کد خبر: ۶۹۰۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

تاکید روحانی بر اتمام پروژه راه آهن رشت به بندر کاسپین

در آیین افتتاح ۱۸ طرح سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی رییس جمهور بر اتمام پروژه اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین تاکید کرد.
تاکید روحانی بر اتمام پروژه راه آهن رشت به بندر کاسپین
آفتاب‌‌نیوز :

حسن روحانی روز پنجشنبه با بیان اینکه کار بسیار بزرگی در منطقه آزاد انزلی و بنادر آن بندر انزلی و کاسپین در حال انجام است گفت: در دیدار حضوری از پروژه مهم بندر کاسپین که راه ارتباط کشور ما با کشورهای همسایه دریای خزر است لزوم بهره برداری از پروژه راه‌آهن رشت به کاسپین بسیار مهم و استراتژیک خواهد بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود این که علاقه‌مند بودیم این پروژه تا پایان اسفندماه به بهره‌برداری برسد بسیار از برنامه عقب هستیم.

روحانی از استاندار گیلان خواست تا با هماهنگی وزیر راه و بانک این پروژه استراتژیک را با همه توان به صورت سه شیفت تا اوایل سال آتی به پایان برساند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: پروژه بسیار مهم راه آهن رشت به کاسپین، دریای خزر را در منطقه گیلان به خلیج فارس متصل می‌کند به همین منظور از پروژه‌های بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

از ۳۲ کیلومتر مسیر خط آهن رشت -کاسپین حدود ۶ کیلومتر ریل گذاری شده است.تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل و راه اندازی آن اعتبار نیاز است.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود. اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین