کد خبر: ۶۹۰۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴

شمارش معکوس برای فتح " کی ۲" برای اولین بار در زمستان

شمارش معکوس برای فتح "کی ۲" برای اولین‌بار آن هم در زمستان آغاز شد.
شمارش معکوس برای فتح
آفتاب‌‌نیوز :

طبق اخبار به دست آمده مشخص شد آب و هوای "کِی ۲" بسیار خوب بوده و اولین تلاش برای رسیدن به قله فردا صورت خواهد گرفت.

طبق اعلام "نیرمال پورجا" مشخص شده که ثابت گذاری مسیر توسط تیم مشترک او و "مینگما گالیج" تا ارتفاع ۷۸۰۰ متری یعنی بالاترین ارتفاعی که تاکنون در زمستان صعود شده، انجام گرفته است.

پورجا اعلام کرده که به زودی تیم ثابت گذاری راهی قله کی ۲ خواهند شد. باتوجه به پیش بینی های هواشناسی، آب و هوای کی 2 ، فردا مناسب خواهد بود. با این تفاسیر باید منتظر بود به زودی شرپاها برفراز بام دومین قله ۸ هزار متری دنیا بایستند. لازم به ذکر است که "کی ۲" تنها ۸ هزار متری در جهان بوده که در زمستان هیچ کوهنوردی موفق به صعود از آن نشده است.

رکورد قبلی صعود ارتفاع ۷۷۵۰ متر مربوط به زمستان ۲۰۰۳ توسط دنیس اروبکو بوده است.

به نظر می رسد تمام نفرات تیم قله از ماسک اکسیژن استفاده خواهند کرد. نیرمال پورجا، مینگما گالیج شرپا و چند شرپای نپالی دیگر در تیم صعود هستند.

این تیم موفق شده بودند ظهر امروز کمپ ۴ را در "کی ۲" و در ارتفاع ۷۸۰۰ متری برپاکنند. البته در طول مسیر برای یکی از کوهنوردان حادثه ای پیش می آید که اکنون حال عمومی وی مساعد اعلام شده و قرار است فردا با بالگرد به پایین منتقل شود.

شمارش معکوس برای فتح

 کی۲ دومین قله بلند کره زمین بعد از اورست است که تا به حال هیچ کس موفق نشده در زمستان به این قله برسد. از هر پنج نفر که از این کوه بالا رفته، یک نفر کشته شده است. قله کی۲ در پاکستان، با ارتفاع ۸۶۱۱ متر از سطح دریا، دومین کوه مرتفع جهان بعد از اورست است و تنها 8 هزار متری از ۱۴ قله بالای 8 هزار متری است که با وجود تلاش‌های متعدد کوهنوردان، هنوز در فصل زمستان صعود نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین