کد خبر: ۶۸۹۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

بازگشت قیمت ‌خودرو به آگهی‌های آنلاین

درحالی‌که از ماه‌های ابتدایی امسال، قیمت خودرو و مسکن به تصمیم وزارت صمت و به دستور مقامات قضایی از پلت‌فرم‌های آگهی آنلاین حذف شده بودند، عصر پنج‌شنبه، قیمت خودرو به این پلت‌فرم‌ها بازگردانده شد.
بازگشت قیمت ‌خودرو به آگهی‌های آنلاین
آفتاب‌‌نیوز :

علت حذف قیمت از پلت‌فرم‌ها، تاثیر آنها در افزایش نوسانات قیمتی در بازار عنوان شده بود؛ اما بررسی‌ها نشان دادند که این اقدام نه تنها تاثیری در کنترل قیمت‌ها نداشته است، بلکه در مدت اخیر قیمت خودرو افزایشی ۳۵ درصدی را تجربه کرده است.

کارشناسان معتقدند این اقدام تنها با کاهش شفافیت در بازار که یکی از عوامل اصلی پیشگیری از فساد و کلاهبرداری و یکی از بهترین ابزارها برای واقعی‌کردن قیمت‌ها است، راه را برای سوءاستفاده بیشتر دلالان هموار کرده است و با از بین بردن امکان استعلام آنلاین قیمت، مردم را در بررسی بازار و انتخاب به زحمت انداخته است.

چندی پیش مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با اعلام موافقت مجلس با بازگشت قیمت خودرو و مسکن به پلت‌فرم‌های نیازمندی و آگهی‌های آنلاین گفته بود: «درج قیمت کالاها در این پلت‌فرم‌ها علاوه بر شفافیت در قیمت‌گذاری، به معاملات نیز شفافیت می‌دهد.

طغیانی درخصوص اهمیت بازگشت قیمت برخی محصولات در پلت‌فرم‌های نیازمندی و آگهی‌های آنلاین گفته است: «واقعیت این است که موافق ادامه حذف قیمت کالاها در پلت‌فرم‌های نیازمندی و آگهی‌های آنلاین نیستیم، چراکه متغیرهای دیگری در افزایش قیمت کالاها به‌ویژه قیمت خودرو و مسکن تاثیرگذار هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین