کد خبر: ۶۹۰۵۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

کیهان: سیدحسن خمینی تایید صلاحیت نمی‌شود

"صرف‌نظر از میزان انطباق یا عدم انطباق سیدحسن خمینی با بخش عمده‌ای از این شرایط [ریاست جمهوری]، محرز است که وی فاقد کمترین سابقه اجرایی (حتی در حد اداره یک شهر و اداره کوچک) برای احراز شرط مدیر و مدبر بودن است."
کیهان: سیدحسن خمینی تایید صلاحیت نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه کیهان نوشت: بازی رسانه‌ای نشریات اصلاح‌طلب با نام سید حسن خمینی به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در حالی است که وی فاقد کمترین سابقه اجرایی به عنوان شرط ضروری برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.

روزنامه‌های شرق و اعتماد در یک فضاسازی هماهنگ، تیترهایی مانند «سید حسن خمینی می‌تواند نامزد اجماعی باشد؟» و «تا 1408 با یادگار امام؟»(!) را برای گزارش‌های خود انتخاب کردند.

شرق در این‌باره نوشت: خبر دیگر انتخاباتی در جبهه اصلاحات بالارفتن احتمال نامزدی سیدحسن خمینی است؛ به نحوی که غلامعلی دهقان، از اعضای حزب اعتدال و توسعه (حزب نزدیک به حسن روحانی) در گفت وگو با «نامه نیوز» گفته است: «تنها کسی که می‌تواند اجماع را شکل دهد آقای سیدحسن خمینی است.او مورد تایید اصلاح طلبان سنتی و پیش رو، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل است.به نظر می‌رسد اگر آقای سیدحسن خمینی ورود کند،باعث تعالی نظام سیاسی کشور می‌شود؛ چون او یک مجتهد آگاه به دو مقوله مکان و زمان است و می‌تواند راهی را که امام خمینی، رهبر فقید انقلاب، در فقه سیاسی شیعه ایجاد کردند، استمرار ببخشد و بسیاری از چالش‌های فکری، فرهنگی و فلسفی را حل کند. باعث امیدواری بخشی از جامعه ایرانی می شود که ما به آنها نواندیشان دینی می‌گوییم.

روزنامه اعتماد هم نوشته است: بنا بر برخی شنیده‌ها برخی چهره‌های شاخص از جمله اسحاق جهانگیری که در انتخابات ریاست‌جمهوری 92، حضوری موثر داشت و به همین دلیل بسیاری از او به عنوان گزینه قطعی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 می‌گفتند، حال چندان تمایلی به حضور در صحنه انتخابات ندارد و ظاهرا تحرکات نصفه و نیمه این مدت را نیز متوقف کرده است. در نتیجه حالا با نبود چهره‌هایی چون جهانگیری، احزاب در حال رایزنی برای دعوت از دیگر شخصیت‌های برجسته برای ورود به این مهم‌ترین رقابت سیاسی 1400 هستند و حالا بار دیگر نام سیدحسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی(ره) لابه‌لای این گمانه‌زنی‌ها به گوش می‌رسد.

جریان اصلاحات و سیدحسن خمینی رابطه خوبی دارند. هر چند یادگار امام رسما عضو هیچ گروه و حزبی نیست، اما روابط نزدیکش با شخصیت‌های برجسته جریان اصلاحات به‌ویژه سیدمحمد خاتمی باعث شده تا بسیاری او را از جمله اصلاح‌طلبان بشناسند. نام سیدحسن خمینی اما حالا در شرایطی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد احزاب اصلاح‌طلب برای رسیدن به کاندیدای واحد چالش‌هایی جدی پیش‌رو دارند.

اعتماد از قول اسماعیل گرامی مقدم عضو حزب اعتماد نوشت: اصلاح‌طلبان و خط امامی‌ها و اصولگرایان میانه‌رو از سید حسن خمینی حمایت می‌کنند.

این فضاسازی در حالی انجام می‌شود که بنا بر برخی اخبار موثق، ترغیب افراد مشابه برای نامزدی- با احتمال رد صلاحیت شدن- مورد تأکید پدرخوانده‌های طیف مدعی اصلاح‌طلبی قرار گرفته تا با قربانی شدن آنها، بتوان برای نامزد نهایی این طیف فضاسازی کرد و به جای پاسخگویی به کارنامه بسیار منفی اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم و دوازدهم، مجلس دهم و همچنین شورای شهر تهران، به مظلوم‌نمایی درباره رد صلاحیت‌ها پرداخت.

یادآور می‌شود طبق اصل 115 قانون اساسی، «رئیس‌جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند، انتخاب گردد: ایرانی‌الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور».

صرف‌نظر از میزان انطباق یا عدم انطباق سیدحسن خمینی با بخش عمده‌ای از این شرایط، محرز است که وی فاقد کمترین سابقه اجرایی (حتی در حد اداره یک شهر و اداره کوچک) برای احراز شرط مدیر و مدبر بودن است. تنها فعالیت او تولیت آستان امام خمینی(ره) و مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) می‌باشد. سید حسن خمینی پیش از این با وجود ثبت‌نام برای انتخابات مجلس خبرگان، از حضور در آزمون علمی نامزدهای این انتخابات منصرف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
2
دو کلام از زبان مادر عروس
کیهان تو چیکاره هستی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
حسین شریعتمدار لابد می داند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین