کد خبر: ۶۸۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

روز تحلیف بایدن و دست رد اسکاتلند به سینه ترامپ

نیکلا استرجن سروزیر اسکاتلند اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه ندارد در جریان مراسم تحلیف جو بایدن، برای بازی گلف به اسکاتلند سفر کند.
روز تحلیف بایدن و دست رد اسکاتلند به سینه ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تلخی شکست را تجربه کرد، قصد دارد با سفر به زمین گلف ترن‌بری در جنوب غربی اسکاتلند از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب طفره رود.

اما سروزیر اسکاتلند با تاکید بر اینکه سفر به این کشور یا خروج از آن بدون دلیلی معتبر، غیرقانونی است، گفت: ورود به کشور برای بازی گلف، چیزی نیست که من آن را هدفی ضروری در نظر گیرم.

کاخ سفید بارها از اشاره به اینکه ترامپ در نظر دارد در روز تحلیف بایدن در روز ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) چه کاری انجام دهد، خودداری کرده که این امر، گمانه زنی هایی را درمورد اینکه رئیس جمهوری بالاخره در این مراسم شرکت می کند یا نه، مطرح کرده است.

این در حالی است که به فرودگاه پرستویک اسکاتلند اعلام شده است روز ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) منتظر ورود بوئینگ ۷۵۷ ارتش آمریکا که قبلا ترامپ از آن استفاده می کرد، باشد.

استروجن در مورد گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه ترامپ تصمیم دارد به اسکاتلند سفر کند تا از شرکت در مراسم تحلیف خودداری کند، گفت: امیدوارم و انتظار دارم همانطور که همه انتظار دارند برنامه سفری که وی دارد، خروج از کاخ سفید باشد. بیش از این نمی دانم.

وی افزود: اجازه نمی دهیم کسی در حال حاضر بدون هدفی ضروری وارد اسکاتلند شود و این شامل وی نیز می شود، همانطور که در مورد هر کس دیگری اعمال می شود. ورود به کشور برای بازی گلف چیزی نیست که من هدف ضروری تلقی کنم.

ترامپ شامگاه دوشنبه اعلام کرد که سخت تلاش می کند تا ریاست جمهوری را حفظ کند. وی همچنین از سیاستمداران جمهوریخواه خواست به هنگام تشکیل جلسه برای تائید رای الکترال کالج، به شکست وی در انتخابات ۲۰۲۰ جهتی عکس دهند.

در همین حال، طرفداران ترامپ روز سه شنبه و قبل از نشست کنگره برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری در واشنگتن تظاهرات کردند.

بعداز ظهر سه شنبه به وقت محلی، تظاهرات کنندگان عمدتا بدون استفاده از ماسک در مرکز شهر واشنگتن تجمع کردند تا در ایستگاه آخر از ترامپ حمایت کنند.

رئیس جمهوری فعلی آمریکا همچنان با طرح ادعاهای غلط به تعبیر رسانه‌های آمریکایی، معتقد است که انتخابات از او دزدیده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین