کد خبر: ۶۸۹۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹

استقبال وزارت خارجه مصر از آشتی با قطر

قاهره از مصالحه کشورهای چهارگانه عربی (عربستان، امارات، بحرین، مصر) و قطر که در اجلاس امروز (سه شنبه) سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان با امضای توافقنامه ای صورت گرفت، استقبال کرد و از آن به عنوان اقدامی برای تقویت کار مشترک عربی به منظور رویایی با چالش های بزرگ منطقه ای نام برد.
استقبال وزارت خارجه مصر از آشتی با قطر
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای مصری الاهرام، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام در چارچوب تلاش های همیشگی مصر برای همبستگی میان کشورهای چهارگانه عربی و رویکرد آنها به سمت وحدت و برطرف ساختن هرگونه کدورت میان کشورهای عربی است.

قاهره مصالحه مزبور را برای تقویت روابط مبتنی بر حسن نیت و عدم مداخله در امور داخلی کشورهای عربی مهم برشمرد.

مصر همچنین از تلاش های منتهی به آشتی این کشورها با قطر و در صدر آن تلاش های کویت در این زمینه، قدردانی کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود با قطر را قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می‌کند، اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

این چهار کشور در این سال تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر بستند.

چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا عصر امروز سه شنبه به میزبانی عربستان و با حضور مقامات ۶ کشور عضو در شهر « العُلا » در عربستان سعودی برگزار شد.

در این نشست «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان، «سلمان بن حمد آل خلیفة» ولیعهد و نخست وزیر بحرین، «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست وزیر عُمان، «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس دولت امارات و حاکم دبی، «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت و « تمیم بن حمد آل ثانی » امیر قطر حضور دارند.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز در غیاب «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری این کشور در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرد.

همچنین «جراد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از جمله شرکت کنندگان این نشست بود.

عربستان ، امارات ، قطر، بحرین، کویت و عمان شش کشور عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند که با یکدیگر اختلافات زیادی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین