کد خبر: ۶۹۰۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
سردار سلامی گفته "ما از برجام مستغنی شده‌ایم"

فرمانده سپاه: دشمن منتظر است تا هرچه رهبر گفت، جنجال به راه بیاندازد /چه به برجام برگردند چه برنگردند فرقی برای ما ندارد

فرمانده کل سپاه درباره آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: سخت‌تر از جان دادن، شهید شدنِ شخصیت است. گاهی فردی از لحاظ شخصیت، ذبیح‌الله می‌شود. ذبح الهی نه از جان، بلکه شخصیت. یعنی با آبروی خود با خدا معامله می‌کنند؛ این شهادت سخت است.
فرمانده سپاه: دشمن منتظر است تا هرچه رهبر گفت، جنجال به راه بیاندازد /چه به برجام برگردند چه برنگردند فرقی برای ما ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

     سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه) در مراسم گرامیداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که از سوی سازمان بسیج دانشجویی در این سازمان برگزار شد، گفت: این روزها عطر دل‌انگیز شهادتِ مردان تاریخ ساز این سرزمین هم در عرصه جهاد سخت و هم در عرصه جهاد نرم در مقابل آرایش گسترده جهانی علیه اسلام یعنی سردار پرافتخار اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و علامه مجتهد، فقیه، متفکر، اندیشمند، مجاهد نستوه، مدافع حریم امامت و ولایت و بیرق‌دار فقاهت و چهره درخشان سپهر اجتهاد، علامه حضرت آیت‌الله مصباح از یک سو و از سویی دیگر عطر دل‌انگیز شهادت عصمت هستی و گوهر زیبای آفرینش، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها فضای دل‌های همه مؤمنین را آکنده از عشق و معنویت کرده است.

وی با بیان اینکه برای تجلیل از مقام دانشمند برجسته و درخشان تاریخ اسلام و یک عالم بصیر، گردهم جمع شده‌ایم، اظهار داشت: دستیابی به ابعاد وجود علامه مصباح برای امثال من کار ناممکنی است و بهتر است توصیف این شخصیت‌ها از زبان قرآن صورت گیرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه معتقدم گاهی شخص شهید می‌شود و با جان خود با خدا معامله می‌کند، گفت: این شهادت آسان است، سخت نیست. البته دادن جان راحت نیست، اما برای مردان خدا، دادن جان و مال کار سختی نیست.

وی افزود: سخت‌تر از جان دادن، شهید شدنِ شخصیت است. گاهی فردی از لحاظ شخصیت، ذبیح‌الله می‌شود. ذبح الهی نه از جان، بلکه شخصیت. یعنی با آبروی خود با خدا معامله می‌کنند؛ این شهادت سخت است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه علامه مصباح شخصیتش شهید شد، تصریح کرد: اگرچه ایشان در میدان تن به تن و نزدیک به دشمن جان نداد اما در میدانِ به صحنه آوردن آبرو در دفاع از ولایت، شهید شد و این درجه بالایی از شخصیت است چرا که عالمان دارای درجات بالایی هستند. عالمان صاحب درجات الهی هستند.

فرمانده کل سپاه افزود: آیت‌الله مصباح را می‌توان شخصیتی شهید نامید ولی این همه ماجرا نیست. اتفاقاً عالمان بزرگ در رحلت‌شان تولدی جدید نهفته است. آن‌ها هیچگاه پایان نمی‌یابند و جاری هستند. حقایق جاری هستند. اینگونه شخصیت‌ها چون تکثیر می‌شوند تنها در ابعاد وجودی خودشان محدود نمی‌شوند، بلکه تکثیر و تکرار می‌شوند. علامه مصباح تکثیر شده بود در روح، وجود، ذهن و قلب و میدان باور جوانانی که تربیت کرده بود.

سرلشکر سلامی افزود: علامه مصباح، همه دستاوردهای عالمانه خود و ده‌ها سال تحقیق را در ذهن جوانان جای داده بود و نخلستان‌های معطری از اندیشه‌های ناب را پرورش داده بود. این شخصیت هرگز نمی‌میرد چون راسخ در علم است.

وی اظهار داشت: آیت‌الله مصباح مصداق «لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ» بود. مردِ شنیدن سرزنش‌ها و نهراسیدن از آن‌ها.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح انبساط در علم داشت، اظهار داشت: انبساط در علم و اندیشه از فضائل الهی است. هر انسانی به اندازه قلم و اندیشه خود بزرگ است. گستره تفکر و نبوغ و خلاقیت، انسان‌ها را بزرگ می‌کند و او به معنای واقعی بزرگ بود. می‌دانست از چه دفاع می‌کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حتی هرگز جسارت دیگران، آیت‌الله مصباح را از مسیر عدالت جدا نمی‌کرد، اظهار داشت: این خصوصیات از او نمونه‌ای زنده و جاودان و پرورش یافته یک‌مکتب که خود نمادی از یک مکتب است ساخته بود.

سلامی ادامه داد: علمای ما خود راه هستند. ستاره‌ای که راه را نشان می‌دهند. در آسمان یک ستاره است که در محور مرکزی زمین قرار دارد و در شب، همه ستارها را هدایت می‌کند. عالِم در شب تار، هدایت‌گر یک مکتب است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح می‌دانست از چه دفاع می‌کند،‌ خاطرنشان کرد: او می‌دانست بعد از هزار وچندسال در یک سرزمین، حکومت اسلامی تشکیل شده و و نایب امام در نقطه مرکزی یک نبرد جهانی ایستاده و «فئه قلیل» را در مقابل «فئه کثیر» که به همه دانش‌ها،علوم، اقتصاد و ابزار نظامی مجهز است راهبری می‌کند. این اصل انقلاب ماست. ما برای اولین بار حاکمیت تشکیل داده‌ایم و یک نظام هستیم و به قوت یک ولی ایستاده‌ایم که در زمان رهبری نورانی امام و چه دوره بابرکت و طولانی رهبر عظیم‌الشان انقلاب هندسه‌ای از تقابل اسلام و ‌شرک شکل گرفته است و میدان آزمون بزرگ برای همه کسانی که به اسلام معتقدند شکل گرفته تا میزان بصیرت، جهاد و تعلق خاطر به اسلام در مقابل این امواج فتنه‌ها روشن شود.

سرلشکر سلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به عقب‌نشینی های دشمن گفت: در توازنِ سلاح هنوز برتری با دشمن است ولی وقتی حکمت و اراده حاکم می‌شود صحنه تغییر می‌کند. صاحبان حکمت بدون هزینه موفق می‌شوند.

وی با بیان اینکه نظام ما یک قاعده و یک قائمه دارد، تصریح کرد: قاعده نظام ما، مردم و قائمه آن، رهبر است که دشمن بر او متمرکز شده و هرچه بگوید، ولو درباره واکسن، جنجال به راه می‌اندازند. چون نمی‌توانند سرچشمه منطق و حکمت و کلام طیبه را تحمل کنند. ولی فقیه تجسم کلمه طیب است و عمل صالح، او را رفعت می‌دهد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه یک موسسه متعلق به دشمن می‌گوید رژیم صهیونسیتی از درون پوسیده شده و تعادل خود را از دست داده، گفت: وضع آمریکا را هم که می‌بینیم. این در حالی است که ما از برجام مستغنی شده‌ایم و آن‌ها چه به برجام برگردند چه نه، برای ما فرقی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
2
21
ولی دلار 30 هزار تومانی را نمی بینیم
حسیب عمار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
2
34
معلومه برای شما فرقی نمیکنه شما که تامین هستید اگه به ماهم مثل شما حقوق میدادن دقیقا ازحرفهای شما میزدیم؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
3
35
برای شما فرقی ندارد کاملا درست می فرمایید

برای مردم چطور سردار؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
3
26
برای تو و امثال تو فرقی نداره ولی برای مردم خیلی فرق داره. هرچند خدا از دهنت بشنوه.
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
3
27
سردار برای کارگر و کارمند و تحت پوشش ها و بیمارها و بی کارها فرق میکنه خونه 20 برابر شده اجناس 20 برابر شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
6
15
مردم خود به خوبی خادمان خویش و خیرخواهان را می‌شناسند. عزتی که مردم در تشییع جنازه برای آیت الله هاشمی و سردار سلیمانی نشان دادند و انچه در تشییع جنازه سایرین رخ داد گواه این ادعاست و در حافظه همیشه تاریخ ثبت و ضبط می‌ماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
1
شکم سیر از گرسنه خبر نداره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین