کد خبر: ۶۸۹۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

گارد ملی آمریکا در حین استقرار در واشنگتن دی.سی به سلاح مرگبار دسترسی دارد

اعضای گارد ملی هوایی و زمینی آمریکا که در واشنگتن دی.سی مستقر شده‌اند تا به حفاظت از پایتخت و کنگره بپردازند و قرار است تا در مراسم تحلیف روز 20 ژانویه نیز حضور داشته باشند، طبق نظر فرماندهان به سلاح‌های مرگبار دسترسی خواهند داشت.
گارد ملی آمریکا در حین استقرار در واشنگتن دی.سی به سلاح مرگبار دسترسی دارد
آفتاب‌‌نیوز :

 ژنرال دیوید وود، مدیر ستاد مشترک گارد ملی پنسیلوانیا در یک میزگرد مجازی با خبرنگاران حوزه دفاعی گفت: "این حقیقت مخفی نیست که اعضای نیروی هوایی و سربازان با خود سلاح مرگبار دارند."

به گزارش میلیتری دات کام، وود اظهار کرد: "چگونگی به کارگیری قوانین استفاده از زور وابسته به سناریو و وضعیت است. ما قصد داریم در جهت کاستن از تنش تا جایی که بتوانیم (قبل از آنکه تسلیحات به دست بگیریم) تلاش کنیم. شیوه‌ای که قرار است ما سلاح را مستقر کنیم وابسته به وضعیت و قصد فرمانده است.

پیشتر آسوشیتدپرس گزارش کرده بود که رایان مک کارتی، مقام ارشد غیرنظامی نیروی زمینی ارتش آمریکا قرار است در روزهای آینده درباره اینکه آیا واحدهای گارد ملی در خیابانهای این منطقه مسلح باشند تصمیم بگیرد.

وود به همراه تیموتی ای. گوون، ژنرال نیروی زمینی و مقام ارشد گارد ملی مریلند و لیزا هو، سرهنگ نیروی زمینی و یک مقام ارشد موقت گارد ملی نیوجرسی در این میزگرد مجازی با خبرنگاران حوزه دفاعی با هدف توصیف مسائل دخیل در استقرار اضطراری آنها در واشنگتن شرکت کرد.

هر سه مقام گفتند از قبل برنامه اعزام واحدها به مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب در روز 20 ژانویه را داشته‌اند اما مجبور شدند روز چهارشنبه نیروها را بعد از حمله دارودسته طرفداران ترامپ به کنگره، به منظور حل مسائل مربوط به حوزه‌های مختلف و مقامهای فرماندهی دخیل اعزام کنند.

به خاطر اینکه واشنگتن یک منطقه فدرال بوده و یک ایالت نیست، موریل بوزر، شهردار این منطقه همچون فرمانداران ایالات اختیار فراخواندن گارد ملی واشنگتن دی.سی را با دستور مستقیم ندارد و باید اول درخواست فعالسازی را نزد مک کارتی مطرح کند.

مک کارتی هم باید با فرمانداران ایالات به منظور آوردن واحدهای گارد ملی از خارج از واشنگتن دی.سی هماهنگ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین