کد خبر: ۶۹۰۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

اعتماد دختر جوان در فضای مجازی دردسر ساز شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از تشکیل پرونده با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و ایجاد مزاحمت در فضای مجازی خبر داد و گفت: اعتماد بی‌جا و ارسال عکس‌های شخصی برای دیگران در این فضا خطر هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت را به همراه خواهد داشت.
اعتماد دختر جوان در فضای مجازی دردسر ساز شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی محمدپور اظهار داشت: فردی با مراجعه به پلیس فتا خراسان جنوبی و ارائه مرجوعه قضایی، شکایتی را با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی مطرح کرد، که شناسایی متهم یا متهمان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا موضوع را بررسی کردند که مشخص شد دختر جوان عضو یک گروه در شبکه‌های اجتماعی بوده است و یکی از اعضای این گروه با ارسال پیام اعتمادش را جلب کرده و به حساب کاربری شبکه اجتماعی او دسترسی پیدا کرده است اما پس از مدتی تغییر رفتار داده و اقدام به تهدید و انتشار تصاویر خصوصی قربانی کرده است.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی‌ افزود: با بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، دستگیر و بازجویی شد.

وی گفت: متهم ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله انکارناپذیر اعتراف کرد و به همراه پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ محمدپور با تاکید بر اینکه هموطنان به‌ هیچ وجه اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار کسی قرار ندهند، از شهروندان خواست ضمن خودداری از انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی، نکات امنیتی حریم خصوصی را رعایت کنند.

وی از مردم درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مجرمانه آن را از طریق پلیس ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی اطلاع دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین