کد خبر: ۶۹۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

ویروس شناس روس: خطر تغییر ماهیت ویروس کرونا افزایش یافت

الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (مرکز سازنده واکسن اسپوتنیک وی) اعلام کرد که خطر تغییر ماهیت ویروس کووید-۱۹ افزایش یافته است.
ویروس شناس روس: خطر تغییر ماهیت ویروس کرونا افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

گینزبورگ روز چهارشنبه گفت: هر قدر که شیوع همه گیر ویروس کرونا بیشتر طول می کشد، خطر جهش (تغییر ماهیت) ویروس کرونا هم بیشتر می شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید به اتفاق کشورهای دیگر با ویروس کرونا مبارزه کرد.

گینزبورگ در مورد واکسیناسیون کرونا گفت: در وهله اول باید با کمک واکسن در کشور خود با ویروس کرونا مبارزه کرد سپس به همسایه ها برای این منظور کمک کرد و پس از آن به همه کشورهای جهان در مورد واکسن کرونا کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد که واکسن اسپوتنیک وی از محل تولیدات داخلی روسیه به کشورهای دیگر صادر نخواهد شد و امکانات داخلی برای تولید واکسن کرونا در این کشور بکار گرفته می شود.

دانشمندان روس در بدن یک فرد بیمار کرونایی ۱۸ ویروس جهش یافته کووید-۱۹ شناسایی کردند.

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو روز سه شنبه با اشاره به تحقیقات دانشمندان روس بر روی فرد مبتلا به بیماری کرونا نوشت: فرد بیمار زن ۴۷ ساله بود که دچار سرطان خون شده و تست کرونای وی در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ (نیمه دوم فروردین و نیمه دوم اردیبهشت ۹۹) مثبت تشخیص داده شده بود.

این فرد بیمار پس از ان چند بار تست کرونا داده و در همه موارد تست او مثبت بود.

کارشناسان در بررسی نمونه های آنالیز خون وی به این نتیجه رسیدند که ویروس کووید-۱۹ در بدن وی، ۱۸ بار تغییر ماهیت داده است. دو ویروس به دست آمده از گلبول های سفید در خون این فرد بیمار مشابه ویروس به دست آمده از راسوهای دانمارکی است.

روز یکشنبه نیز رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (دست اندرکار مبارزه با بیماری های واگیر) از شناسایی نخستین شخص مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا که در انگلیس شیوع پیدا کرده در روسیه خبر داد.

آنا پوپووا به شبکه تلویزیونی روسیه۱ گفت: برای نخستین بار یک مورد ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا که در انگلیس شیوع پیدا کرده در روسیه شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد که این ویروس جهش یافته در یک تبعه روسی شناسایی شده که به تازگی از انگلیس بازگشته است.

در روسیه، ۳ میلیون و ۴۷۱ هزار نفر به کویید-۱۹ مبتلا شده و ۶۳ هزار و ۳۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در شبانه روز اخیر در این کشور ۲۲ هزار و ۸۵۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا یا تست کرونای آنها مثبت بوده است و ۵۶۶ نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده اند.

در زمان حاضر حدود ۵۰۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های روسیه بسر می برند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین