کد خبر: ۶۸۹۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

ادارات جرایم سازمان‌های خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: ادارات و سازمان‌های دولتی نسبت به آموزش قوانین حفاظتی و پیشگیری از فساد آموزش‌های لازم به کارکنان بدهند و هیات‌های تخلفات اداری نیز مکلف هستند جرایم مربوط به سازمان‌های متبوع خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.
ادارات جرایم سازمان‌های خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز چهارشنبه در سومین جلسه شورای پیشگیری از جرم اظهار داشت: برخورد با مفاسد اداری حول چهار محور مفاسد مالی، اخلاقی ، اجتماعی و مقرراتی است و برخورد قاطع با مفاسد هم می تواند بسیار بازدارنده و پیشگیرانه باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: در بحث برخورد با فساد ، بهره گیری از نظارت‌های عمومی و مردمی بسیار حائز اهمیت بوده که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود و این مهم مورد تاکید ریاست قوه قضاییه نیز است.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج نیز در این نشست به تشریح جرم شناختی تخلفات مربوط به حوزه مفاسد اداری پرداخت و اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد از تخلفات مربوط به ترک فعل مسوولین است و حجم قابل توجهی از پیشگیری باید معطوف به این مساله باشد.

محمد جباری افزود: مدیران با پایش و نظارت دقیق تخلفات مربوط به حوزه‌های خود موارد را به دستگاه قضایی منعکس کرده و تا حصول نتیجه لازم آنها را پیگیری کنند.

وی شناسایی گلوگاه‌های فساد رادر ادارات و سازمان‌ها را از اقدامات کلیدی و راهبردی اعلام کرد و اضافه کرد: مدیران ادارات در ابعاد پیشگیرانه اقدامات آسیب شناسانه خود را به دبیرخانه این شورا ارایه دهند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان نیز در این نشست از فعالیت سامانه دیده بان مردمی ( سجام ) در استان کردستان خبر داد و گفت : هم اکنون سه هزار نفر از مردم استان در این سامانه عضو هستند و گزارش مفاسد اداری توسط این سامانه ارسال می‌شود.

رضا اعظمی اضافه کرد: دبیرخانه شورا نیز این گزارشات را به بالاترین مسوولین ادارات مربوطه ارسال می‌کند و بسیاری از این موارد منجر به برخوردهای مناسب شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین