کد خبر: ۶۹۰۳۵۲
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
در مجلس قانونی تصویب نشود که امید و امنیت مردم از بین برود

روحانی: ترامپ مستبد می‌خواست نظام ما را سه ماهه سرنگون کند، خودش با رسوایی سرنگون شد

 رییس جمهوری با مقایسه سرنگونی رژیم شاه و پایان دولت ترامپ، گفت: پایان یک دولت با سرافکندگی و رسوایی نشان می‌دهد در جهان قلدرمابی، نژادپرستی و زیر پا گذاشتن قانون پایان خوبی نخواهد داشت.
روحانی: ترامپ مستبد می‌خواست نظام ما را سه ماهه سرنگون کند، خودش با رسوایی سرنگون شد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس‌جمهور گفت: سقوط ترامپ نشان داد قلدرمابی و نژادپرستی پایان خوبی نخواهد داشت.

حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: امسال در ایام سالروز فرار شاه معدوم، با یک حادثه‌ای شبیه آن حادثه در سطح دیگری از جهان مواجه هستیم. آن روز در ۲۶ دیماه فرار آن مزدور نمادی بود برای رسوایی و پایان استبداد و استعمار خارجی در ایران و امروز هم ما با یک پدیده کم نظیری از سقوط یک مستبد دیگر مواجه هستیم که آنجا هم بحث پایان یک دولت و آغاز یک دولت جدید نیست بلکه سقوطی را می بینیم همراه سرافکندگی و رسوایی از سوی کاخ سفید و نشان می‌دهد در دنیا قلدرمابی و نژادپرستی پایان خوبی نخواهد داشت و در طول این سه سال گذشته که مردم عزیز و صبور ما در برابر این تروریست بزرگ تاریخ مقاومت کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند نظام را در سه ماه سرنگون کنند اما خودشان سرنگون شدند و این روزها شاهد شکست یک سیاست هستیم و این شکست سیاست ترویسم اقتصادی است که میخواستند زندگی مردم را بهم بریزند اما در پایان این مدت امروز ما در کشور شاهد احیای اقتصاد هستیم. امروز در پایان این سه سال جنگ، خشونت و اقدامات تروریستی در کشور در پایان سال ۹۹ علی رغم همه فشارها شاهد یک حرکت و ثبات در اقتصاد کشور هستیم و انتظارات تورمی امروز شرایط دیگری پیدا کرد و مردم افق روشن‌تری را در پیش چشم خود می بینند.

وی افزود: وضعیت رشد اقتصادی ما تغییر کرده است؛ در سال ۹۹ با همه فشارها و ویروس کرونا اقتصاد مثبت در ۶ ماهه بودیم و در پایان شش ماهه دوم هم همه علائم به ما می‌گوید اقتصاد با نفت و اقتصاد بی نفت مثبت خواهد بود. امروز شاهد رشد ۶ و نیم درصدی در بخش صنعت هستیم و این نشان می‌دهد جهش و رونق تولید چیزی است که در جامعه خودمان وجود دارد. در صنعت ساختمان که شاهد یک رکود بودیم اما امروز شاهد رشد هستیم و ۴.۲ دهم رشد پیدا کرده و وقتی مسکن حرکت پیدا می‌کند پیشران حرکت در بسیاری از صنایع است. در تجارت کشور حتی در صادرات شاهد رشد هستیم و همه این حقایق این واقعیت را نشان می‌دهد که سیاست فشار حداکثری و تروریسم آمریکا با شکست قطعی مواجه شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسیری که آمریکا در حال طی کردن آن بود، مسیر شکست قانون، زیر پا گذاشتن تعهدات و مقررات بین المللی بود که پایان دادن به آن به نفع خود آمریکا بود، ادامه داد: پس از ترامپ سالیان دراز طول خواهد کشید تا اعتماد جهانی به آمریکا بازگردد. حضور او این خسارت بسیار عظیم و بزرگی بود که به طور کامل برای مردم آمریکا ملموس است و شاهد آن هستند.

وی ادامه داد: رسانه‌هایی در خارج، ضد ایران و همیشه ضد منافع ملت ایران حرف می‌زنند و عده‌ای نیز در داخل همان حرف‌ها را تکرار می‌کنند. اما منشأ آنها هستند. آنها تلاش دارند منشا مسائل را به جای تحریم ها و فشارهای اقتصادی مدیریت داخل بدانند. می‌خواهم یک معیار بدهم، سال ۹۵ و سال ۹۹ همان افراد و مدیرانی ک سال ۹۵ را اداره کردند ۹۹ را هم اداره می‌کنند، با همان قدرت، با روحیه چه بسا بهتر و با تجربه و توانمندی بیشتر. تفاوت میان سال ۹۵ و ۹۹ هرچه هست مربوط جنایت آمریکا است. این تفاوت هر چه که هست مربوط به تروریسم آمریکا، تحریم و فشارهای همه جانبه غلط و نابجای آنها است.

روحانی با بیان اینکه علیرغم همه فشارها، آمریکا در این راه ناموفق بود، بیان کرد: با این حال رنج‌های فراوانی برای ملت ما درست کردند. ملت ماصبوری و ایستادگی کرد و خم به ابرو نیاورد، فشار زیادی به مردم وارد شد. دولت همان دولت سال ۹۵ و آغاز ۹۶ است، پس اکنون چه تفاوتی ایجاد شده؟ تحریم ظالمانه علیه یک ملت بزرگ بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در ماه‌های آینده نتیجه صبر و ایستادگی خود را خواهیم دید؛ دولت بعدی آمریکا به هر سیاستی که متوسل باشد کاملا خواهند دید و برای آنها روشن است که سیاست فشار حداکثری صددرصد شکست خورده است، بنابراین ادامه آن امکان ناپذیر است. حتی اگر ترامپ هم موفق می‌شد، اما این مقدار می فهمید که این سیاست غلط بوده و او را وادار به شکست کرده است.

رئیس دولت تصریح کرد: بنابراین شرایط امروز ما شرایطی است که باید افق آینده را روشن‌تر ببینیم، البته آنچه ما تاکنون پیش برده‌ایم با همکاری مردم و دیگر ارگان‌ها و حمایت رهبری بوده است. آنها فکر می‌کردند نظام جمهوری اسلامی در عرض سه ماه نابود می‌شود اما در طول این سه سالی که گذشت مردم مقاوم ایستادند، بعد از آن نیز مقاوم می ایستند و آنها هستند که سرنگون می شوند.

روحانی گفت: لایحه بودجه، لایحه بسیار مهمی است و یک لایحه تقنینی معمولی نیست و رنگ اجرایی دارد. در لایحه بودجه منابع درآمدی و شیوه مخارج پیش‌بینی می‌شود. در حوزه درآمد چیزی که گفته می‌شود باید تلاش بشود تا حاصل شود. معمولاً ممکن است که با کسری مواجه شویم. بنابراین حواس ما باید جمع باشد که چگونه عمل کنیم.

وی افزود: قانون اساسی در خصوص بودجه لحن خاصی دارد و ذکر شده است که بودجه، لایحه است و این لایحه‌ای که دولت تهیه، آماده و تقدیم می‌کند، مجلس باید رسیدگی و تصویب کند. پس همکاری ما با مجلس در این مقطع بسیار مهم است؛ دولت باید فعال شود و دیروز هم بخشی از مباحث ما در جلسه رؤسای سه قوه در خصوص بودجه بود که باید چه کار کنیم. البته ما باید با مجلس همکاری کنیم و مجلس نیز با ما همکاری کند و قصد داریم بودجه به گونه‌ای تصویب شود که مطلوب جامعه و به نفع مردم باشد.

رئیس جمهور گفت: طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی امور برنامه و بودجه کشور مستقیماً به عهده رییس جمهور است که به این نکته نیز ما باید توجه کنیم، بودجه از اموری است که مربوط به رییس جمهور است. بودجه با قانون عادی تفاوت دارد و لایحه بودجه با لوایح معمولی تقنینی متفاوت است؛ بنابراین آنچه باید در مجلس تصویب شود، لایحه دولت باید تصویب شود نه طرح مجلس و پیشنهاد نمایندگان.

وی ادامه داد: در آن چند سالی که ما در مجلس حضور داشتیم، همیشه می‌گفتیم که تغییری که مجلس نسبت به لایحه بودجه دولت می‌دهد بین ۲ تا ۳ درصد است. من از نمایندگان محترم مجلس خواهش می‌کنم که نسبت به این بودجه همکاری و هماهنگی داشته باشیم تا بودجه دقیقی تصویب شود. به گونه‌ای نباشد که در آمد‌هایی در بودجه سبز شود که این درآمدها با واقعیت منطبق نباشد چون این درآمدها هزینه قطعی برای ما می‌سازد و درآمدی که واهی باشد به معنی کسر بودجه و تورم است.

روحانی اظهار کرد: مورد بعدی که مورد تأکید ماست و در لایحه بودجه نیز در نظر گرفته شد این است که سال آینده حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد قدرت خرید مردم را بالا ببریم تا فشار جدیدی به مردم وارد نشود. تولید برای ما بسیار مهم است و تولید باید در مسیر رونق و جهش باشد. مالیات نیز باید متعادل باشد، درست است که ما از تولید کننده مالیات می‌گیریم اما تولید کننده این مالیات را به قیمت نهایی کالا اضافه می‌کند و در نهایت مصرف کننده این مالیات را می‌پردازد.

وی افزود: هم باید از تولیدکننده و شخصی که درآمد دارد، مالیات اخذ شود و هم باید متعادل باشد و هم باید در نظر بگیریم که فشار نهایی به چه اشخاصی وارد می‌شود و به مصرف کننده چه میزان فشار وارد می‌شود.

وی گفت: نکته دیگر ارزش پول ملی است که برای ما بسیار مهم است؛ یکی از مسائل بسیار مهم برای ما در لایحه بودجه ۱۴۰۰ این بوده است که ارزش پول ملی را بالا برده‌ایم یعنی در حالی که در کشور قیمت دلار ۲۳ یا ۲۴ هزار تومان بوده است، ما قیمت دلار را برای سال آینده حدود ۱۲ هزار تومان دیدیم. دولت افق آینده را این چنین روشن دیده است.

رئیس دولت بیان کرد: مشکلی که امسال با آن مواجه بودیم این بود که منابع بانک مرکزی در دسترس نبود. ۷ میلیارد دلار ما در بانک یک کشوری است و قفل شده است. اگر منابع در اختیار بانک مرکزی ما قرار بگیرد و منابع کنونی آزاد شود، قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان کاهش می‌یابد.

روحانی تأکید کرد: مردم ما بدانند این قیمت‌های کنونی واقعی نیست اما دست بانک مرکزی ما برای اعمال سیاست بسته است. در بازار آزاد دست ما باز است و هر مقدار اسکناس لازم باشد وارد بازار می‌کنیم اما در مواردی که حواله است مقداری دست ما بسته است؛ البته امروز نسبت به دو هفته گذشته شرایط بهتری داریم و شرایط ما در آینده نیز قطعاً بهتر خواهد شد؛ بنابراین من خواهش می‌کنم که مجدداً همکاری و هماهنگی را با یکدیگر انجام دهیم.

وی اضافه کرد: قانونگذاری نباید در لایحه بودجه انجام شود و شورای نگهبان در این زمینه بسیار حساس است و اعلام کرده است که در لایحه بودجه، نباید قانونگذاری کرد. بنابراین تقاضای من از نمایندگان مجلس این است که در قانون دست مجلس باز است و لایحه ارائه می‌دهیم و آنها هم قادر هستند طرح بدهند در آینده هر قانونی که می‌خواهند اصلاح و تصویب می‌کنیم و یکدیگر را یاری می‌کنیم و باید کاری کنیم که در لایحه بودجه، قانونگذاری صورت نگیرد.

رئیس جمهور گفت: اقتصاد مردم، تولید و حرکت جامعه وابسته به امنیت است؛ امنیتی که ما عنوان می‌کنیم، برخی‌ها فکر می‌کنند، بگیر و ببند باشد یا نباشد، در خیابان دعوا نباشد یا بمباران نشود. اینطور نیست. در امنیت مهم این است که قانون و مقررات تثبیت باشد. یعنی زمانی که ما یک قانونی وضع می‌کنیم و به مردم و سرمایه‌گذاران می‌گویم در اینجا پتروشیمی تولید کند و خوراک و مشخصات را برای وی مشخص می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اگر فردا وزارت نفت عنوان کند که من تصمیم گرفتم که لوله گاز را از اینجا به یک مسیر دیگری تغییر بدهم. مگر چنین چیزی ممکن است؟ این یک ناامنی بزرگ است و دیگر ‌کسی در کشور سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهد. ما باید بگذاریم مردم اطمینان داشته باشند و بر آن مبانی که سرمایه‌گذاری را انجام دادند بر همان مبنا بتوانند ادامه بدهند. در مجلس قانونی تصویب نشود که امید و امنیت مردم از بین برود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
17
مقایسه شاه با ترامپ قیاس مع الفارق است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
16
اينقدر أفق روشنه كه همه چشم هامون رو بستيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
15
مگرزندگی مردم بهم ریخته نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بخاطر تحریمهای ترامپ وبدخواهان داخلی که ازکاهش قیمت دلار دلواپس می شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
10
دیگه افق روشنی وجود نداره داریم کاملا در ظلمت قرار میگیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
6
نیاز به ترامپ میست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
12
لطفا انقدر از طرف مردم نظر ندین فعلا این الودگی هوا رو فکری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
10
ترامپ نتونست کشور ما را نابود کنه در عوض ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
2
5
حافظ می فرماید
مرید پیر مغانم زمن مرنج ای شیخ
چرا که وعده تو کردی و او بجا آورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
2
8
حداقل اونجا به رای مردم احترام میذارن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
6
4
مشکل ما ترامپ نبوده و نیست. مشکل اون 24 میلیونی هستند که بعد از دوره اول و ضعف مدیریتی شما دوباره به شمارای دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بدشانسی ترامپ سرکارآمد وتحریمها را تشدید کرد والا من ازرأی دادن به روحانی پشیمان نیستم. کسی که باید جواب گو باشد احمدی نژاد است تحریمهارا باعث شد.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
3
یه عذر خواهی به بقیه عذر خواهیهامون اضافه شد
اونم اینکه برق و گاز زیاد مصرف میکنیم که باعث اختلال تو ماینرای ارز دیجیالتون میشه . خدا شاهد به بچه ها میگم لامپ اضافه رو خاموش کنن دولت داره ارز استخراج میکنه برا عزیزانی که تو بورس ضرر کردن تا بیان تو ارزای دیجیتال جبران بشه ، اما ذلیل مردها نمیفهمن مثل بابا و عمه هاشون لج بازن . در هر صورت خواستم بگم هر وقت ماینرا داشت اذیت میشد برق مار و قطع کنید از شیر مادر حلال تر باشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
6
آقای روحانی

یک آمار سر انگشتی از رضایت مردم بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بدشانسی ترامپ سرکارآمد وتحریمها را تشدید کرد والا من ازرأی دادن به روحانی پشیمان نیستم. کسی که باید جواب گو باشد احمدی نژاد است تحریمهارا باعث شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
2
آقای روحانی دولت سال 95 با دولت کنونی یکی است؟اولین تفاوتی که دارد شخص رئیس جمهور است که سال 95 آدم شجاع و روراست بود ولی اکنون همه قول و قرارهایی که با مردم بست را زیر پا گذاشته است. سایر نفرات چطور؟ گزینه هفدهم وزارت شما مثل وزیر علوم است؟ وزیر اقتصاددان چطور؟ قدرت و اختیار معاون اولتان چی؟ نه آقای روحانی. نه شما روحانی 95 هستی و نه دولت آن دولتن.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
1
اینکه ما ارز داریم یا نداریم اسرار سری مملکت نیست؟؟؟
این گرا دادن به دشمن برا تحریم نیست؟؟
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
1
تا الان تمام گرفتازیها زیر سر ترامپ بوده است حال بیایید از اول بهمن به مردم بگویند دیگر ترامپ رقت دیگر مرگ بر آمریکا را کنار بگذارند مثل بعد از جنگ که گفتند مرگ بر شوروی نگویید .بس است دیگر شعار مرگ .
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
3
دلار ۳ هزار تومانی را کرده ۲۵ هزار تومان بعد طلبکارانه می‌گوید اگر این شرایط نبود دلار ۱۵ هزار تومان می‌شد! عجب توانمندی فقط ۵ برابر افت ارزش با اگر و مگر و در شرایط خوب!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
1
2
آقای روحانی شما هم صد روز می خواستی وضعیت اقتصادی کشور را درست کنید ؟دلار 3هزارتومان 30هزاتومان و ..... کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
الان هفت ماهه وضع بورس اون از دارایکم و پالایشی . ملت سرمایه اشون را از دست دادند و با برنامه غلط فلج کردید اصلا ادارات برای ما خیرشان چیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین