کد خبر: ۶۹۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

چرا بایدن ویلیام برنز را انتخاب کرد؟

روزنامه واشنگتن پست نوشت رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده با انتخاب «ویلیام برنز» برای تصدی ریاست سازمان «سیا» بعنوان فردی که از رسوایی‌های ارتش آمریکا در رابطه با شکنجه یا حملات هواپیماهای بدون سرنشین به دور بوده، در تلاش است تا به صفحه سیاه و تاریک «سیا» در طول تاریخ معاصر پایان دهد.
چرا بایدن ویلیام برنز را انتخاب کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

«دیوید ایگناتیوس» نویسنده روزنامه واشنگتن پست با انتشار مقاله‌ای درباره انتخاب برنز برای ریاست سازمان «سیا» در دولت آینده آمریکا نوشت: انتخاب این دیپلمات کهنه کار برای ریاست سیا به این معناست که بایدن شخصی را انتخاب کرد تا بتواند قضاوتی مستقل در نحوه مدیریت این دستگاه بزرگ اطلاعاتی آمریکا داشته باشد.

این مقاله می افزاید: احتمالا یکی از دلایل انتخاب برنز این بوده است که وی به عنوان یک شخصیتی غیرحزبی شناخته شده باشد که قبلا در "جاهای دشوار" مانند روسیه و خاورمیانه فعالیت می‌کرد و روابط نزدیکی با کشورهایی داشته که از نزدیکترین شرکای سیا بوده‌اند.

در همین ارتباط، نشریه «فارین پالیسی» با انتشار مطلبی در این باره نوشت: جناح مترقی حزب دموکرات بایدن را برای انتخاب برنز تحت فشار قرار داده است.

در ادامه گزارش فارین پالیسی آمده است: برنز اولین شخصیت دیپلماتی خواهد بود که رهبری سیا را بر عهده خواهد گرفت و این انتخاب بدین معناست که بایدن می خواهد نسخه اقدامات سیا در طول تاریخ معاصر را بپیچد.

نشریه آمریکایی ادامه داد: «جناح مترقی حزب دموکرات، بایدن را تحت فشار قرار داد تا فردی را که در شکنجه‌ها یا حملات هواپیماهای بدون سرنشین نقش دارد (مانند جینا هاسپیل شکنجه گر معروفی که در دوران ترامپ ریاست سیا را بر عهده داشت)، انتخاب نکند».

این نشریه آمریکایی در ادامه یادآور شد:«مقامات سابق آمریکا تأیید کردند که برنز در تمام مدت تصدی خود در وزارت خارجه آمریکا با سازمان سیا همکاری خوبی داشته است. داگلاس لندن مدیر اسبق مبارزه با تروریسم در مناطق جنوب و جنوب غربی آسیا در سازمان سیا گفت که برنز در «برنامه‌های حساس» بسیاری با سیا همکاری داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین