کد خبر: ۶۸۹۵۰۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
در سال ۹۸ و سال ۹۹ درآمد نفتی کمتر از ۲۰ میلیارد دلار بود

رئیس بانک مرکزی: ترامپ با آبروریزی به انتهای پرونده رذالت‌بار خود رسید

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی ایران در دو سال گذشته، گفت: با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر و گشایش‌های آغاز شده در خصوص برخی منابع بانک مرکزی، به تدریج شاهد آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم باشیم.
رئیس بانک مرکزی: ترامپ با آبروریزی به انتهای پرونده رذالت‌بار خود رسید
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالناصر همتی» امروز (پنجشنبه) در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز، وعده الهی تحقق یافت و دشمن شماره یک مردم ایران با آبروریزی مطلق به انتهای پرونده رذالت بار خود رسید.

همتی ادامه داد: از ۱۵مرداد ۹۷که تحریم‌ها وفشار حداکثری آغاز شد، تا ۱۵ آبان که تحریم بانک مرکزی و بانک‌های کشور را شامل شد، بی‌سابقه‌ترین تحریم غیرقانونی وضع شده علیه اقتصاد کشورمان بود. تاحدی که هیچ یک از بخش‌های اقتصاد و تجارت خارجی ایران نبود که مشمول تحریم‌ها واقع نشده باشد.

وی تاکید کرد: در سال ۹۸ و سال ۹۹ ( تاکنون ) درآمد ناشی از صادرات نفت ایران جمعاً کمتر از ۲۰ میلیارد دلار و دسترسی بانک مرکزی به آن نیز بسیار کمتر بود. این در حالی است که درآمد های ارزی سالانه ناشی از صدور نفت، در سال‌های قبل، همراه با دسترسی به آن، سالانه بیش از ۴۰میلیارد دلار بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بی‌شک ملت بزرگ ایران، با مقاومت تحسین‌برانگیز و علیرغم سختی‌ها و مشکلات ناشی از گرانی‌ها، عمدتاً برخاسته از آثار تحریم‌ها، پیروز این میدان است، افزود:‌ با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر ازیک‌طرف و گشایش‌های آغاز شده در خصوص برخی منابع بانک مرکزی، همانگونه که قبلاً اعلام کردم، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمتها و کاهش تورم باشیم.

شب گذشته و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه خبری نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند را به ترس و لرز انداخت و آن هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره بود.

توقف نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان به صف کشیدند.

در تیراندازی‌ها در جریان این شورش، دست کم چهار نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم ۵۳ نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. تعدادی نیروی پلیس هم در این درگیری زخمی شدند.

سرانجام جو بایدن برخلاف تلاش برخی طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، با کسب ۳۰۶ رای گزینشگران به طور رسمی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا تایید شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
2
12
جناب آقای همتی شما دیگه چرا؟!!! شما که به خوبی می دانید عده ای در داخل که مردم آنها را با نام کاسبان تحریم می شناسند به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد به اندازه سر سوزنی هم از فشار تحریمها بر مردم ایران کاسته شود و تورم حتی به اندازه سر سوزنی پائین بیاید. دلیل هم کاملا مشخص است. پس چه ترامپ باشد چه اوباما یا بایدن هیچ فرقی برای ملت ایران نمی کند. ما ملت ایران فعلاً باید با وجود چنین مسئولین به فکر خویشی بسوزیم و بسازیم.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
5
باید گریست بر تو که بعد از این همه سال در مدیریت کلان بودن ، انقدر ساده ای که فکر میکنی گل و بلبل میشه ... اگه این اینستگرام را نداشتی چکار میکردی ؟؟
ناشناس
|
Luxembourg
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
4
آقای همتی بیهوده به مردم امیدواری ندهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
3
اگر شما دخالت نکنید شاید کمی آرام بگیرد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
3
جناب همتی این یک خوش خیالی بیش نیست مگر در دولت احمدی نژاد ما پول کمی داشتیم چه شد مشکلات مدیریتی و سو استفاده ها و هزینه های بیجا کشور را به اینجا رسانده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
1
3
فکر نمیکنم شما اجازه ترکیدن حباب را بدهید اینطور نیست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
2
شما جلوی عوامل داخلی رو بگیرید خیلی بیشتر از رفتن ترامپ تو قیمت ها به چشم میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
1
3
چرا اینقدر به دمکراتها آمریکا دل خوش کردید؟ بترسید از دستکش های مخملی که استاد زدن خنجر از پشت هستند..سیاستهای کلی آمریکا هیچ فرقی بین دمکراتها جمهوریخواهان نیست فقط نحوه دشمنی کردن فرق میکنه
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
3
مشکل ما امریکا نیست 85درصد مشکلات ما از عدم مدیریت کارامد و دلسوز است و عمده از مدیران بی کفایت و بی مسئولیت -چرا مدیری که دلار بقول خودش 11000 تومانی تحویل گرفته و تا 32000 رفته هنوز برجامانده است و منش تمام نشده.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
2
تورم که روز بروز بالاتر می رود.یک شانه تخم مرغ شده 60 هزار تومان !!!!!!!!! شما به این می گویید کاهش تورم !!!!!!!!! چرا مردم را سرکار می گذارید وبا شعور مردم بازی می کنید؟چرا همیشه به مردم دروغ می گویید؟آیا شدیک حرف راست از دهان شما بیرون بیاید؟ من فکر می کنم شما با بالابردن تورم وایجاد گرانی مصنوعی سر مردم را گرم می کنید تا مردم با تورم وگرانی سریالی کالاها وارزاق موردنیازشان مشغول باشندوحواسشان به شما وکارهایتان نباشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین