کد خبر: ۶۹۰۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

ترامپ مقصر حمله به کنگره را معرفی کرد!

فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد که ترامپ در گفتگو با رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان با وجود پذیرش مسئولیت برخی رخدادهای چهارشنبه در کنگره، " آنتی‌فا" را مقصر اصلی حمله به کنگره دانست.
ترامپ مقصر حمله به کنگره را معرفی کرد!
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام کاخ سفید و یک منبع آگاه دیگر گزارش کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را در یک گفتگوی تلفنی بیش از ۳۰ دقیقه‌ای با کوین مک کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  فاکس نیوز نیز با تایید این گفتگو اعلام کرد که ترامپ در این صحبت‌ها پذیرفته که در برخی رخدادهای حملات روز چهارشنبه به نشست کنگره آمریکا برای تایید پیروزی جوبایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعتراف کرده که مسئولیت برخی از این حوادث را می پذیرد. با این حال کاخ سفید تاکنون در باره این گزارش اظهار نظری نداشته است.

اما پایگاه آکسیوس آمریکا گزارش کرد، دونالد ترامپ حتی با وجود اینکه ویدیوها و مدارک مستند مشخص نشان میدهند که عوامل اغتشاش روز چهارشنبه در کنگره این کشور عمدتا حامیان او هستند اعضای گروه آنتی فا را مسئول این حملات دانست.

با این حال مک کارتی در این گفتگوی تلفنی که طبق گزارش آکسیوس در زمانهایی حالت متشنج و تهاجمی پیدا کرد به ترامپ گفت: "این کار افراد آنتی‌فا نبود، این کار حامیان شعار "آمریکا را دوباره بزرگ کنیم" بود. من می‌دانم. من آنجا بودم."

جنبش چپ افراطی آنتی‌فای آمریکا از دهه ۱۹۸۰ با گروهی به نام "اقدام ضدنژادپرستی" آغاز شد. در دهه اول قرن بیست و یکم این جنبش تقریبا خاموش بود تا ظهور دونالد ترامپ و راست افراطی. این گروه از مخالفان سرسخت ترامپ و حامیانش هستند. آنهای با نئونازیسم، نئوفاشیسم، نژادپرستی و معتقدان به برتری نژاد سفید مخالفند.

بر طبق گزارش آکسیوس مک کارتی همچنان به ترامپ توصیه کرد با جو بایدن تماس بگیرد، با این رئیس جمهور منتخب دیدار کند و یک نامه خوش‌آمدگویی در میز دفتر ریاست جمهوری برای جانشینش بگذارد.

حمله روز چهارشنبه گذشته ازسوی حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا جلسه تایید پیروزی انتخاباتی جو بایدن را به تاخیر انداخت.

ترامپ که بدون سند و مدرک اعتبار پیروزی انتخابات بایدن را به چالش کشیده، ابتدا حامیانش را تحسین کرده اما بعدا خشونتها را محکوم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین