کد خبر: ۶۸۸۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

سفینه مادر ایستگاه فضایی چین بهار امسال پرتاب می شود

سفینه مادر ایستگاه فضایی چین، بهار امسال با یک موشک لانگ مارچ از "ون چانگ" واقع در استان «هه نان» به فضا پرتاب خواهد شد.
سفینه مادر ایستگاه فضایی چین بهار امسال پرتاب می شود
آفتاب‌‌نیوز :

«جو جیان پینگ» طراح ارشد پروژه فضاپیمایی سرنشین دار چین روز یکشنبه گفت: در حال حاضر همه کارهای آزمایش سفینه مادر به پایان رسیده است و فضانوردان انتخاب شده و در حال طی دوره های آموزشی هستند.

به گفته این مقام چینی، در فصل بهار سال جاری، به دنبال پرتاب سفینه مادر ایستگاه فضایی، فضاپیمای باری «تیان جوئو-۲» و فضاپیمای سرنشین دار «شن جوئو-۱۲» پرتاب می شود این قطعات در فضا به یکدیگر متصل خواهند شد.

جو گفت: اولین ایستگاه فضایی سرنشین دار چین با عمر طولانی و در سطح پیشرفته جهانی را در مدار زمین قرار داده و تحقیقات علمی فضایی را در مقیاس وسیع در آنجا انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما قاطعانه اعتقاد داریم که این ایستگاه در خط مقدم اکتشافات علمی است و در توسعه فناوری فضایی ما نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

از مارس ۲۰۱۷ /اسفند ۱۳۹۵/ آموزش فضانوردان چینی برای آماده سازی ماموریت ایستگاه فضایی آغاز شده است در حال حاضر فضانوردان برای انجام چهار ماموریت در مرحله ساخت ایستگاه فضایی انتخاب شده اند دوره ماموریت ها ۳ تا ۶ ماه است و فضانوردان در تقریبا ۱۰۰ فعالیت مهندسی و آزمایشی شرکت کرده اند.

چین در سال ‌های اخیر در علم فضا پیشرفت چشمگیری داشته است، اما بر اساس قوانین آمریکا از همکاری ناسا با چین در ایستگاه فضایی بین‌المللی جلوگیری می شود همین موضوع باعث شده است چین به دنبال ایجاد یک ایستگاه فضایی برای خود باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین