کد خبر: ۶۹۰۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

کارگردان «اَنگل» رئیس داوران ونیز شد

«بونگ جون هو» کارگردان کره‌ای برنده اسکار فیلم «انگل»، به عنوان رئیس هیات داوران هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.
کارگردان «اَنگل» رئیس داوران ونیز شد
آفتاب‌‌نیوز :

این اولین باری است که یک سینماگر اهل کره جنوبی در رأس هیات داوران ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، قرار می‌گیرد.

«بونگ جون هو» که سابقه حضور در جشنواره ونیز را ندارد، سال گذشته با فیلم «انگل» تاریخ‌ساز شد و پس از کسب جایزه نخل طلای کن، توانست برای اولین بار به طور همزمان جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌الملی و بهترین فیلم را از آن خود کند؛ اتفاقی که در تاریخچه حدودا صدساله جوایز اسکار بی‌سابقه بود.

تراژدی- کمدی «اَنگل» که روایتگر داستان دو خانواده فقیر و ثروتمند و اتفاقات ناگواری است که برای آنها روی می‌دهد، سال گذشته در مجموع آمار شگفت انگیز کسب بیش از ۲۷۰ جایزه سینمایی را از جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، خاورمانیه و .. را به ثبت رسانده است.

«سگ‌هایی که پارس می‌کنند گاز نمی‌گیرند»، «خاطرات قتل»، «میزبان»، «مادر»، «برف‌شکن» و «اوکجا» دیگر ساخته‌های این چهره سرشناس سینمای کره جنوبی است.

«بونگ جون هو» در بیانیه‌ای اعلام کرد مفتخر است که بخشی از سنت زیبایی سینمایی در جشنواره ونیز خواهد بود و به عنوان رئیس هیات داوران و مهمتر از آن به عنوان یک سینمادوست، برای تحسین فیلم‌های انتخابی جشنواره آمادگی دارد و سرشار از امیدواری و هیجان است.

«آلبرتو بربرا» مدیر جشنواره ونیز با اعلام این که «بونگ جون هو» با اشتیاق پیشنهاد حضور در جشنواره ونیز را پذیرفته او را یکی از مولف ترین سینماگران حال حاضر جهان توصیف کرد.

هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از اول تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین