کد خبر: ۶۹۰۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

کوهنوردی در آستارا ممنوع شد/ جلوگیری از ورود گروه های سایر شهرها

با توجه به صدور اصلاعیه وزش باد شدید طی روزهای آینده، فرماندار بندر مرزی آستارا در خصوص برگزاری هرگونه کوهنوردی و کوهپیمایی در سطح شهرستان طی روزهای اخیر هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

عباس صابر در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران بندر مرزی آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه پیش رو، کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان به حالت آماده باش درآمدند.

وی با بیان اینکه برای این سه روز، هشدار وزش شدید باد گرم محلی (گرمیج یا گرمیش) در مناطق جلگه ای و کوهستانی پیش‌بینی شده است، افزود: با توجه به بالا رفتن احتمال وقوع حریق در اراضی کوهستانی، برگزاری هرگونه کوه روی، کوهپیمایی و طبیعت گردی در قالب گروه های رسمی و شخصی ممنوع است.

وی افزود: وزش باد در مناطق کوهستانی نیز شدت بیشتری خواهد داشت و همه بخشداران و دهیاران باید در آماده باش کامل باشند.

صابر در بخش دیگر سخنان خود از ارسال نامه به مسئولان استان اردبیل در خصوص ممانعت از حرکت گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی آن استان به مقصد ارتفاعات شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: به طور یقین با حضور هر نوع گروهی رسمی و غیررسمی در ارتفاعات برخورد خواهد شد و همه نیروهای انتظامی، مرزبانی و سایر دستگاه‌های مربوطه باید پای کار باشند.

وی اضافه کرد: با فرا رسیدن فصل زمستان فعالیت های ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز افزایش می‌یابد و این انتظار می رود که نیروهای هلال احمر، بسیج، شهرداران آستارا و لوندویل، بخشداران، دهیاران، منابع طبیعی، محیط زیست، برق، مخابرات و سایر دستگاه ها در آماده‌باش کامل باشند.

فرماندار آستارا در خصوص وقوع حریق دو روز گذشته در مناطق کوهستانی کشور جمهوری آذربایجان که با منطقه بهارستان از توابع پایین دست روستای حیران شهرستان آستارا همجوار است، توضیح داد: کلیه دستگاه های مربوطه در این شهرستان در آماده باش کامل بودند و متأسفانه باید فرآیند کمک در عرصه های بین المللی مسیر دیپلماتیک خود را طی کند.

وی در پایان تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز باید از توان کوهنوردان که به طبیعت هم علاقمند هستند، در خصوص مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در این ایام بهره مند شود و هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین