کد خبر: ۶۹۰۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

قهرمان کشتی زنان المپیک: ورزشکاران نباید زودتر از بقیه مردم واکسینه شوند

قهرمان کانادایی کشتی زنان جهان عنوان کرد ورزشکاران نباید در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند.
قهرمان کشتی زنان المپیک: ورزشکاران نباید زودتر از بقیه مردم واکسینه شوند
آفتاب‌‌نیوز :

اریکا ویب ، قهرمان کشتی المپیک کانادا گفته است که پزشکان و پرستارها و افراد آسیب پذیر باید نسبت به ورزشکاران المپیکی در اولویت دریافت واکسن ویروس کرونا قرار بگیرند.

این در حالی است که دیک پوند، مقام ارشد کمیته بین المللی المپیک گفته بود که باید به ورزشکاران اولویت دسترسی به واکسن ویروس کرونا داده شود تا بازی های توکیو طبق برنامه ریزی های انجام شده از ۲۳ جولای شروع شود.

انتظار می رود بیش از ۱۵ هزار ورزشکار از تقریباً تمام کشورهای جهان برای بازیهای المپیک و پارالمپیک بعدی به توکیو سفر کنند.

این کشتی گیر کانادایی به سی بی سی گفت: "من فکر می کنم جنبش المپیک بیش از اینکه به ورزشکاران فکر کند روی اصول خود پافشاری می کند. مهمترین افرادی که باید واکسن بزنند پرستاران و خدمه بیمارستان ها هستند که بیشتر در معرض خطر هستند و همچنین افرادی که آسیب پذیر هستند. این ها باید در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند.

همچنین کایل شوفلت ژیمناست کانادایی که در مسابقات المپیک ۲۰۰۴ برنده مدال طلا شد، با تکرار نظرات هموطن خود گفت: واکسن کرونا طلای مایع است.

شوفلت گفت: از نظر اخلاقی درست نیست ورزشکاران اولویت دریافت واکسن باشند. آنها (ورزشکاران) در حال حاضر سالم هستند، در یک گروه سنی خوب قرار دارند که مشخص نشده است در برابر نتایج کشنده این بیماری بسیار آسیب پذیر باشند. بدون توجه به اینکه واکسن به ورزشکاران تزریق شده یا نه، المپیک هنوز هم می تواند با خیال راحت پیش برود.

توماس باخ، رئیس IOC ، در سفر خود به توکیو در ماه نوامبر گفت که ورزشکاران برای دریافت واکسن تشویق می شوند اما شرکت در این بازی ها منوط به زدن واکسن نیست.

در چند هفته گذشته با افزایش موارد COVID-۱۹ در ژاپن و سراسر جهان، نگرانی در مورد برگزاری المپیک در توکیو افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین