کد خبر: ۶۸۹۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

برداشت ۳۰ میلیاردی از حساب شهروندان

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری ۴ عضو باند کلاهبرداران اسکیمری خبر داد و گفت: متهمان ۳۰ میلیارد ریال از کارت‌های بانکی شهروندان برداشت کرده بودند.
برداشت ۳۰ میلیاردی از حساب شهروندان
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ «داود معظمی گودرزی» در تشریح این خبر بیان داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و از برداشت غیر مجاز از حساب بانکی‌شان شکایت کردند که بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در خصوص عامل و چگونگی برداشت از حساب مال باختگان تحقیق به عمل آمدکه با اشتراک گیری در اظهارات شاکیان، کارآگاهان دریافتند که شاکیان در محله‌های یکسانی سکونت دارند و در یک بازه زمانی معین از کارت‌های عابربانکشان خرید شده است.

رئیس پلیس فتا تهران ابراز داشت: با به دست آمدن این سرنخ‌ها کارآگاهان احتمال دادند که مجرم یا مجرمان با استفاده از دستگاه اسکیمر کارت‌های عابر بانک را کپی کرده اند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که ۴ متهم با همکاری یکدیگر از حساب بانکی شهروندان برداشت کرده اند، ادامه داد: هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر ۴ نفر در عملیات‌های منسجم دستگیر شدند.

این مقام سایبری با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی معترف و اظهار داشتند ۵۰ عدد عابر کارت شهروندان را کپی و با آن خرید کالا داشته اند، افزود: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب‌های بانکی مال باختگان را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

سرهنگ گودرزی از شهروندن خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید. فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین