کد خبر: ۶۹۰۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

غوغای کرونا در انگلیس و لبریز بیماران از درمانگاه‌های پایتخت

شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا و آمار مبتلایان در پایتخت انگلیس به حدی رسیده که سازمان بهداشت همگانی این کشور ناگزیر به انتقال بیماران به مراکز درمانی خارج از لندن شده است؛ اقدامی که به یک معنا می‌تواند به گسترش کرونا در کشور دامن بزند.
غوغای کرونا در انگلیس و لبریز بیماران از درمانگاه‌های پایتخت
آفتاب‌‌نیوز :

تاکنون پنج تن از بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های لندن بستری بودند به نیوکاسل منتقل شده‌اند. به سایر بیمارستان‌ها در شهرهای اطراف هم اعلام شده که خود را برای پذیرش بیماران از لندن آماده کنند.

سازمان بهداشت همگانی انگلیس هنوز این مطلب را تائید نکرده اما اعلام کرده که انتقال بیمار از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر در یک منطقه امری عادی است. اما آن‌چه در این رویداد غیر عادی است انتقال بیمار به مرکزی صدها کیلومتر دورتر از شهر محل اقامت اوست.

شبکه مراقبت های ویژه شمال انگلیس تائید کرده که تعدادی از بیماران بین مراکز درمانی جا به جا شده‌اند. لزلی دورهام مدیرکل این موسسه انگلیسی با صدور بیانیه ای عنوان کرد:‌در این شرایط که فشار بی‌سابقه‌ای روی نظام بهداشت کشور تحمیل شده است ما باید اطمینان حاصل ‌کنیم که با جابه‌جایی بیماران، آن‌ها از خدمات مراقبت‌های ویژه برخوردار باشند. هرچند این اقدام مطلوبی نیست اما هر بیمار فارغ از محل جغرافیایی، باید به خدمات مراقبت‌های ویژه دسترسی داشته باشد.

گزارش‌ها حاکیست که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در برابر موج عظیم مبتلایان به کرونا ناگزیر دست به جیره بندی خدمات درمانی زده‌اند. وزیر بهداشت انگلیس با بیان اینکه مهار کرونا از کنترل دولت خارج شده، از بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی ناتینگیل واقع در شرق لندن با ظرفیت ۴ هزار بیمار خبر داد اما کارشناسان پیش بینی می‌کنند که نظام بهداشت کشور در استانه ورشکستگی است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا ۲۳ دی ۱۳۹۹، بالغ بر ۳۲ هزار و ۲۰۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سراسر انگلیس ثبت شده‌ است. این میزان ۵ هزار و ۷۳۵ نفر نسبت به یک هفته قبل از آن بیشتر است.

شبکه خبری اسکای امروز گزارش داد بیمارانی که این روزها در مراکز بهداشتی بستری می‌شوند بر خلاف قبل جوان و حال آن‌ها وخیم‌تر است. به نظر می‌رسد بسیاری از این افراد در ایام کریسمس و دیدوبازدیدهای خانوادگی در سال نو بیمار شده‌اند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به رغم تشدید محدودیت‌های کرونایی برای جلوگیری از شیوع کرونا، روز میلاد حضرت مسیح (۲۵ دسامبر) را برای گردهمایی‌های خانوادگی آزاد گذاشته بود.

انگلیس کانون گونه‌های جدید ویروس‌ کرونا

انگلیس در هفته‌های اخیر به کانون شیوع گونه‌های جدید ویروس کرونا تبدیل شده و آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر به سرعت در حال افزایش است. تاکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۳۶۱ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۸۸ هزار و ۵۹۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

این در حالیست که شناسایی گونه خطرناک و مهلک ویروس کرونا با منشاء برزیل دانشمندان انگلیسی را بشدت نگران کرده است. شواهد نشان می‌دهد افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند در برابر گونه جدید مصونیت ندارند.

تحقیقات در «مانائوس» مرکز ایالت آمازوناس برزیل که این ویروس در آنجا جولان می‌دهد بیانگر آن است که ۷۰ درصد مردم این منطقه دوباره به این ویروس مبتلا شده‌اند. دانشمندان معتقدند سطح پروتئینی ویروس جدید به گونه‌ای تغییر شکل داده که شناسایی آن توسط سیستم ایمنی بدن افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند امکان پذیر نیست.

پروفسور «جان ادموندز» متخصص امور اپیدمیولوژی و عضو گروه مشاوران پزشکی دولت امروز شنبه اعلام کرد که تاکنون ۸ مورد ابتلا به کرونای برزیلی در انگلیس شناسایی شده است. وزیر حمل و نقل انگلیس دیروز (جمعه) گفته بود که مورد مبتلا به ویروس جدید در انگلیس شناسایی نشده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز (جمعه) با حضور در نشست خبری روزانه دولت اعلام کرد که از روز دوشنبه تمام مسیرهای ورودی به کشور بسته خواهد شد تا مانع ورود گونه‌های جدید ویروس کرونا به انگلیس شود. به این ترتیب کسانی که به انگلیس سفر می‌کنند باید گواهی آزمایش منفی کرونا به همراه داشته باشند و بلافاصله خود را به مدت ۱۰ روز قرنطینه کنند. مگر اینکه نتیجه آزمایش کرونا آن‌ها پس از پنج روز منفی باشد.

با این حال حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) دولت را به اجرای سیاست‌های شتابزده متهم کرده و می‌گوید «زمانی درها بسته می‌شود که اسب رم کرده است». مقامات دولت می‌گویند که اعمال قرنطینه سراسری و بستن‌ مرزهای کشور شدیدترین محدودیت‌هایی است که در کنار طرح واکسیناسیون همگانی به اجرا درآمده است.

پروفسور ادموندز می‌گوید که واکسن کرونا مصونیت کامل ایجاد نمی‌کند و محدودیت‌های کرونایی برای اثر بخشی باید تا پائیز آینده ادامه یابد. درخواستی که آشکارا روشن است نه جامعه خسته انگلیس پذیرای آن خواهد بود و نه اقتصاد بحران زده این کشور توان اجابت آن را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین