کد خبر: ۶۸۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۳

نیوجرسی هم به تحریم‌کنندگان ایران پیوست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در ادامه سیاست‌های خصمانه دولتمردان آمریکایی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان فرماندار دموکرات ایالت نیوجرسی روز جمعه قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن صندوق‌های بازنشستگی این ایالت از این پس حق هیچگونه سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های تجاری طرف قرارداد با ایران را نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جون کورزین روز جمعه پس از امضاء لایحه مصوب مجلس نمایندگان این ایالت در خصوص اعمال قانون «منع سرمایه‌گذاری» علیه طرف‌های تجاری ایران گفت: «من همچنان حامی استفاده از ابزارهای اقتصادی علیه ایران به جای تهدید به استفاده از نیروی نظامی هستم و فکر می‌کنم این اقدام به تغییر سیاست حکومت ایران کمک می‌کند».

هدف از تصویب این قانون کمک به متوقف ساختن «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران» عنوان شده است. صندوق بازنشستگی نیوجرسی نهمین صندوق بزرگ بازنشستگی ایالتی در آمریکا به شمار می‌رود. مطابق مصوبه فرمانداری ایالت این صندوق اخیرا بیش از دو میلیارد دلار سرمایه خود را از 17 شرکت بین‌المللی طرف قرارداد با سودان خارج ساخته بود.

نیل کوهن طراح اصلی مصوبه ضدایرانی مجلس ایالتی نیوجرسی هدف خود را مقابله با «تهدیدات تهران علیه امنیت اسرائیل» عنوان کرده بود.

پیش از این صندوق‌های بازنشستگی در کالیفرنیا و فلوریدا نیز تحت فشارهای سیاسی ایالتی ناچار به توقف تجارت با شرکت‌های بازرگانی سرمایه گذار در ایران شده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین