کد خبر: ۶۸۸۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

سردار اشتری: میزان کشف مواد مخدر درکشور ۳۰ درصد افزایش یافت

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی میزان کشف مواد مخدر طی ۹ ماه گذشته در کشور ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت .
سردار اشتری: میزان کشف مواد مخدر درکشور ۳۰ درصد افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین اشتری روز یکشنبه در فرماندهی انتظامی البرز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: البته برای ما این میزان رضایت بخش نیست زیرا مقادیری که هم وارد کشور شده اثرات سوء خود را در جامعه خواهد داشت.

وی افزود: نیروی انتظامی در مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر مقابله می کند و در داخل شهرها نیز فروشندگان و خرده‌فروش‌ها را شناسایی به دست قانون می سپارد.

اشتری گفت: همچنین در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر نیروی انتظامی این آمادگی را دارد در صورت تامین مکان برای نگهداری آنها اقدام لازم به عمل آورد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: یکی از معضلات مهم اجتماعی این روزها بحث مواد مخدر و اعتیاد است که امیدواریم همه دستگاه‌ها و مسوولان مربوطه به نیروی انتظامی کمک کنند تا بیشتر از این بتوانیم به مردم خدمات ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه توفیق‌ بسیاری خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشتیم و این روند ادامه دار خواهد بود به اقدامات صورت گرفته در مقابل ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مردم در مقابله با کرونا و محدودیت‌های اجتماعی همکاری خوبی با نیروی انتظامی داشتند که بایستیاز آنها تشکر کرد.

اشتری ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ، نیروی انتظامی در کنار بخش درمان حضور داشته و معتقد بودیم که حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت می توانند این ماموریت را به خوبی انجام دهند.
وی افزود:‌ همچنین در فاصله گذاری اجتماعی که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود نیروی انتظامی در بحث اماکن و هم ترددها نقش فعالی را ایفا کرد .

فرمانده ناجا با بیان اینکه گندزدایی و ضد عفونی کردن معابر از جمله فعالیت های ناجا در مقابله با ویروس کرونا بوده است، اظهار داشت: شناسایی و برخورد با کالاهای مورد نیاز که قاچاق می شد و یا احتکار صورت می گرفت از دیگر اقداماتی است که نیروی انتظامی نسبت به برخورد قانونی با مختلفان با هماهنگی دستگاه قضایی اقدام کرده است.

وی افزود:‌ یکی دیگر از اقدامات در بحث فضای مجازی،‌ تعدادی تارنما بود که از طریق آنها برای مردم ایجاد نگرانی و تشویش اذهان عمومی می کردند.

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: فضای مجازی فضایی باز و کنترل‌ها بر روی آن کم است ولی پلیس فتا در این زمینه ورود و بیش از سه هزار تارنما شناسایی و با آنها برخورد و فضا آرام شد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با تمام ظرفیت و توان بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خدمت مردم است که امروز کاهش بیماران و جانباختگان کووید ۱۹ نتیجه زحمات کادر درمانی، همه دستگاه و همکاران ما در نیروی انتظامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ثبت آنلاین ترددها اشاره کرد و گفت: این مصوبه‌ای است که فرمانداران مشخص و به ما اعلام می‌کنند، با این وجود این آمادگی را داریم که به صورت آنلاین و با هدف تسهیل در کار مردم قدم های بیشتری در این زمینه برداشته شود.

اشتری با اشاره به امکان ثبت آنلاین ترددها در دیگر شهرهای کشور خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که البته بستگی به فرمانداری ها و میزان آمادگی آنها دارد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد وخاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت:‌ از مکتب سردار سلیمانی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند همه باید استفاده کرده و از آن ‌درس گرفته و این مکتب را تبیین کنیم.
وی افزود: به همین منظور ما نیز در بحث مکتب حاج قاسم سلیمانی در موضوع‌های اجتماعی، امنیتی و پژوهشی برنامه هایی در دست اقدام داریم.

اشتری گفت: اما آنچه مشخص است روحیه جهادی و اخلاص سردار سلیمانی است که امیدواریم با الگوبرداری از تمام شهدا و این شهید گرانقدر بتوانیم ماموریت‌ها را به خوبی انجام دهیم که البته در بین همکاران ما تعداد زیادی هستند که به شهدای عزیز تاسی و با جان و تمام سرمایه خودشان برای امنیت کشور کار می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه با اشاره به بازدید امروز از استان البرز هم گفت: همکاران و فرماندهان ما در جهت پیشگیری از جرایم و مقابله با جرایم اقدام‌های خوبی را انجام داده‌اند و اثرات آن را در جامعه مشاهده کردیم.

اشتری افزود: امیدواریم که این اقدام‌های خوب و سریعی که در بخش های مختلف از جمله افزایش کشفیات مواد مخدر صورت گرفته و در تمام شاخص ها پیشرفت های خوبی داشته بتوانیم با کمک مسوولان استانی به فرماندهی انتظامی البرز شاهد پیشرفت های بیشتری در این استان باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین