کد خبر: ۶۸۹۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

دلبری بن‌سلمان برای امیرقطر؛از دیداری دو جانبه تا گشت زدن با خودروی شخصی

ولیعهد عربستان سعودی و امیر قطر درباره روابط دو جانبه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
دلبری بن‌سلمان برای امیرقطر؛از دیداری دو جانبه تا گشت زدن با خودروی شخصی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان شامگاه سه‌شنبه و پس از برگزاری نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در استان العلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره روابط دو جانبه و راه‌های تقویت فعالیت های مشترک در شورای همکاری خلیج فارس رایزنی کردند.

این دیدار با حضور فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان و محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، همتای قطری وی برگزار شد.

محمد بن سلمان همچنین با خودروی خود امیر قطر را به گشت زنی در شهر تاریخی العلا در شمال غرب عربستان و مناطق باستانی آن برد.

امیر قطر صبح سه شنبه برای حضور در چهل و یکمین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس برای نخستین بار از ژوئن ۲۰۱۷ و پس از قطعی روابط با عربستان، امارات، بحرین و مصر وارد عربستان سعودی شد.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کردند.

قطر نیز اتهامات این کشورها را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت. روابط این کشورها با قطر، به‌رغم تمام تلاش‌های کویت برای میانجیگری هنوز به حالت عادی باز نگشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین