کد خبر: ۶۸۹۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲

پلیس آمریکا به دنبال سارق لپ تاپ محرمانه کنگره

در جریان یورش هواداران دونالد ترامپ به کاپیتول، برخی از لپ‌تاپ‌های اعضای کنگره که ممکن است دارای اطلاعات حساسی باشند، به سرقت رفته است.
پلیس آمریکا به دنبال سارق لپ تاپ محرمانه کنگره
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری آمریکایی سی بی اس دیروز (۱۸ دی) گزارش داد که در جریان هجوم هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره، لپ‌تاپی به سرقت رفته که ممکن است حاوی اطلاعات امنیتی حساسی باشد.

سی بی اس افزود که مأموران امنیتی به دنبال دستگیری افرادی هستند که چهارشنبه پیش به کاپیتول هیل یورش برده و این لپ‌تاپ را سرقت کرده‌اند.

از سوی دیگر، جف مرکلی سناتور دموکرات ایالت اورگان در توییتی خبر داد که آشوبگران پس از ورود به کنگره، دفتر او را به هم ریخته و اکنون یکی از لپ‌تاپ‌هایی که روی میز کنفرانس قرار داشت، مفقود شده است.

در حادثه‌ای دیگر، یکی از خبرنگاران آمریکایی توییت کرد که هواداران ترامپ زمانی که وارد دفاتر نانسی پلوسی رئیس مجلس آمریکا شدند با لپ‌تاپ میا اِرِنبِرگ مشاور مطبوعاتی او مواجه شدند که روشن رها شده و ایمیل‌هایش در دید عموم قرار داشت.

چهارشنبه (۱۷ دی) و پس از پایان سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش، صدها تن از حامیان وی به ساختمان کنگره که مشغول بررسی آراء گزینشگران بود، هجوم برده و روند تائید نهایی نتایج انتخابات ۱۳ آبان را دچار وقفه کردند.

با این حال پس از فروکش کردن التهابات، نمایندگان مجلس و سناتورها با تائید آراء گزینشگران به پیروزی جو بایدن رسمیت بخشیدند.

پلیس آمریکا به دنبال سارق لپ تاپ محرمانه کنگره

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین