کد خبر: ۶۹۰۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
نگرانی به شورش مجدد حامیان ترامپ؛

سفر پمپئو به کشورهای اروپایی لغو شد

افزایش نگرانی ها نسبت به شورش هواداران تندرو ترامپ و نزدیک شدن به زمان مراسم تحلیف بایدن و انتقال قدرت سفر رسمی مایک پمپئو به کشورهای اروپایی را لغو کرد.
سفر پمپئو به کشورهای اروپایی لغو شد
آفتاب‌‌نیوز :

تنها ۱۸ ساعت بعد از آن‌که اعلام شد، پمپئو این هفته واشنگتن را به مقصد بروکسل برای گذراندن آخرین سفر دیپلماتیک خود ترک خواهد کرد، وزارت خارجه آمریکا سه شنبه اعلام کرد که این سفر لغو شده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که دلیل لغو این سفر کمک به انجام روند انتقال قدرت به دولت جو بایدن است که امور کشور را بعد از مراسم تحلیف ۲۰ ژانویه (اول بهمن) بدست خواهد گرفت.

با گذشت یک هفته از حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در زمان شمارش آرای الکترال کالج بایدن، نگرانی های زیادی در مورد حمله و شورش مجدد انان به مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب آمریکا مطرح است.

مقامات آمریکا مدعی هستند که لغو سفر پمپئو برای حمایت از انتقال قدرت به بایدن است و مربوط به ترس از خشونت حامیان ترامپ نیست.

اورتگاس در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا کاملاً متعهد به اتمام روند انتقال آرام و منظم قدرت است که طی ۸ روز آینده نهایی می شود.

لغو سفر پمپئو به اروپا در حالی صورت می گیرد که شبکه سی ان ان سه شنبه شب گزارش داد که تهدیدات جدیدی علیه نمایندگان مطرح شده و هزاران هوادار تندرو ترامپ در روز تحلیف بایدن به دنبال محاصره ساختمان کنگره هستند.

سی ان ان به گفته یکی از اعضای کنگره که در اواخر روز دوشنبه در جریان تعدادی از تهدیدهای جدید علیه قانونگذاران بود، نوشت: هزاران نفر از افراط گرایان مسلح طرفدار دونالد ترامپ در حال برنامه ریزی برای محاصره ساختمان کنگره آمریکا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن هستند.

"کانور لمب" نماینده دموکرات پنسیلوانیا گفت: شمار افرادی که قرار است در مقابل ساختمان کنگره در روز مراسم تحلیف بایدن تجمع کنند در حدود چهار هزار شورشی مسلح است.

به گفته لمب، طرفداران مسلح ترامپ همچنین برای هماهنگ عمل کردن در مقابل ساختمان کنگره برنامه ریزی کرده اند و آنان می دانند که باید چه ساعتی شلیک کنند و چه ساعتی شلیک نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین