کد خبر: ۶۹۰۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۹

هزینه‌های لیگ برتر از کجا تامین می‌شود؟

وزیر ورزش و جوانان گفت: حداکثر هزینه‌های تیم های لیگ برتر فوتبال کمتر از یک هزار میلیارد تومان است که یک ریال آن از منابع دولتی تامین نمی‌شود.
هزینه‌های لیگ برتر از کجا تامین می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود سلطانی‌فر روز دوشنبه در دیدار استاندار و مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان این مطلب افزود: در هیچ عرصه دیگری نمی توان با یک هزار میلیارد تومان اوقات فراغت بالغ بر ۵۰ میلیون نفر را پر کرد.

وزیر ورزش اظهار داشت: هماهنگی خوب بین مسوولان استان روند و حرکت توسعه استان کرمان را شدت می‌بخشد و در پیشرفت این استان تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور ۲ تیم لیگ برتری فوتبال از استان کرمان و برخورداری از تیم‌های متعدد در بخش زنان و مردان در رشته‌های مختلف عنوان کرد: آنچه مسلم است صنایع استان کرمان بدلیل حمایت و پشتیبانی از رشته‌های گوناگون در ایفای نقش اجتماعی خود مصمم هستند و اهتمام ویژه‌ای دارند که باید تلاش کنیم مشکلات آنان را حل و زمینه تشویق و ترغیب بیشتر بخش خصوصی در ورزش را فراهم کنیم تا بصورت گسترده‌تر هزینه کرده و از ورزش پشتیبانی کنند.

وزیر ورزش و جوانان ظرفیت ورزش و پیروزی در یک رویداد ورزشی مهم را قابل توجه توصیف کرد و توضیح داد: پیروزی در یک دیدار ورزشی از سوی یک تیم فوتبال یا کسب مدال المپیکی و فتح سکوهای آسیای و جهانی موجبات ارتقا غرور ملی و تحکیم پایه‌های وحدت است و امنیت ملی را به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به احیای المپیادهای ورزشی که در کشور متوقف شده بود اظهار داشت: از سه سال پیش المپیاد استعدادهای برتر ورزشی را با رویکرد توجه به رده‌های سنی پایه راه اندازی کردیم به‌طوری که المپیاد استعدادهای برتر در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال آغاز شد. یک میلیون نفر از نوجوانان در این رده سنی رقابت کردند و ما از این ظرفیت برای ارزیابی و کشف استعدادها و پرورش آنها استفاده کردیم و در راستای این حرکت مثمر ثمر برای پرورش نسل جدید از قهرمانان، جام خوشه چین ویژه روستاییان در هشت رشته نیز راه اندازی شد و شور و حال بسیار خوبی در ورزش رده سنی نوجوانان در مناطق روستای، عشایری و مرزی بوجود آمد. زمینه ظهور و بروز خلاقیت‌ها و توانمندی‌های این قشر فراهم آمد و قصد داریم در سال ۱۴۰۰ با سپری شدن دوران کرونا این دو رویداد خوب المپیاد استعدادهای برتر و جام خوشه چین را ادامه دهیم.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش طرح گسترش زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اکنون زمین‌های چمن مصنوعی مینی فوتبال در نقاط روستایی به مرز ۲ هزار زمین رسیده است و تا پایان فعالیت دولت نیز این تعداد به ۲ هزار و پانصد زمین مینی فوتبال افزایش خواهد یافت و اعتقاد داریم آثار مثبت گسترش زمین‌های چمن مینی فوتبال در سه تا چهار سال آینده در فوتبال ایران با رشد و پرورش استعدادها ظهور می‌یابد.

وی اهمیت تکمیل پروژه‌های مهم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برای شروع پروژه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه هستیم به همین دلیل تمرکز اصلی را برای اتمام پروژه‌های اولویت دار گذاشته‌ایم و در این راستا تلاش می‌کنیم با توجه به کمبودهایی هم که در استان کرمان وجود دارد اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و برای برخی پروژه‌های این استان ردیف‌هایی را در سال ۱۴۰۰ ایجاد خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین