زده و خواهد زد باید صدای اندیشه های نو و جدید مردم را شنید اگر میخواهید مملکت را درست اداره کنید و اگر نمیخواهید حرفی جداست
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اشتباه نکنید ! اینها نماینده مردم نیستند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
چه كيفي كرده اند دولت مردان امريكايي از اين قانون.
دقيقا در جهت منافع امريكا و در تاييد دليل انها در لشكر كشي به اين منطقه و غارت كشورهاي منطقه ست.
دستتتون درد نكنه
ناشناس
|
Japan
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
69
برخی یا نفوذی هستند یا ساده لوح
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
من میگم آنها نفوذی هستند.
حق گو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
من میگم نان به نرخ روز خور وریاکار
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
شما هر طوری دوست دارید بکنید ! ولی حق با صاحب زر و زوره !!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
72
سلام. همه مشکلاتمون حل شد. خدا را شکر !!!!!
پاسخ ها
ايراني ديگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
بدبخت شديم رفت
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
خدایی که این جماعت به اون اعتقاد دارند ! اصلا قابل ستایش نیست !!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
49
11
بجاى اين همه قانون و تبصره براى امريكا و كشورهاى هم پيمان امريكا ، يكبار براى هميشه امريكا وكشورهاى دوست امريكا را
دشمن ابدى ايران بناميم و هر انچه ممكن است مستقيم يا غير
مستقيم به امريكا وصل شود انرا قطع كنيم تا جائيكه امريكا نابود
شود البته اگر كار به جنگ نظامى هم كشيد انقدر ادامه دهيم تا
امريكا شكست بخورد در ضمن اين را هم بايد بدانيم اسرائيل در
باطن يكى از ايالتهاى امريكا بحساب مى ايد اگر بخواهيم اسرائيل
نابود شود بايد امريكا را نابود كنيم براى شروع از اين ببعد به هر كشورى كالا و خدمات صادر ميكنيم پول دلار را قبول نكنيم ، عضويت
خودمان را در سازمان ملل لغو كنيم چون مقر ان در خاك امريكا است،
سفر به امريكا براى همه ايرانيان ممنوع شود،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
زندگی سه نسل از این مملکت نابود شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
آهای مردم نمایندگانی که میگن ما نماینده مردمیم، نمایندگی چنین افرادی را دارند. اما آیا چنین فردی یکی از شماست یا یک شستشوی مغزی شده بیمار است که امید بهبودی و درمانش هم نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
فکرکنم ایشون تیکه انداخته. الکی رای منفی دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
88
دشمن دانا بلندت میکند
بر زمینت می‌زند نادان دوست
در کتیبه داریوش اضافه کنید که خدا مملکت را از شر نادان ها حفظ نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اینها نمایندگان مومن و انقلابی هستند !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
4
86
ده در صدی بهتر از این نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
انشا الله رئیس دولت بعدی هم از این گروه باشد ،چه شود !!
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
4
61
آقایان این مجلس نمایندگان است یا محل جک ساختم. آقایون این چیزها را ننویسید که هر ترجمه آیی از آن باعث خندیدن دنیا به ما میشود.
Nima
|
Canada
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
57
این قانون نیست بیشتر شبیه بیانیه های راهپیمایی های حکومتی می ماند بعد از هر بند هم نمایندگان بلند بگویند تکبیر تا تصویب شود.
شما نمایندگان ۲۰ درصدی مگر قرار نبود مشکل اقتصاد، تورم، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی و تحریم ها را حل کنید پس چی شد اون همه ادعا خروجیش شد بیانیه پایان راهپیمایی.

مساله ایران یک چیز بیشتر نیست و با اراده مردم قابل حل است. تمام مسائل مهم کشور باید با تصمیم اکثریت مردم حل شود زمانی مجلس تصمیم سازنده می گیرد ک با رای اکثریت مردم انتخاب شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
61
عجب مردم از نداری و گرسنگی و فقر مالی و فرهنگی تباه شده اند. این نمایندگانشان هم فقط به فکر رانت و پر کردن جیب خود و بازی کردن تاتر هستند.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
39
پناه به خدا میبریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
پناه بر خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
44
خوب اینکه رسما یعنی چیزی به نام دولت وجود خارجی ندارد.
علی
|
United States of America
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
69
مجلسی که به جای رسیدگی به مشکللات مردم طرح های نمایشی و شعارگونه تصویب می کند بیانگر ناکارامیدی نمایندگان می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
4
60
یک طرح هم برای نون قسطی بدهند !.؟
اقساط ملایم باشد !.؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
37
بحمدالله این یکی هم که حل شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
20
لطفا شما مثل نیت طرح قبلی‌تان در الزام دولت ، خودتان را شریک این پیروزی نکنید
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
31
مواظب خودتون باشید....؟؟؟
صمصام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
29
چقدر خوشبخته این امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
واقعا
این نماینده ها دشمن هرکی باشن اون خوشبخته، چون اون کاراشو میکنه اینا شعار میدن
سایه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
41
بهتر نیست مجلس مقتدر ،قوانینی در خصوص از بین بردن رانت ، اختلاس ، تبعیض ، بیکاری ، بزهکاری ، اعتیاد تهیه و تنظیم کند .....
اگه مردش بودین چهل سال کافی بود برای از بین بردن دیگران .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
34
بله درسته اینها حتی بلد نیستند دلهای مردم خودشان را بدست اورند چه برسد خارج مرز.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
22
ایران که هیچ وقت اغاز گر جنگ نبود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
43
دیگه کاملا مطمئن شدم اینا نماینده مردم ایران نیستند. شاید ایرانی نیستند. توروخدا یه نگاهی مواد و تبصره ها بندازین، هیچ چیز در مورد وضعیت اقتصادی و رفاهی مردم ایران ننوشته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
24
خیلی قانون پر و واضحی هست
ایکاش یه قانون با همین جدیت برای عدم ثبات اقتصادی و تورم در نظر گرفته میشد و دولت مکلف به ثبات نرخ ارز و تورم تا سال 1430 میشد تا مردم برای خود برنامه ریزی کنند.
و هرکس نمیتوانست مجرم شناخته میشد
ناشناس
|
Japan
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
39
وقتی که کشور مالامال از مشکلاته چطور روتون میشه اینجور قوانین را تصویب کنین؟ شما باید بگید دولت مکلف است تا ۲۰ سال دیگه تمام جاده های کشوررااتوبان کند بیابان را به فلان حد کاهش دهد سطح زیرکشت فلان حد بشود تعداد مدارس فلان شود و تعداد دانشگاهها به فلان حد برسد و تولیدناخالص ملی به این حد برسد و به ازای هر یکصدنفرجویای کار صدویک شغل داشته باشیم هزار تکلیف دیگه که اگر یک مجلس آینده نگر بودین برای دولت و برای آینده کشور وضع میکردید بعد نشستین از نابودی اسراییل میگید در حالی که اگر با این وضع خشکسالی و تولید و تورم و فرهنگ و ... اگر تا بیست سال دیگه این کشور هنوز سرپا باشه شاهکاره . خدایا خودت به داد این مردم برس که پناهی جز تو ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
عزیز برادر اون قانون‌ها که میگی قبلا تصویب شده. مگر برنامه ایران 1400 در دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی تصویب نشد، مگر برنامه های جاه طلبانه پنجساله تصویب نشد؟، مگر قرار نبود رشد اقتصادی کشور 8 در صد باشد و اولین اقتصاد خاور میانه باشیم؟ قانون خوب، اجرا کننده خوب و باورمند می‌خواهد. به گفته سعدی دو صد گفته چون نیم کردار نیست. این طرح فقط برای خندیدن دور همی است.
محمد
|
United States of America
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
36
همه بندهاش که هزینه بود
اونم از جیب ملت
مجلسی که با بیست و پنج درصد واجدین شرایط در رای گیری انتخاب بشه نتیجش میشه این!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
شکر نعمت ، نعمتت افزون کن !
کفر نعمت از کفت بیرون کند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
30
به جای حل مشکلات اقتصادی مردم طرح هایی که هیچ ارزش ندارد و قابل پیگیری هم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
18
یه عده نشستن تو مجلس ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
39
مجلسیان انقلابی مگه نه اینکه اسراییل رو پنج دقیقه میشه نابود کرد چرا بیست سال کی مونده کی مرده؟
majd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
16
عجب؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
27
بهتر است به جای این گونه کارهای بیهوده به فکر مشکلات ملت باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
20
این مجلسیها برای معیشت مردم ی کاری بکنند .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
20
هر گونه خوردن و آشامیدن نان و آب پس از کسب مجوزهای رسمی از نهادهای مربوطه بلامانع است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اینها هر کاری بکنند ! مهم نیست ! چون اینها ثمره کوبیدن عقل و اندیشه اند !
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
18
آیا این نمایندگان شکم سیر 5درصد رای به فکر معیشیت مردم و اقتصاد کشورند . میلیاردها بودجه می گیرند که ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
13
این چی بود ؟
ماذا فازا ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
10
نیست که همه کارها تو این مملکت با برنامه ریزی انجام میشه
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
23
مجلس انقلابی در درجه اول به وظیفه اصلی اش که برطرف نمودن مشکلات معیشتی مردم وبرطرف نمودن گرانی ها وتورم نجومی وسرسام آور برسد بعد وارد سایر موضوعات بشود امری که نمایندگان تا بحال از آن غافل مانده اند وبیشتر به مسائل حاشیه ای وپر سر وصدا پرداخته اند.نمایندگان محترم بفرمایند در این مدتی که از نمایندگی شان گذشته است چه دست آورد مهمی برای مردم ایران داشته اند؟آیا غیر از این بوده که مسائل حاشیه ای که هیچ نقشی در برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم نداشته اند را پررنگ کرده اند و روی آن مانوور داده اند؟مثال کار نمایندگان ما این مثل ایرانی است که آفتابه ولگن هفت دست،شام ونهار هیچ!!!!!!!!!!!!!!!
مهربان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
13
من بیاد بازی مار و پله دوران کودکی خودم افتادم.
مقداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
23
یک دفعه بگید کل مملکت را دو دستی تقدیم عراق و یمن و فلسطین بکنیم و خودمون بریم لنگ ببندیم دیگه...اگر چه داریم به همانجا می رسیم..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
32
یک نفر انسان عاقل پیدا بشه در اینجا را ببنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
23
بدون هیچ شکی طراحان این طرح ، نفوذی های صهیونیسم بین الملل هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
16
دوستان انقلابی چقدر با توهین و متلک پراکنی به مجلس قبل وعده کارهای بزرگ در مجلس جدید دادید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
17
تخم مرغو ارزون کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
18
شما اول مردم وملت و کشور خودتان را آباد کنید
بعد برید جایی رو نابود کنید
123
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
15
خدایا خودت یه فرجی بنما دیگه موندیم تواینکار خسته شدیم از فقر .فساد.بیکاری .رانت..........
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
25
حالا چرا تا 20 سال دیگه؟
همین الان انجامش بدیم که بهتره.
البته به شرطی که مصوبین این طرح همیشه در خط مقدم باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
اینا بیست سال زمان می خان که برای خودشون و فرزندان ویزا میزا جور کنن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
12
مثل اینکه ناوهای آمریکایی کمی دور شدنند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
14
به جای اینکه به فکر معیشت وفقرفلاکت مردم باشند دنبال تنش وجنگ وخونریزی هستند خداوند به دادمردم ایران برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
11
خدايا يه عقلي به من بده
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
12
حرف چرا عمل نمیشه چرا انقدر نمیجنگیم که یا اسراییل نابود بشه یا امریکا فقط شعار....
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
7
واقعا انسان متحیر می ماند که اینا روی زمین هستند یا در مریخ سیر میکنند .کی دست از این شعارهای بی نتیجه میکشند خدا عالمه .واقعا وظیفه اصلی یک نماینده در درجه اول بیان و برطرف کردن مشکلات و حوزه انتخابیه و مردم است وقتی در انتخابات کمتر از 20درصد مردم شرکت میکنند و اینها میان توی مجلس همینه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
4
این نمایندگان از بس خوشی زده زیر دلشون اصلامتوجه نیستند چیو تصویب کردند این عملا اعلام جنگ به سازمان ملل محسوب میشه چرا تصویب نمی کنید نتیجه همه پرسی مردم فلسطین هرچه باشد از آن حمایت می کنیم نمایندگانی که با کمترین رای و بیشترین هزینه ها ناهار و شام و چرب کردن سبیل این و اون رفتین اونجا شما باید قانون بدرد بخور برای رفاه و امنیت این ملت ستمده تصویب کنید نه بیانیه تبلیغاتی بیخود و باطل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
7
مجلسهای قبلی که اینهمه هیاهونکردندمملکت رابه بن بست کشانده انداینهادیگه چی میگن.
حالااین زمان بیست سال خیلی خنده داره اگه مشکلی تیست همین الان که زیردریاییشون اومده کارویکسره کنیدتکلیف ماهم باشماروشن بشه .
به خداکارداریم دیرمون میشه.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
6
ظاهرا شوخی است اگر هم قرار است چنین کاری صورت گیرد نبایستی در بوق وکرنا بکنند این یک تصمیم بکلی سری است نه دمیدن در .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
5
خدا را شكر كه در ايران زندگي ميكنم/ با اين بهشتيان كليد بدست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
13
و اسرائيل هم بيكار مينشيند/ اسرائيل تا امثال شمارا دارد نياز به نابودي ندارد.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
17
کسی برای مجلس 10درصدی تره هم خورد نمیکنه. شما به فکر شاسی بلندتون باشید. تخم مرغ شده 47 هزار تومان خبر دارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
5
از دلار هفده و پانصدیشان معلومه که و دنبال اوضاع خوبی برای غالب مردم نیستند ، تازه اگر ۱۷.۵ هم حباب و سراب نباشد
ناشناس
|
Korea (Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
9
با طرح این نمایندگان 10 درصدی ن20 سال دیگه باشیم و ببینیم نتیجه این قانون را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
17
ممنون از نمایندگان محترم اقلا کاری که نمی تونند بکنند در این اوضاع داغون
مردم را میخندونند !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
14
آقایون بچه هاشون همه تو غرب مشغول خوشگذرانی اند بعد میخواند مثل زمان جنگ که فقط مردم طبقه ۳ رفتند جنگیدند بچه های مردم بدبخت و بفرستند این طرف و اون طرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
منظورت هم حزبی های خودتند دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
ناشناس ۱۳:۴‌ تو از کجا میدونی ایشون طرف کدوم حزبه؟ بر چه اساسی میگی که ایشون حتما باید طرف حزب خاصی باشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
6
رحمت خدا بر کسی که حد و اندازه خود را بشناسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
18
1
تو این 40 سال هرجا که تفکر انقلابی حاکم بوده شدیم ابرقدرت جهانی. مثل قدرت نظامی و امنیتی ولی اقتصادمون اکثرا دست واداده های غربی بوده. از بازرگان بگیر تا حالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
اگر اقتصاد دست بازرگان و غربزده ها بود که ایران گلستان بود. متاسفانه اقتصاد دست برادران قاچاقچی که آقای احمدی نژاد میگفت،افتاده است. اسکله های قاچاق که هنوز برقرار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
12
چرا با تمام جهان سر جنگ داريم؟ كشوري كه عضو سازمان ملل است را چگونه مي‌خواهيم نابود كنيم و بعد بگيم انرژی هسته ای را براي صلح مي‌خواهيم؟؟؟!
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
13
در اینجا باید به آقای جنتی و کدخدایی و باقی اعضای شورا به این دست پخشان آفرین گفت. انتخاب اینطور افراد ... بهتر از این نمیشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
12
"سند چشم انداز 20 ساله جدید"
خدایا تاکی شعار، تا کی بدبختی ... خودت ملت مارو نجات بده.
اون نمایندگانی که توی عکس 2 نشون میدن معلومه خیلی سیرن و خبر از گرسنگی مردم بیچاره ندارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
16
نمایندگان مجلس انقلابی قبل از اینکه این طرح های هزینه بر را بر روی کاغذ بیاورندعقلانیت به خرج دهندانقلابی بودن به دادن شعارنیست به داشتن شعور وعقل وخرد است، اولٱ یک نگاهی به بودجه کشور بیاندازند با این سطح از روابطی که با دنیا داریم بجز چند تا نهضت آزادیبخش و کشورهای درحال گذر از جنگ که تجربه نشان داده آنها هم دیر یا زود منافع ملی خود را بر روابط با ماترجیح خواهند داد،ما با کدام کشورها روابط تجاری داریم که آنقدر درآمد داشته باشیم که بتوانبم هم داخل و هم خارج را تأمین کنیم.،دومٱ ابتدا داخل کشور را آباد سازید که کارهای نکرده بسیار است چون از قدیم هم گغته اند ،چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است اقتصاد رو به احتضارما ،مردم را هر روز فقیر تر می کند.برای مردم قابل قبول نیست در حالیکه وضعیت معیشتی آنهابغرنج و فلاکتبار شده،عده ای در داخل دایه دلسوز تر از مادر برای دیگران باشند. ،سومٱ کسی نمی تواند خود را وکیل و وصی و قیم مردم دیگر کشورها بداند وبخواهد برای آنها تکلیف تعیین کند،شاید مردم فلسطین،لبنان،عراق،سوریه بخواهند طور دیگری زندگی کنند،چرا بایدبا دخالتهایشان، هم کشور را منزوی و هم منفور ملتها کرد.چهارم اینکه اینقدر جنگ جنگ نکنید.اسرائیل نه قمپز در کرد و نه هیاهو راه انداخت آرام آرام آمد ببخ گوش ما.اکنون در سرتاسر خلیج فارس حضور فعال دارد ،با همسایگان شمالیمان هم روابط حسنه برقرار کرده،همینطوربا کشورهای مسلمان آفریقا هم روابط دیپلماتیک برقرار کرد وهمه هم به یمن جنجالهاسازی های انقلابی نماهای داخلی بود.آنقدر مردم و دولتهای منطقه را با هیاهوهای بیخودهراسان کردندکه ترجیح دادندباکشوری دوستی کنندکه بدترین دشمن مسلمانان است.این حالت نه جنگ ونه صلح بیشتر از آنکه به آمریکا و متحدینش صدمه بزند،به ما ضربه وارد می کند.دیگر به این وضع نمی شود ادامه داد.آنچه مسلم است جنگیدن راه حل عقلانی نیست ما درآن واحد نمی توانیم در چند جبهه بجنگیم.اگر ما اسلحه داریم آنها بهترینش را دارند تعارف هم نداریم ما هنوز یک جنگنده f4هم نمی توانیم تولید کنیم چه رسد به جنگنده های هدایت شونده وپیشرفته آنها..غرور ملی خوب است ولی نه به قیمت توهم قدر قدرت بودن که در میدان واقعی جنگ قیمت گزافی باید بابت آن پرداخت.اگر در شرایط مناسب مذاکره نکنیم شاید مجبور به مذاکره در شرایطی شویم که نه تنها چیزی را بدست نخواهیم آورد بلکه به قیمت شکستن غرور ملی مان هم تمام شود.از مذاکره نباید ترسید.یا به توافق می رسیم و یا نمی رسیم .قرار نیست هست ونیستمان را در مذاکره به حراج بگذاریم مخالفت با مذاکره گاه به دلیل ترس از سرزنش رقیب است. آنها سلاحشان برای ترور شخصیتی و تخریب مخالفان ،اتهام سازش با دشمن بوده .اینک اگر خودشان خواهان مذاکره باشند،از عکس العمل جناح مقابل و مردم می ترسند.از بس انگ ضد انقلابی به ابن و آن زدند حالا جرأت برزبان آوردن کلمه مذاکره و صلح را ندارند.کافیست خدا باور باشیم و به حقانیت اهدافمان ایمان داشته باشیم.به خدا توکل کنیم در آن صورت می توانیم از سد مذاکره به خوبیو با موفقیت عبور کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
جانا سخن از زبان ما می‌گویی، افسوس که در صحرای کربلا و در گرماگرم موعظه ابا عبدالله، دشمن غدار، سر و صدا می‌کرد تا حرف حق به گوش کسی نرسد. اکنون نیز بلندگوهای تبلیغاتی این جماعت ده درصدی همان حربه را تکرار میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
9
آرزوبرجوانان عیب نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
12
شما اول دنا پلاس هاتون رو بفرستید غزه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
5
خدایا به این مجلس انقلابی یزره ..بده به ما هم دلار بده ریال ایران ندی که بدرد همین آقایان میخوره خدایا لطفن مستجاب کن دعای من بنده کوچکت خودت و سایر مردم سرزمین ایران را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
5
به قول اقای فردوسی پور چقده ما خوبیم!!!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
4
کمی مملکت داری را رئیس جمهور ترکیه یاد بگیرید که ضمن این که به کسی باج نمی دهد در چند سال اخیر ترکیه را بعنوان یک کشور شاخص از لحاظ پیشرفت در اورده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
12
یکی این مجلسو منحل کنه تا کره شمالی نشده ایم،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
7
1
قبلا رهبری گفته بودند که ۲۵سال آینده اسرائیل نابود خواهد شد نیاز به طرح نداشت.
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
4
ازهمه مجلسیان خواهشمندم به کمی هم به فکرجوونهای خودمون باشن....
اکثریت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
9
دقت کردید حتی عزیزان طرفدار مجلس هم خجالت کشیدن از این مصوبه و در اینجا نظری ندادن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
7
مطمئن هستید که مردم صاحبان اصلی اموال هستند حلالتان میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
هرگز حلالشان نحواهیم کرد.
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
1
15
این ها .... هدفشان نابودی ایران است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
14
یک نگاه به شکم اون نمایندگانی که دستاشون را بلند کردن بندازید اینا چه میفهمند نون قسطی خریدن یعنی چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
7
این مثل چشم انداز خودشون هست که به هیچ جایی نرسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
6
0
تقصیر خودمونه. باید رای میدادم حداقل وضعمون از این بدتر نمیشد
shamiram
|
Netherlands
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
5
حالا تا 20 سال دیگر کی مرده کی زنده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
6
حالا واقعا اگر اینجوری پس جنگ شزوع کنین
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
11
بااین طرح مجلس مشخص شد نمایندگان امروزمجلس ،همان افراد خودسر دیروز دربیرون مجلس بوده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
1
9
با وجود چنین افرادی در داخل احتیاج به هیچ دشمن خارجی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
8
عجب مضحکه ای راه انداخته اند !
هر سطر این به اصلاح قانون مایوس کننده است !اینها میخواهند برای مملکت تصمیم گیری کنند؟! شاید میخواهند مجلس را بی اعتبار کنند
این حجم از حرافی جاهلانه در یک گرمابه عمومی هم تکرار نمیشود.
حتما باید یک بزرگتر بیاید و بگوید دهنتان راببندید ؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
8
من فک میکردم اینا نماینده 20 درصد از رای دهندگان هستن ... حالا فهمیدم این ها نماینده 2 در صد از مردم نیستن...؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
6
احسنت بر مجلس امال و آرزوها.
انشالله با حضور فرزندان خود برای مبارزه و کاهش حقوق های خود و یکسان سازی زندگی خود با ضعیف ترین افراد جامعه، امید را همیشه در دل زنده نگهدارید
.
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
فرزنداشونو فرستادن امریکا و اروپا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
7
به خدا قسم اينها نماينده ملت ايران نيستند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
4
0
تنها راه موفقیت و غلبه داشتن تسلیحات و کلاهک های هسته ای و شلیک شدن موشک هسته ای سارمات یا شیطان 2 روسی که بردش 16000کیلومتر است تا کاخ سفید و سردمداران آمریکا با خاک یکسان شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
شیطان؟ نکنه خدای نکرده شیطان پرستی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
2
بجای این همه پیچیده کردن موضوع و وارد شدن به جزئیات، یک قانون کوتاه و کلی تصویب شود با عنوان نابودی آمریکا- اون وقت نابود میشه چون اگه نابود نشه تخلف مرتکب میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
8
شعار های بی پایه و اساس از اول انقلاب تاکنون پدرمردم رو درآورده و هنوز هم ول کن نیستن
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
1
حدودیکسال ازاین مجلس میگذره اگه کسی ازطرحی خبرداره برای رفاه مردم بگه لطفاممنون میشیم رفاه برای کشورهای دیگه نه کشورخودمون درضمن تعدادی که به اینارای دادن یه نظری بدن بابا
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
حمید جان، اینا به همون 10% میگن مردم، ما درختیم !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
1
چرا واقعا یه سری ها منطقی فکر نمیکنن؟ مگه،قرار نبود توی چشم انداز ۱۴۰۴، ایران بشه ابرقدرت خاورمیانه؟ تا الان که فقط از افغانستان و عراق و سوریه بالاتر بودیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
2
ریا وخوش خدمتی در تک تک این هاموج می زنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
2
شما را بخدا اسم انقلاب را خراب نكنيد.
dayani
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
1
اتفاقا من به این کارهای مجلس بادقت نگاه می کنم تابالاخره بفهمم که زادگاه این برون داده ها چیست؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
نمایندگان این دوره فقط آمده‌اند که اسرائیل را نابود کنند شما بهتر بود می‌رفتید جز نیروهای حزب الله می‌شدید بتوانید بهتر اسرائیل رانابود کنید عملکرد شما تمامی نخبه های کشور دارند ازکشور کوچ می‌کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین