کد خبر: ۶۸۸۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

ارتباط اختلال خواب با بیماری‌های قلبی

یک متخصص قلب و عروق گفت: اختلال در خواب می‌تواند به صورت غیر مستقیم باعث گرفتگی عروق کرونر، سکته مغزی و قلبی و بیماری فشار خون شود.
ارتباط اختلال خواب با بیماری‌های قلبی
آفتاب‌‌نیوز :

سولماز علوی درباره ارتباط خواب با بیماری‌های قلبی، اظهار کرد: خواب عنصر مهمی در بهبود بسیاری از بیماری‌ها در پزشکی و از دغدغه‌های مهم انسان‌هاست.

وی ادامه داد: خواب رابطه‌ای مستقیم با شیوه زندگی افراد و حالات روحی و روانی و داروهایی دارد که شخص مصرف می‌کند.

علوی بیان کرد: یک خواب طبیعی و استاندارد از ساعت ۱۰ شب و به مدت ۷ تا ۸ ساعت است که در زندگی شهرنشینی به دلیل کار با دستگاه‌های الکترونیکی، تلویزیون و گوشی‌های هوشمند دچار اختلال می‌شود.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق با اشاره به اینکه اختلال در خواب با بیماری‌های قلبی ارتباط مستقیم ندارد، گفت: اگر خواب با خواب پریدگی و کابوس همراه باشد ممکن است بر روی سلامت افراد تأثیر بگذارد و باعث افزایش فشارخون، چربی و وزن شود و همچنین بطور غیرمستقیم عوارضی مانند گرفتگی عروق کرونر، سکته مغزی، قلبی و بیماری فشار خون شود.

وی درباره ساعت کافی خواب، گفت: بیماران قلبی باید به طور میانگین ۷ ساعت بخوابند، افرادی که دچار کمبود خواب و مشکلات آن هستند باید به پزشک اعصاب و روان مراجعه کرده و مشکل خود را برطرف کنند همچنین خستگی‌های بدنی و فشارهای روانی و کاری بر روی خواب تأثیرگذار است.

علوی در پاسخ به این سؤال در خصوص کم کاری تیروئید و اثر آن بر روی قلب، گفت: کم کاری شدید تیروئید می‌تواند باعث جمع شدن آبِ دور قلب شود و قلب فرد را دچار مشکل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین