کد خبر: ۶۹۰۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

بررسی نقاط ضعف نیروهای امنیتی آمریکا در مقابل حمله تندروها به کنگره

هماهنگی بین نیروهای اجرای قانون در تمام سطوح دولتی و واکنش به آشوب در ششم ژانویه (۱۷ دی) نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بررسی نقاط ضعف نیروهای امنیتی آمریکا در مقابل حمله تندروها به کنگره
آفتاب‌‌نیوز :

با نزدیک شدن به مراسم تحلیف جو بایدن و احتمال شورش مجدد حامیان تندرو ترامپ در واشنگتن، ناظران دولت ایالات متحده در وزارت دادگستری در حال بررسی نقاط ضعف و نحوه واکنش نیروهای امنیتی به حمله پیشین تندروها به ساختمان کنگره هستند.

دفتر بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناظران دولت در وزارت دادگستری، دفاع و امنیت داخلی در حال بررسی آمادگی و واکنش آنها به خشونت‌های هفته گذشته در پایتخت هستند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که این موضوع شامل اطلاعاتی است که پیش از اغتشاشات در اختیار نیروهای فدرال قرار گرفته بود و هماهنگی بین نیروهای اجرای قانون در تمام سطوح دولتی و واکنش به آشوب در ششم ژانویه (۱۷ دی) نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بازرس کل وزارت دادگستری گفت که آنان همچنین ارزیابی خواهند کرد که آیا ضعف هایی در شیوه‌نامه‌ها، سیاست‌ها یا رویه‌هایی در وزارت دادگستری وجود داشته است که بر توانایی نیروهای این وزارتخانه برای مقابله با هجوم به ساختمان کنگره در واشنگتن تأثیر منفی گذاشت.

حامیان ترامپ در هفته های گذشته با ادعای ایجاد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره حمله کردند و در این یورش خشونت طلبانه ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

به دنبال تهدید طرفداران ترامپ برای حضور مجدد در واشنگتن در مراسم تحلیف بایدن، وزارت دادگستری آمریکا بررسی نقاط ضعف نیروهای امنیتی و ایالتی برای مقابله مناسب با چنین رویدادهایی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین