کد خبر: ۶۸۹۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴

اجازه رهبر انقلاب برای حسابرسی از بانک مرکزی و صدا و سیما

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که سازمان حسابرسی به صورت ویژه و با تشکیل پرونده می‌تواند از بانک مرکزی و صدا و سیما حسابرسی کند.
اجازه رهبر انقلاب برای حسابرسی از بانک مرکزی و صدا و سیما
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۱ دی) بعد از حضور عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در این کمیسیون در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ کمیسیونی نظارتی است که در مورد طرز کار دستگاه‌های مختلف و عملکرد سه قوه می‌تواند ورود کرده و بر همین اساس پرونده تشکیل دهد.

وی افزود: سالیانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون چک بین مردم رد و بدل می‌شود که این کار مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است و بر همین اساس قانون چک را اصلاح کردیم و بایستی از ۲۱ آذر ۱۳۹۹ این قانون اجرایی می‌شد که البته بخشی از این قوانین اجرایی شده و بخشی از آن هنوز اجرایی نشده است و بر همین اساس رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اصل ۹۰ توضیحاتی درباره این روند ارائه کردند.

وی گفت: قانون چک در اسرع وقت بایستی اجرایی شود و نبایستی منتظر پایان دستور ستاد کرونا در این باره باشیم.

پژمانفر همچنین افزود: ‌برخی ارزها در کشورمان منشأ خارجی دارند و رئیس کل بانک مرکزی در این باره اعلام کردند هر کسی که این ارزها را در اختیار دارد می‌تواند با هماهنگی سیستم بانکی اقدام به واردات کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد موضوع سوم مطروحه در این کمیسیون گفت: سازمان حسابرسی می‌تواند درباره بانک مرکزی ورود کند و فقط تاکنون درباره بانک مرکزی و صدا و سیما ورودی نداشته است که ما برای این موضوع هم پرونده تشکیل دادیم و مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که سازمان حسابرسی به صورت ویژه و با تشکیل پرونده می‌تواند در این باره ورود داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
باسلام لطفاً اگر راست می گوید سهام مهرگان بازنشستگان ناجا با سود هم پیگیری کنید که آن بالا کشیده حق ناس بازنشستگان ناجا پایمال نموده‌اند بعد از ده سال شرکت مهرگان ناجا وبانک قوامین پاسخگو نیستند وآنها منحل کرده‌اند حالا از ما می خواهند که تعهد تحت عنوان صلح نامه بدهید تا حق ما بازنشته.ناجا پایمال کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین