کد خبر: ۶۸۹۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

چین، آمریکا را «معلم متکبر حقوق بشر» خواند

سفارت چین در بغداد در واکنش به بیانیه‌ مداخله‌‌جویانه سفارت آمریکا در امور این کشور بیانیه‌ای شدیداللحن علیه واشنگتن صادر کرد.
چین، آمریکا را «معلم متکبر حقوق بشر» خواند
آفتاب‌‌نیوز :

سفارت چین در بغداد، امروز (چهارشنبه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر بیانیه‌ای شدید‌اللحن علیه آمریکا صادر کرد.

سفارت آمریکا در بغداد به تاریخ پنجم ماه ژانویه جاری (سه‌شنبه) بیانیه‌ای در ارتباط با سیاست ملی و دینی چین بویژه در منطقه سین کیانگ منتشر کرده بود در آن را چین را به نقض حقوق بشر متهم کرده بود.

سفارت چین نیز در واکنش به بیانیه سفارت آمریکا، اقدام واشنگتن را در راستای «بدنام کردن چین» دانست و آن «گزافه‌گویی محض» خواند و با توصیف آمریکا به «معلم متکبر حقوق بشر»، اقدام سفارت آمریکا را «خنده‌دار» توصیف کرد.

در این بیانیه تأکید شده است که منطقه سین کیانگ جزء لاینفک خاک چین است و تنها گروهی کوچک از جدایی‌طلبان بنا دارند با خشونت این منطقه را از این کشور جدا کنند.

در بیانیه یادشده همچنین اشاره شده است که عناصر یادشده با استفاده از اقدامات خشونت‌آمیز و تروریسم تحت پوشش دیدن باعث کشته و مجروح شدن بسیاری از شهروندان بی‌گناه این کشور از جمله غیرنظامیان مسلمان شده‌اند.

سفارت چین در ادامه به بیانیه به آمریکا اشاره کرد و گفت که این کشور با استفاده از شعار دین و حقوق بشر مداخله علنی در امور چین، عامدانه در روابط دوستانه چین با کشورهای اسلامی از جمله عراق شکاف ایجاد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «باید اشاره شود که آمریکا در چند جنگی که در خاورمیانه به راه انداخت باعث کشته شدن عده‌ غیرقابل شمارشی از غیرنظامیان شد» و پلیس این کشور اقلیت‌های قومی این کشور را بدون هیچ بازدارنده‌ای می‌کشد و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز افراد خون‌ریزی را که غیرنظامیان عراقی را کشته‌اند، عفو کرده است.

سفارت چین تأکید کرد: «سابقه حقوق بشری آمریکا مملو از لکه‌های سیاه است و این کشور به هیچ عنوان حق ندارد درباره حقوق بشر در چین آن هم با زورگویی اظهارنظر کند».

در ادامه این بیانیه همچنین تأکید شده است: «دروغ همیشه دورغ خواهد ماند هر چند هزاران بار تکرار شود. هر اقدامی که هدف از آن تخریب وجهه چین و ایجاد شکاف در روابط چین با کشورهای جهان باشد، سرانجامش شکست خواهد بود. حقیقت خود گویاتر از حرف است و عدالت خود را تبیین خواهد کرد. آمریکا باید باید بداند که پیش از تصحیح اشتباهات دیگران باید اشتباهات خود را تصحیح کند. ما به آمریکا توصیه می‌‌کنیم ابتدا به خود در آینه بنگرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین