کد خبر: ۶۹۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

ترامپ بیشتر ناراحت "بی‌کلاسی" حمله کنندگان به کنگره بود تا نقض قانون

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ در جریان حمله مرگبار حامیانش به ساختمان کنگره آمریکا و آشوبی که به دنبال آن رخ داد، بجای آنکه بر چگونگی پایان دادن به این بی‌نظمی تمرکز کند، از بی‌کلاسی و سطح پایینی این افراد ناراضی و دلخور بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی می‌نویسد: حامیان و وفاداران تندروی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پروتکل‌های امنیتی را نقض کرده و با ورود به ساختمان کنگره هنگام نشست برای تایید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری با پلیس درگیر شدند؛ درگیری‌هایی که به زخمی شدن دست کم ۱۴ تن و کشته شدن دو افسر پلیس منجر شد.

ترامپ بیشتر ناراحت

آنچه رخ داد در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بود: راست‌گرایان تندرو با لباس‌هایی عجیب و غریب و در دست داشتن پرچم‌های کنفدراسیون به تروریست‌های داخلی تبدیل شده و صدها مرد و زن به دفاتر قانونگذاران یورش بردند. برخی هم به سنا رفته و ادعاهای بی ربط ترامپ را درباره تقلب انتخابات ۲۰۲۰ تکرار کردند.

اما ترامپ اصلا به روی خودش نیاورد که چه اتفاقی در کنگره افتاده چون به نوشته مجله نیویورک، علت این بی اعتنایی این بود که حامیان ترامپ از "طبقه سطح پایین" بودند. یکی از منابع کاخ سفید به این مجله گفت: او مسائل مربوط به افراد طبقه سطح پایین را دوست ندارد!

سایر گزارش‌ها نشان می‌دهد که ترامپ بجای آنکه بر چگونگی پایان دادن به این بی نظمی تمرکز کند، از وضع و ظاهر حامیانش در زمان یورش به کنگره ناراضی بوده است.

واشنگتن پست از قول منابعی نوشت، ترامپ بیشتر از آنکه بابت اوضاع رخ داده در کنگره ناراحت باشد، از سطح پایین بودن افرادی که به کنگره یورش بردند، ناراحت بود. یکی از مشاوران نزدیک به رئیس جمهوری هم به این روزنامه گفت: ترامپ از این حملات "مبهوت" شده بود.

ترامپ همچنین خشمگین است که مایک پنس، معاونش از مداخله در جلسه تاییدیه آرای الکترال امتناع کرده است. این درحالیست که پنس در تمام این مدت نقش نمادین داشته و نمی‌تواند در چنین مواردی اقدام کند.

ترامپ در خلال درگیری‌ها و خشونت‌ها در کنگره ویدئویی را منتشر و در آن بار دیگر ادعاهای جعلی و نادرست خود درباره انتخابات را تکرار کرد. توئیتر هم به صورت موقت حساب کاربری او را روز چهارشنبه غیرفغال کرد و در نهایت روز جمعه برای همیشه بست.

یکسری از رسانه‌های اجتماعی دیگر هم از آن زمان حساب های کاربری ترامپ را حداقل برای دو هفته و به منظور جلوگیری از انتشار پست‌هایی از سوی او مسدود کرده‌اند؛ مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک می‌گوید که رئیس جمهوری آمریکا تا زمانی که انتقال منظم قدرت انجام شود، نمی‌تواند کنترل حساب کاربری‌اش را به دست بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین