کد خبر: ۶۸۸۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

پیش‌بینی رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا درباره دهه آتی

به گفته یک قانونگذار بازنشسته آمریکایی، پاندمی کرونا یکی از موضوعات مهمی بود که در کل سال تیتر جهانی اخبار بود و اکنون که جهان وارد دهه جدیدی می‌شود، این مساله تقریبا در صدر توجه بین‌المللی باقی خواهد ماند.
پیش‌بینی رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا درباره دهه آتی
آفتاب‌‌نیوز :

نوت گینگریچ، رئیس جمهوری‌خواه اسبق مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه در مطلبی برای فاکس نیوز دیدگاه‌های خودش را درباره "تحولات ۱۰ سال آتی در داخل و خارج" مطرح کرد.

اولین و مهمترین مساله‌ای که او پیش‌بینی کرد ظرف ۱۰ ساله آتی رخ دهد، ظهور "حقیقی" چین به عنوان یک قدرت بزرگ است که "مستقیما" با آمریکا بر سر ابرقدرتی رقابت خواهد کرد.

گینگریچ استدلال کرد: به این دلیل، ائتلاف‌هایی شکل خواهد گرفت و برخی کشورها به ویژه در آفریقا و شاید آمریکای لاتین تصمیم بگیرند که آینده خودشان با چین است. در حقیقت، بزرگترین داستان دهه ۲۰۲۰ ظهور چین و واکنش‌های خنثی‌کننده دیگر کشورها خواهد بود.

این سیاستمدار کهنه‌کار همچنین گفت "پتانسیل" پاندمی کرونا یک مساله بزرگ دیگر برای دهه آتی خواهد بود. او به این پاندمی به عنوان "یک پیشامد قوی سیاه" اشاره کرد و گفت مردمی که فکر می‌کنند اوضاع تا تابستان عادی خواهد شد، قویا اشتباه می‌کنند.

گینگریچ هشدار داد: نگرانم که تبعات اقتصادی یک استراتژی دولت برای تعطیلی و ویرانی کسب و کارها دست‌کم در نیمه اول دهه آتی حس شود. مردم دست پایین می‌گیرند که به چه آسانی دولت‌ها می‌توانند اقتصادها را ویران کنند و چقدر آغاز دوباره این اقتصادها سخت است.

به گفته او، دهه آتی همچنین شاهد دستاوردهای چشمگیر و تحول‌آفرین در حوزه فناوری خواهد بود. این قانونگذار سابق آمریکایی گفت: از تحولات در حوزه نفت و گاز تا دستیابی به سیستم‌های رآکتور هسته ای امن، ما شاهد انقلاب در انرژی خواهیم بود که تحولات اقتصادی بزرگی خواهد داشت.

به گفته او، جهان در ۱۰ سال آتی شاهد "پیشرفت‌های بی‌سابقه در کامپیوتر و هوش مصنوعی" خواهد بود که یک نقش فزاینده در سیستم بهداشت و درمان ایفا خواهد کرد. او همچنین به وقوع انقلاب در فناوری نظامی به ویژه در ارتباط با خودروی هوایی بدون سرنشین اشاره کرد.

گینگریچ استدلال کرد، همه اینها می‌تواند به طرز چشمگیری بر چگونگی برنامه‌ریزی برای موارد احتمالی نظامی تأثیر بگذارد و با اشاره به آنچه "کشورهای نسبتاً کوچکی مانند ونزوئلا "توصیف کرد، گفت "اینها تهدیدی بیش از آنچه اکثر مردم ۲۰ یا ۳۰ سال پیش تصور می‌کردند خواهند داشت."

رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا همچنین در عرصه داخلی پیش‌بینی کرد که سیستم آموزشی بحران‌زده کشورش به یک "نقطه جوش" برسد و برای همین است که دهه آتی "شاهد یک نزاع بزرگ میان اتحادیه‌های معلمان و اتحادیه کارکنان دولتی در کل و لزوم منطقی‌سازی این سیستم و موثرساختن آن" خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین