کد خبر: ۶۸۹۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

مصرف زیاد قند، نمک و چربی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: سیستم ایمنی مهمترین عامل و ابزار برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا است، اما مصرف زیاد قند و نمک و چربی سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و احتمال ابتلای فرد به این بیماری را افزایش می دهد.
مصرف زیاد قند، نمک و چربی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

عصمت عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه نشینی اجباری این روزهای کرونایی، خود یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و فست فودها را به مراتب افزایش داده است.

وی اضافه کرد: مصرف مواد غذایی پرنمک، شیرین و پرچرب زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلا به کرونا، دیابت، پرفشاری خون، چربی خون بالا، کبد چرب و... است و خود این بیماری ها خطر ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می دهد.

این کارشناس ادامه داد: بنابراین در این دوران افراد باید بیش از گذشته مراقب سلامتی خود باشند، به مواد غذایی و تنقلاتی که خریداری و مصرف می کنند توجه بیشتری داشته و در واقع به جای مصرف تنقلات و مواد غذایی با نمک و چربی و قند بالا از مواد غذایی با نمک و قند و چربی کمتر استفاده کرده تا این دوران همه گیری کرونا با سلامتی سپری شود.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس به عموم توصیه می شود در دوران همه گیری کرونا از مواد غذایی پرخطر کمتر استفاده کرده به جای استفاده از نوشابه و نوشیدنی های شیرین، از دوغ یا ماءالشعیرهای بدون قند در وعده های غذایی خود مصرف کنند.

عباسی افزود: مصرف سس مایونز باید محدود باشد و سالاد با چاشنی هایی همچون انواع سرکه، آبغوره، آبلیمو، آب نارنج و سبزیجات معطر میل و تا جایی که ممکن است، روزانه ماست و شیر و پنیر کم چرب مصرف شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن توصیه می شود که مصرف فست فودها مثل انواع پیتزا، سوسیس و کالباس و غذاهای کنسروی که حاوی سدیم و نمک زیادی هستند محدود شده تا احتمال ابتلای افراد به کرونا کمتر شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: عموم مردم در دوران قرنطینه به جای مصرف تنقلات چرب و پر نمک (مانند آجیل و تخمه های نمکی)، چیپس، انواع پفک، و مواد شیرین (مانند انواع شیرینی و بیسکویت و نوشیدنی های شیرین شده با قند)، از انواع میوه ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: انواع نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی، آب نبات، شکلات، نوشیدنی های شیرین مثل شربت ها، انواع مربا و انواع شیرینی های خشک و تر حاوی مقادیرزیادی مواد قندی هستند که مصرف زیاد مواد قندی هم موجب تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود که در مصرف آنها نباید افراط شود.

عباسی با بیان اینکه در حین خرید، به نشانگرهای رنگی تغذیه ای مواد غذایی توجه کنید، افزود: چراکه این نشانگرها بیانگر آن است که درمحصول مربوطه چقدر سدیم نمک، قند و چربی وجود دارد و از طرفی به این مهم توجه داشت که احتمال ابتلای افراد چاق به کرونا بیش از دیگر افراد است واین افراد باید مراقب وزن خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: مواد غذایی خریداری شده باید به شیوه سالم آماده سازی و از روش های بخار پز یا آبپز کردن بجای سرخ کردن استفاده شده و در صورت تمایل به سرخ کردن، با مقدار کمی روغن به مدت کوتاه تفت داده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین