کد خبر: ۶۸۹۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

انتقاد وزیر انگلیسی از ترامپ

وزیر امنیت داخلی انگلیس امروز (پنجشنبه) رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری آمریکا را عامل بروز خشونت در واشنگتن دی.سی و حمله حامیان او به کنگره در زمان تایید آرای الکترال دانست.
انتقاد وزیر انگلیسی از ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

گرچه حمله حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا برای ساعاتی کار قانونگذاران را مختل کرد اما کنگره در نهایت ۳۰۶ رای الکترال جو بایدن برای رسیدن او به ریاست جمهوری را تایید کرد.

پریتی پتل، وزیر امنیت داخلی انگلیس به شبکه خبری بی بی سی گفت: سخنان دونالد ترامپ در جمع هوادارانش مستقیما به بروز خشونت انجامید و تاکنون او از محکوم کردن این خشونت ناکام مانده و این کاملا نادرست است.

به گفته او، آمریکا به یک گذار ریاست جمهوری‌ نیاز دارد که میان احزاب سیاسی مختلف پس از دوره انتخاباتی مرسوم است. پتل گفت: آمریکا باید رو به جلو حرکت کند. صحنه هایی که در واشنگتن دیده شد، اصلا قابل قبول نیست.

روز چهارشنبه ده ها هزار هوادار ترامپ برای برگزاری اعتراضاتی در واشنگتن دی.سی تجمع کردند. صحنه های غیر عادی و خشونت بار در اطراف ساختمان کنگره آمریکا امروز (پنجشنبه) هم پوشش خبری در سراسر جهان را به خود اختصاص داد.

روزنامه گاردین تصویری از فراز ساختمان کنگره آمریکا منتشر کرد که جمعیت هوادار ترامپ پرچمی از رهبرشان را در دست داشتند و نوشت: "هرج و مرج در شرایطی که جمعیت حامی ترامپ به کنگره آمریکا حمله کردند." توجه ویژه ای به نقل قولی از جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا شد که گفته بود: دموکراسی ما تحت حمله است و شبیه به آن را در تاریخ مدرن ندیده ایم.

در صفحه نخست روزنامه نیویورک تایمز هم با فونت بزرگ آمده است "ترامپ جمعیت را تحریک کرد" و در کنار آن تصاویری از مردمی که از دیوارهای کنگره بالا میرفتند، منتشر کرد. در زیر این تصویر به نقل از یک مقام جمهوری خواه نوشته شد: این ناآرامی بخشی از میراث او خواهد بود.

نیک کریستوف، ستون نویس نیویورک تایمز نوشت: این روزی ترسناک و شرم آور در تاریخ آمریکاست. یک رئیس جمهور اغتشاش گران را به حمله به کنگره آمریکا و مختل کردن فرایند قانون اساسید برای انتخاب یک رئیس جمهوری جدید تحریک کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین