کد خبر: ۶۸۹۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

افزایش فشارها بر ترامپ برای کناره‌گیری

فشار بر روی دونالد ترامپ برای کناره‌گیری از ریاست جمهوری پیش از اتمام دوره‌اش، به علت ایفای نقش او در شورش مرگبار علیه کنگره بالا گرفته است.
افزایش فشارها بر ترامپ برای کناره‌گیری
آفتاب‌‌نیوز :

 سناتور لیزا مرکافسکی روز جمعه اولین سناتور جمهوریخواهی شد که از دونالد ترامپ خواست از سمتش استعفا دهد. ترامپ با تهییج معترضانی که چهارشنبه گذشته در واشنگتن دی.سی تجمع کرده بودند، موجب یورش آنها به سمت کنگره و کشته شدن پنج تن شد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دموکراتهای آمریکایی، مفاد استیضاح را با اشاره به "تحریک به قیام" آماده کرده و سناتور بن ساسه جمهوری‌خواه گفته است چنانچه مجلس نمایندگان آمریکا دوباره به استیضاح ترامپ رای دهد، به برکناری او رای مثبت خواهد داد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چارلز شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا از مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا میخواهند تا به متمم بیست و پنجم قانون اساسی استناد کند؛ اقدامی که به حمایت نیمی از کابینه ترامپ نیاز دارد. صحبتهایی در میان جمهوری خواهان درباره این متمم وجود دارد اما اکنون که دو وزیر کابینه استعفا داده‌اند، بعید به نظر میرسد.

رئیس جمهوری آمریکا به شدت منزوی شده است. او از سوی متحدانش رها شده و تعداد اندکی مدافع دارد، آن هم در وضعیتی که مقام های دولتی با انزجار استعفا میدهند و او را بابت تحریک شورش مرگبار چهارشنبه گذشته سرزنش میکنند.

به نظر میرسد اکثر جمهوریخواهان با ادامه کار ترامپ در ۱۲ روز باقیمانده از مدت ریاستش موافق باشند. تعداد جمهوریخواهانی که حامی استیضاح هستند، اندک است و تلاش برای برکناری او از طریق متمم بیست و پنجم به بن بست رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین