کد خبر: ۶۸۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۸
تأکید صریح مقام معظم رهبری به نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان:

از بداخلاقی‌های انتخاباتی، بدگویی، تهمت و اهانت پرهیز کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح روز شنبه در چهارمین روز سفر به استان یزد در جمع پرشور مردم ابركوه، انتخابات را میدان رقابت مثبت، پرشور و پرفایده برشمردند و با تاكید بر لزوم پرهیز شدید و كامل نامزدها و هوادارانشان از «بداخلاقی‌های انتخاباتی، بدگویی، تهمت و اهانت» افزودند: امیدواریم خداوند در انتخابات هشتمین دوره مجلس نیز به ملت ایران توفیق ادای وظیفه عنایت كند.

ایشان با تشكر صمیمانه از ابراز احساسات گرم مردم شهر باستانی و بسیار كهن ابركوه، برخورداری مردم ایران از انگیزه‌های تحرك‌آفرین را، از بركات انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: جوان و پرانگیزه‌بودن یك ملت، آینده آن كشور را تضمین می‌كند و روح ملت ایران، به توفیق الهی، جوان و پرامید است.

رهبر انقلاب اسلامی، فقدان احساس مسوولیت در مقابل مردم را از آفات دردناك رژیم گذشته خواندند و افزودند: دولتمردان آن رژیم، فقط در مناطقی، به دنبال كار بودند كه برای خودشان سود و نفعی داشته باشد؛ اما انقلاب این عرف را عوض كرد و احساس مسوولیت و نگاه عادلانه در قبال مردم همه مناطق كشور را، مهمترین وظیفه دولتمردان قرار داد كه تلاش دولت برای رسیدگی به شهرها و مناطق دور و نزدیك، نتیجه‌ی چنین احساس مسوولیتی است.

ایشان همت و خودباوری مردم را دومین عامل پیشرفت كشور دانستند و با اشاره به تلاش تبلیغاتی استعمار برای ایجاد احساس خودكم‌بینی در ملت ایران، افزودند: انقلاب اسلامی، فضای جامعه را از هوای آلوده‌ی خودكم‌بینی پاك كرد و ملت ایران امروز با تكیه بر اسلام و ایمان، استعدادهای درونی و تاریخ مشعشع و تابناك خود مسیر پیشرفت را طی می‌كند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاكید بر تقویت نگاه امیدوارانه ملت به آینده افزودند: پس از انقلاب، پیشرفت‌های زیادی به دست آمده اما این دستاوردها با توجه به شأن و جایگاه حقیقی ملت ایران، كافی نیست و برای دستیابی به این جایگاه رفیع باید شتاب پیشرفت كشور را افزایش دهیم.

ایشان همت ملی را رمز استمرار توفیقات ملت و كشور برشمردند و افزودند: هركس در هر جای این كشور پهناور و در هر شغلی مشغول كار است، باید در قبال پیشرفت ایران عزیز، احساس وظیفه كند و با انجام دادن صحیح وظایف خویش، سهمش را در حركت عمومی ملت برای دستیابی به اهداف و آرمان‌ها ایفا نماید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ارایه‌ی اسلام متناسب با زمان را از خدمات به یادماندنی ملت ایران به جامعه‌ی بشری ارزیابی كردند و افزودند: امروز تفكر پیشرفته سیاسی – اجتماعی اسلام كه جمهوری اسلامی ایران آن را ارایه كرده است می‌تواند راهنما و سرمشقی برای ملت‌های تشنه معنویت و سعادت باشد كه اندیشمندان با انصاف جهان نیز بر این واقعیت صحه می‌گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: دولت حقاً و انصافاً به طور خستگی‌ناپذیر مشغول كار و تلاش است و علاوه بر خدمات مادی و عمرانی و رسیدگی به مشكلات مردم، با سربلندی و افتخار، شعارها و ارزش‌های انقلاب را مطرح می‌كند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، عزم راسخ، حضور در صحنه و نشاط و تحرك ملت را مایوس‌كننده طراحان توطئه‌های جهانی برشمردند و افزودند: ملت ایران در مقابل افكار عمومی و نگاه جهانیان، در هیچ مساله‌ای اظهار ضعف و عقب‌نشینی نخواهد كرد.

ایشان با تجلیل از ایستادگی مردم و مسوولان در موضوع هسته‌ای خاطرنشان كردند: این پایداری، یك ضرورت و نیاز ملی است؛ چرا كه اولا اگر امروز تلاش برای بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای را پیگیری نكنیم، از جهان عقب خواهیم ماند و ثانیا هر گونه انفعال، به دشمن جرات پیشروی می‌بخشد؛ بنابراین همان‌گونه كه آحاد ملت در سراسر كشور تكرار می‌كنند، دستیابی به این قدرت علمی و قدرت انرژی هسته‌ای حقیقتا حق مسلم ملت ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم‌چنین حضور گسترده در انتخابات 24 اسفند را، نمایش عزم راسخ و قدرت و تصمیم ملت ایران خواندند و افزودند: بیگانگان همیشه درصدد كم فروغ كردن انتخابات و بی‌اعتنایی مردم به صندوق‌های رای بوده‌اند؛ اما مردم در انتخابات مجلس و انتخابات دیگر درست نقطه مقابل خواست آنان عمل كرده‌اند و با احساس مسوولیت بیشتر در صحنه حضور یافته‌اند كه امیدواریم در انتخابات آتی نیز همین گونه باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را میدان رقابت مثبت، پرشور و پرفایده برشمردند و با تاكید بر لزوم پرهیز شدید و كامل نامزدها و هوادارانشان از «بداخلاقی‌های انتخاباتی، بدگویی، تهمت و اهانت» افزودند: امیدواریم خداوند در انتخابات هشتمین دوره مجلس نیز به ملت ایران توفیق ادای وظیفه عنایت كند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان رسیدگی به مشكلات مردم نجیب استان یزد از جمله مردم صمیمی و خونگرم شهر ابركوه را ضروری برشمردند و افزودند: كشور از امكانات، مسوولان دلسوز و نیروهای كارآمد خوبی برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی، شتاب حل مشكلات و پیشرفت كشور را بیشتر كرد.

در ابتدای این دیدار كه در ورزشگاه شهید پوراكبری شهر ابركوه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری امام جمعه این شهر ضمن خوش‌آمدگویی به رهبر انقلاب اسلامی، گزارشی از برخی مشكلات این شهر از جمله كمبود آب بیان كرد. 



طرح‌های مربوط به آب استان یزد باید با اولویت پیگیری شوند
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاكید كردند: مسوولان باید با بهره‌مندی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های مردم استان یزد در جهت حل مشكلات و پیشرفت بیش از پیش این استان تلاش كنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جمعه‌شب در جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس‌جمهور، جمعی از معاونین رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت، امام جمعه و نماینده ولی فقیه، استاندار یزد، نمایندگان و تعدادی از مسوولان اجرایی استان ضمن بررسی مسائل و مشكلات استان یزد، این استان را از لحاظ رشد و توسعه، تولید ثروت، استعدادهای انسانی و طبیعی، همت و تلاش مردم بسیار آماده ارزیابی و تاكید كردند: مسوولان باید با استفاده از این زمینه‌ها و بهره‌مندی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های مردم استان یزد در جهت حل مشكلات و پیشرفت بیش از پیش این استان تلاش كنند.

ایشان در این جلسه كه در پی ساعت‌ها جلسات كارشناسی برای بررسی مسائل و مشكلات استان یزد تشكیل شد، این استان را به لحاظ موقعیت جغرافیایی مركز و چهارراه مواصلاتی كشور دانستند و افزودند: اجرایی شدن مصوبات و طرح‌ها و حل مشكلات استان یزد نیازمند پیگیری و جدیت مسوولان در دولت و همچنین دولت محلی به ویژه شخص استاندار است.

رهبر انقلاب اسلامی، با تاكید بر لزوم كوتاه شدن زمان اجرای طرح‌ها از جمله ظرفیت‌های استان یزد را صنعت نساجی برشمردند و خاطرنشان كردند: باید با برنامه‌ریزی و با استفاده از توانایی‌های علمی دانشگاه‌ها و ابتكار و نوآوری متخصصان داخلی صنایع نساجی استان را نوسازی و احیا كرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به مشكل كمبود آب در استان یزد، لزوم جدیت برای پیگیری طرح‌های مربوط به آب را یادآور شدند و افزودند: این طرح‌ها باید با اولویت پیگیری شوند.

ایشان همچنین با اشاره به تدین مردم استان یزد و شهرت به دارالعباده بر لزوم توجه بیش از پیش مسوولان فرهنگی و تبلیغی به مسائل فرهنگی و معنوی در این استان تاكید كردند.

در ابتدای این نشست، آقای داوودی معاون اول رییس‌جمهور گزارشی از اقدامات و تصمیماتی كه با استفاده از منابع بودجه عمومی دولت، تسهیلات و سایر منابع در سفر مقام معظم رهبری به استان یزد برای حل مشكلات و توسعه‌ بیش از پیش این استان اتخاذ شده بیان كرد و گفت: جمعا 165 میلیارد تومان اعتبار و حدود 101 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه‌ استان یزد در نظر گرفته شده است.

آقای فلاح‌زاده استاندار یزد نیز گزارشی از مسائل و مشكلات استان یزد و جزییات تصمیمات گرفته شده بیان كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین