کد خبر: ۶۹۰۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

بیانیه مصر، اردن، فرانسه و آلمان برای همکاری با بایدن جهت احیای «روند صلح»

وزیران خارجه مصر، اردن، فرانسه و آلمان نشستی را در قاهره در راستای تلاش برای احیای روند صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.
بیانیه مصر، اردن، فرانسه و آلمان برای همکاری با بایدن جهت احیای «روند صلح»
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزیران خارجه چهار کشور مصر، اردن، فرانسه و آلمان گام‌های ممکن برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه و ایجاد فضای مناسب برای ازسرگیری مذاکرات بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را بررسی کردند.

این گروه چهارجانبه که برای اولین بار در ماه فوریه ۲۰۲۰ در مونیخ و سپس در سپتامبر نشست برگزار کرده، اعلام کرد، نشست بعدی خود را در پاریس برگزار خواهد کرد بدون این‌که زمانی برای آن مشخص کند.

در کنفرانس خبری مشترک بعد از نشست ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن اعلام کرد، این گروه برای ممانعت از هرگونه تلاشی که منجر به نابودی راهکار دو کشوری می‌شود، اقدام خواهد کرد.

این گروه همچنین اعلام اسرائیل برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

وزیر خارجه اردن تصریح کرد، این گروه برای دستیابی به صلح فراگیر از طریق راه حل دو کشوری تلاش می‌کند و جایگزین آن همان یک دولت است.

او ادامه داد: در این صورت جهان باید بگوید آیا می‌پذیرد دولتی براساس سیستم آپارتاید شکل بگیرد.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: شهرک سازی اسرائیل برخلاف قانون بین‌المللی است و اگر ادامه یابد از فرصت تشکیل کشور فلسطین می‌کاهد.

در بیانیه مشترک این گروه بر عزم چهار کشور برای همکاری با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا جهت احیای روند صلح تاکید شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین