کد خبر: ۶۸۹۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

پیام دیپلمات‌های آمریکایی به پامپئو برای محکوم کردن ترامپ

طبق گزارش‌ها، حدود ۱۰۰ مقام وزارت خارجه آمریکا با امضای یک "پیام اعتراضی" به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کردند تا دونالد ترامپ را بابت تحریک حملات جمعی خشونت‌آمیز به کنگره در چهارشنبه گذشته قویا محکوم کند.
پیام دیپلمات‌های آمریکایی به پامپئو برای محکوم کردن ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

این پیام ۴ بندی که به دست روزنامه واشنگتن‌پست رسیده، مسئولیت ترامپ در برانگیختن ناآرامی در تلاش برای متوقف کردن کنگره از تأیید نتایج انتخابات برای جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا را نشان می‌دهد.

دست‌کم ۵ تن از جمله یک مأمور پلیس کنگره، در حملات معترضان خشن جان باختند. این نخستین رخنه در کنگره از سال ۱۸۱۴ بود، زمانی که این ساختمان طی جنگ ۱۸۱۲ مورد حمله انگلیسی‌ها قرار گرفت.

این پیام از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهد تا صراحتا ترامپ را از طریق همان بیانیه‌های این آژانس علیه رهبران خارجی که از خشونت و ارعاب برای سرکوب روندهای دموکراتیک مسالمت‌آمیز استفاده می‌کنند، محکوم کند.

در این پیام اعتراضی آمده است: تحریک خشونت توسط دونالد ترامپ علیه تأیید انتخابات آزاد و منصفانه آمریکا، ناپذیرفتنی و ناسازگار با قوانین ما، ارزش‌های دموکراتیک و آزادی‌های حفاظت‌شده بنیادی است که در اسناد تأسیس و سنت دیرینه انتقال مسالمت‌آمیز و منظم قدرت، مقدس شمرده شده است.

این پیام همچنین تاکید دارد: همان‌طور که ما مرتباً رهبران خارجی را که از خشونت و ارعاب برای دخالت در روندهای دموکراتیک مسالمت‌آمیز و نادیده گرفتن اراده رأی‌دهندگان خود استفاده می‌کنند محکوم می‌کنیم، بیانیه‌های علنی وزارت خارجه در مورد حمله به کنگره آمریکا نیز باید به نام دونالد ترامپ اشاره کند. حیاتی است که این پیغام را به جهان برسانیم که در سیستم ما هیچ‌کس- حتی رئیس جمهور- بالاتر از قانون یا مصون از انتقاد عمومی نیست.

این پیام اعتراضی، اقدام فوق‌العاده‌ای است که در دسترس دیپلمات‌های آمریکایی قرار دارد تا بدون ترس از مجازات، فوراً نگرانی‌های جدی خود در مورد اعمال حقیقی سیاست خارجی را با مقامات ارشد وزارت خارجه در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین