کد خبر: ۶۸۹۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

استقبال آمریکا از نتایج نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس

وزیر خارجه آمریکا به اعلامیه نشست العلا واکنش نشان داد و بر اهمیت همکاری برای مقابله با "تهدیدات مشترک" بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد.
استقبال آمریکا از نتایج نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما پس از پیشرفت حاصل شده در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس احساس دلگرم کننده‌ای داریم که گام مثبتی به سوی شکوفایی از طریق جریان آزاد کالا و خدمات و امنیت بیشتر برای ملت‌های شورای همکاری خلیج فارس برداشته شد.

پامپئو در بیانیه مذکور از ابتکارعمل‌ها برای بازگرداندن همکاری در بخش‌های نظامی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و مبارزه با فساد استقبال کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر اهمیت تداوم تلاش‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حل اختلافات و احیای کامل روابط دیپلماتیک برای تمامی طرف‌ها در منطقه جهت متحد شدن علیه تهدیدهای مشترک تاکید کرد و گفت: ما وقتی در کنار هم و با هم متحد هستیم، قوی‌تریم.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود از کویت به خاطر تلاش‌های میانجیگرانه آن و حمایت از حل اختلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس قدردانی کرد.

چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس روز سه‌شنبه در شهر «العلا» عربستان با حضور تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و مقامات دیگر اعضای این شورا و وزیر خارجه مصر برگزار شد.

از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ عربستان، مصر، بحرین و امارات روابط خود را با قطر قطع و این کشور را تحریم کردند. این کشورها قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده بودند.

در بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس آمده است، این شورا از امضای "بیانیه العلا" که هدف آن تقویت وحدت و انسجام در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، استقبال می‌کند.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند که نباید حق حاکمیت هیچ کشوری نقض شود یا امنیت آن هدف قرار گیرد. همچنین در بیانیه العلا بر روابط نزدیکتر مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تأیید شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین