کد خبر: ۶۸۹۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
در چهلمین برنامه افتتاح جشن تولید و با دستور رییس جمهوری؛

آغاز بهره‌برداری از طرح‌های کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری

بهره‌برداری از تولید واکسن تب برفکی (دامی) و واکسن آنفلوآنزای حاد پرندگان (طیور)، سامانه پرتودهی صنعتی چندمنظوره گاما و همچنین ۲ کارخانه نوآوری با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری آغاز شد.
آغاز بهره‌برداری از طرح‌های کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری
آفتاب‌‌نیوز :

در چهلمین برنامه افتتاح جشن تولید، بهره برداری از سه طرح کلان ملی و ۲ کارخانه نوآوری با ارزش سرمایه گذاری ۴۵۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هفت هزار و ۱۵۰ نفر در چهار استان چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، اصفهان و فارس آغاز شد.

تولید واکسن تب برفکی (دامی) و آنفلوآنزای فوق حاد (پرندگان) در استان البرز، سامانه پرتودهی صنعتی چندمنظوره گاما در استان چهارمحال و بختیاری، کارخانه نوآوری استان فارس در شیراز پروژه هایی هستند که امروز بهره برداری از آنها آغاز شد.

طـرح تولیـد واکسـن آنفلوانـزای فـوق حـاد پرنـدگان در شـرکت پسـوک بـا هدف ایجـاد خودکفایـی در تولید واکسـن، به عنوان یکی از مهمترین و اسـتراتژیک ترین واکسـن های حوزه طیور است.

اشـتغال زایـی پیـش بینـی شـده در ایـن طـرح، بیـش از ۳۰ نفـر بـه صـورت مسـتقیم و در بلندمدت بیـش از ۶۵۰ نفـر بـه صـورت غیـرمسـتقیم خواهـد بـود. ایـن واکسـن در واقـع ویـروس کشـته شـده سـاب تایـپ H۵N۸ و ادجوانـت روغنـی است کـه ایمنـی مناسـبی را در طیـور ایجـاد می کند.

کارخانه نوآوری خراسان رضوی و کارخانه نوآوری شیراز هم امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به طور رسمی آغاز به کار کرد.

کارخانه نوآوری خراسان رضوی در محل ساختمان قدیمی کارخانه کوکاکولای مشهد که به مساحت ۳.۷ هکتار است. این کارخانه دارای ۴۰۰ مترمربع سالن اجتماعات، ۶۲۰ مترمربع فضای اشتراک کاری، ۱۲۷ متر آزمایشگاه ساخت، ۱۰۰ متر اتاق کنفرانس، ۱۹۵ مترمربع فضای اتاق جلسات و ۱۲۰ مترمربع سالن مورد بازسازی قرار گرفته است.

کارخانه نوآوری شیراز در استان فارس نیز به عنوان قطب فناوری و نوآوری جنوب کشور با فضای ۱۰ هزار مترمربع در مرکز شیراز، بستری را فراهم کرده تا افراد بتوانند تمام مراحل فرایند نوآوری فناورانه را طی کنند.

این مرکز نیز در داخل کارخانجات مخابراتی ایران راه اندازی شده است و دارای باشگاه سرمایه گذاری، باشگاه دانش آموزی، مدرسه کسب و کار جهت پیشرفت نوآوری در این استان و در خدمت زیست بوم نوآوری استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین