کد خبر: ۶۹۰۸۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

شاخص بورس در نخستین روز هفته قرمز شد

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۴۳ هزار ۴۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید.
شاخص بورس در نخستین روز هفته قرمز شد
آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۶۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۰ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۰ هزار و ۳۱۸ واحد کاهش به ۴۴۴ هزار و ۵۰۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶ هزار و ۷۵۱ واحد افت به ۲۹۰ هزار و ۸۵۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۳ هزار و ۶۳۴ واحد و شاخص بازار دوم ۷۹ هزار و ۵۹۷ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) با ۸۷ واحد، کارخانجات داروپخش (دارو) با ۵۵ واحد، موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) با ۴۸ واحد، لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) با ۲۷ واحد، داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام) با ۱۴ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۹ واحد، مهرکام پارس (خمهر) با هفت واحد و جام دارو (فجام) با ۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۵۳۲ احد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۷۲۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۷۱۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۹۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۴۸۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۶۶ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۴۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، سایپا (خساپا)، لیزینگ پارسیان (ولپارس)، تامین سرمایه امین (امین) و سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۱۲۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۶۱ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۸۵۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۰۸ هزار برگه سهم به ارزش ۳۸ هزار و ۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، توکاریل (توریل)، کشت و دامداری فکا (زفکا)، تولید و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، نفت پاسارگاد (شپاس) و صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنعتی مینو (غصینو)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
همون اول بورس بورس میکردن و ملت رو ترغیب میکردن برن بورس من مطمئن بودم خبری هست!بچرا ملت درس عبرت نمیگیرن؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
وقتی به کف کف رسید بانک ها همه را درو خواهند کرد و بعد به استقبال سال آینده خواهند رفت علی برکت الله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین