کد خبر: ۶۸۸۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
پلوسی خبر داد؛

تصمیم کنگره درباره بایدن: شما رئیس‌جمهور هستید

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به اعضای دموکرات کنگره گفت، در جلسه مشترک روز چهارشنبه، «جو بایدن» و «کامالا هریس» پیروز اعلام خواهند شد.
تصمیم کنگره درباره بایدن: شما رئیس‌جمهور هستید
آفتاب‌‌نیوز :

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در نامه‌ای به هم‌حزبی‌های دموکرات خود در کنگره، جلسه مشترک روز چهارشنبه را چالشی بی‌سابقه توصیف کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، پلوسی در این نامه نوشت: «در طول این سال‌ها چالش‌های متعددی را پشت سر گذاشته‌ایم اما هیچ وضعیتی با دوره ریاست جمهوری [دونالد] ترامپ و بی‌احترامی او به خواست مردم، قابل قیاس نیست».

پلوسی در ادامه، برنامه قانون‌گذاران دموکرات در جلسه روز چهارشنبه کنگره را تشریح کرد: «اگر اعتراضی کتبی از سوی یک عضو مجلس نمایندگان و سنا صورت گیرد، در هر دو مجلس به طور جداگانه تا حداکثر دو ساعت مورد بحث قرار می‌گیرد. بلافاصله بعد از آن، اعضا حق صحبت در صحن جلسه را خواهند داشت. اگر هردو مجلس سنا و مجلس نمایندگان به رد شمارش آرای الکترال در آن ایالت رأی ندهند، اعتراض صورت گرفته رد می‌شود».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اینکه ممکن است آرای چند ایالت در جلسه مشترک روز ششم ژانویه مورد اعتراض قرار گیرد، احتمالاً اعلام نتیجه نهایی، تا نیمه شب به طول انجامد.

وی تأکید کرد در پایان این جلسه، «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور و «کامالا هریس» معاون او «به صورت رسمی»‌ به عنوان پیروز نهایی انتخابات شناخته خواهند شد.

پلوسی در این نامه، خطاب به دیگر دموکرات‌ها نوشت: «روز دوشنبه تصویر روشن‌تری از تعداد ایالاتی که مورد اعتراض قرار می‌گیرند خواهیم داشت. گزینه ما این نیست که از این جلسه برای بحث بر سر ریاست جمهوری ترامپ استفاده کنیم. از آنجا که شکی در پیروزی بایدن و هریس وجود ندارد، موفقیت ما در این است که مردم بیشتری را در آمریکا متقاعد کنیم به نظام دموکراتیک ما اعتماد کنند».

تا کنون حدود ۱۴۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و ۱۲ سناتور این حزب برای به چالش کشیدن آرای مجمع برگزینندگان در جلسه مشترک روز چهارشنبه اعلام آمادگی کرده‌اند.

«مایک پنس» معاون ترامپ و رئیس مجلس سنای آمریکا نیز که پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی درباره عدم حمایت وی از این طرح جمهوری خواهان به گوش رسیده‌ بود، نهایتاً سفرش به فلسطین اشغالی را لغو و اعلام کرد از تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات حمایت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین