کد خبر: ۶۹۰۶۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

واکنش وزارت بهداشت به خبر حذف غربالگری دوران بارداری

سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در توئیتر خود توضیحاتی درباره حذف غربالگری دوران بارداری ارائه کرد.
واکنش وزارت بهداشت به خبر حذف غربالگری دوران بارداری
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور در صفحه توییتر خود در رشته توییتی درباره حذف غربالگری اجباری دوران بارداری نوشت: وزارت بهداشت بعنوان تولیت سلامت در قبال تولد کودکان سالم و سلامت نسل آینده، خود را مسوول می‌داند، غربالگری بیماری های ژنتیکی که برپایه شواهد علمی و فناوری های موجود، پیشگیری از آن میسر باشد، سیاستی در راستای ارتقای سلامت عمومی است.

همزمان وزارت بهداشت خود را در قبال سیاست های کلان جمعیت و مقابله با پدیده سقط غیرقانونی و غیرعلمی نیز متعهد میداند و البته در سیاست‌گذاری و تصمیم سازی مبتنی بر شواهد، تباین و تنافری بین این دو مهم متصور نیست، چنانکه شاید نظام سلامت بیش و پیش از هر حوزه ای، سهم خود را در قبال سیاست های جمعیت و ترویج فرزندآوری و گسترش فرهنگ خانواده سالم ادا نموده و آن را ارتقا خواهد داد.

غربالگری بیماری‌های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده و دستورالعمل وزارت بهداشت در این رابطه با مشارکت آگاهانه و داوطلبانه والدین، عملی شده و البته نقش موثری در کاهش موارد تولید بیماری‌های ژنتیکی از جمله سندرم داون و ... داشته و خواهد داشت. همه در قبال جمعیت و سلامت جمعیت در چارچوب دستاوردهای دانش نوین بشری مسوولیم، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
با این بندبازیهائی که ایشون انجام میده بنظر میرسه بهتر باشه در وزارت خارجه مشغول بشه تا تو وزارت بهداشت بمونه!
ناشناس
|
Oman
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
این وزیر منیجک تنها دستاوردش همین برباد دادن دستاوردهای علمی کشور بود
ناشناس
|
Canada
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
تا کنون وزارت بهداشت وزیری به این غیر علمی بودن ندیده است! وزیر باید مطالبه داشته باشد نه اینکه بله قربانگو باشد و بادمجان دور قاب بچیند! عمر چند روز است و لعتت ابدی!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین