کد خبر: ۶۹۰۹۳۱
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
بازار سرمایه درحال فروریختن است

آن‌ها که مردم را برای بورسی شدن تشویق می‌کردند، باید پاسخگو باشند!

بتی که مسئولان از بازار سرمایه برای مردم ساخته بودند درحال فروریختن است و هر روز بیشتر از روز قبل سرمایه سهام داران در این بازار سوخت می شود. اتفاقی که یک کارشناس بازار سرمایه اعتقاد دارد مسئولان که روزی مردم را برای حضور در این بازار تشویق میکردند، حال باید پاسخگوی مردم باشند.
آن‌ها که مردم را برای بورسی شدن تشویق می‌کردند، باید پاسخگو باشند!
آفتاب‌‌نیوز :

شاخص کل بورس روز گذشته برای نخستین مرتبه وارد کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد شد. درواقع از زمانی که اصلاح یا همان ریزش در این بازار در مردادماه آغاز شد تا روز گذشته، هیچگاه شاخص به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد عقب گرد نکرده و کف یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برای بورس حفظ شده بود. اما ادامه روند ریزشی در این بازار باعث شد اتفاق مذکور رخ دهد و روز گذشته شاهد صف فروش در انواع سهم های کوچک و بزرگ بازار بودیم. درواقع درحالی که تا قبل از مردادماه بسیاری از کارشناسان صعود شارپی بازار را غیر منطقی می دانستند حال بر این باورند که سقوط این بازار در این روزها غیرمنطقی نیست و اعتماد در این بازار از دست رفته است.

بی اعتمادی مردم به بورس همه چیز را باهم میسوزاند

در این راستا، روزبه شریعتی، تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه باید روان شناسی بازار صورت بگیرد، اظهار کرد: اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع کرونا، ریزش بازارهای جهانی و دلار ۱۴ هزار تومانی، بازار پرقدرت بالا میرفت به طوریکه بازار بیش از ارزش ذاتی خود معامله میشد. در آن روزها بازار بیش واکنشی داشت و نه تنها توجهی به اخبار منفی نمیکرد بلکه به اخبار مثبت بیش از حد وزن میداد. درحال حاضر پارادایم فکری بازار برعکس شده است.

وی ادامه داد: در اوایل ریزش بازار در مردادو شهریور، این پیشنهاد مطرح شد که برای جلوگیری از روند ریزشی بازار، باید تجدید ارزیابی از محل دارایی های استهلاک ناپذیر یعنی از محل املاک و دارایی اجرایی شود. البته در آن زمان با این پیشنهاد مخالفت شد و بارزترین مخالف هم گروه شستا بود، اما درحال حاضر نوشدارو بعد از مرگ سهراب شده است. بازار به جایی رسیده که مردم عادی به شدت بدبین شده اند. تیر آخر هم صندوق پالایش یکم بود که ارزش آن نصف شده است. بسیاری از افرادی که این صندوق را خریداری کرده بودند مردم عادی بودند که سررشته ای از بورس نداشتند و فقط بر اساس سبقه دارایکم اقدام به خرید کرده بودند. این بی اعتمادی طوری است که همه چیز را باهم میسوزاند و این بدبینی به حدی بالا رفته است که زمانی که شستا و زیر گروه هایش تجدید ارزیابی می کنند، سهم یک روز هم دوام نمی آورد.

ریزش بورس آثار اقداماتی است که در گذشته صورت گرفته است

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به مباحثی که درمورد کاهش قیمت دلار می شود، گفت: بازار به طور باورنکردنی به اخبار مختلف وزن می دهد. نائب رئیس مجلس صحبت از دلار ۱۰ هزار تومانی می کند و بازار به این موضوع وزن میدهد. رئیس جمهور از ازاد شدن ارز های بلوکه شده و دلار ۱۵ هزار تومانی صحبت میکند، بازار به آن ورزن میدهد. هرچند نرخ دلار کاهشی است اما بازار بورس میزان کاهش را حساب و کتاب نمیکند. بازار با چنان سرعتی میریزد که مشخص نیست در سیکل نا امیدی است یا ترس و وحشت. این ریزش منطقی نیست. فقط باید گفت این اتفاق آثار اقداماتی است که در گذشته صورت گرفته است.

شریعتی با تاکید بر اینکه اعتماد به بورس با حرف های دولت برنمیگردد، توضیح داد: رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس دفتر رئیس جمهور و... درمورد بازار صحبت کردند و مردم به این بازار اعتماد کردند و ضربه بدی خوردند. تکنیکالیست ها هم دچار ترس شده اند. اینکه همه سهم ها، از جمله سهم هایی که به بازار جهانی مرتبط هستند، چه سهم هایی که در بورس کالا هستند و چه سهم هایی که میخواهند تجدید ارزیابی دهند و گزارش های خود را در کدال ثبت کرده اند باهم دارای صف فروش هستند، یعنی مشخص نیست نقطه تعادل کجا است.

وی ادامه داد: امیدواریم شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بایستد. با حرف چیزی درست نمیشود. در هفته قبل، چند جلسه بین آقای جهانگیری، وزار و حقوقی های بازار برگزار شد اما اتفاق مثبتی رخ نداده است. زیرا دیگر پولی در اختیار حقوقی ها نیست و از طرف دیگر صندوق های بازنشستگی پول لازم دارند و سهم میفروشند. ادامه نگاه یک طرفه به تامین مالی از بورس به بازار بیشتر اسیب زده است. امیدواریم متغیرها به ثبات برسند که بتوانیم بازار را منطقی نگاه و قیمت گذاری کنیم. امیدواریم دلار کاهش یابد، صادرات نفت از سرگرفته شود، اما بازار ملک و خودرو هم کاهشی شوند. با زمزمه های کاهش قیمت دلار، بازار ملک کلا ۱۰ درصد و بازار خودرو ۱۵ درصد اصلاح کرده اند اما بازار سرمایه ۵۰ درصد اصلاح کرده است.

دولت باید پاسخگو باشد

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: دولت حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پول از بازار بیرون برد و مردم را به حضور در بازار تشویق کرد بنابراین باید پاسخگو باشد. حداقل باید از وزیر اقتصاد و رئیس جمهوری سوال شود که شما که مردم را برای حضور در بازار سرمایه تشویق کردید، الان چه پاسخی برای مردم دارید؟ دولت نمیتواند پولی به بازار تزریق کند اما همین که برای کسری بودجه و حقوق و پاداش جلوی فروش صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی را در بورس بگیرد، اقدام خوبی است. یعنی منبع درامد دیگری برای کسری های خود پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۵
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
14
4
دولت مقصر هست ولی نه اینکه تمام ایراد به اون وارد باشه، من نمیدونم این افراد چطور تحلیلگر شده اند!؟
بازار سرمایه یک بازار هست با تعداد مشخص سهم، که بین مردم دست به دست میشه، سهم که تولید نمیشه (بحث افزایش سرمایه به کنار) مردمی که میرن تو صف فروش و حاضرن آتیش به مالشون بزنن این تقصیر دولته!؟ مگه دولت چقدر پول داره که بخواد به این بازار وارد کنه!؟ مشکل این هست که این بازار علم و دانش میخواد، تا زمانی که مردم بدون یادگیری و فقط طبق گفته های چهارتا کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دست به خرید و فروش میزنن اوضاع همینه، ما نیاز داریم این افراد از بازار خارج بشوند. بعد بازار مسیر خودشو پیدا میکنه، شاخص کل اگر بخواد فقط تورم سال ۹۸ را پوشش بده الان باید روی دو میلیون و پانصد هزار تا دو میلیون و هفتصد هزار باشه، ما صبور هستیم و پاداش صبر ما را بازار میده، بزار افراد هیجانی از بازار خارج بشن چون بعدا ما به اینها نیاز داریم!!! چون همینطور که احساسی خارج شدن، به همین شکل احساسی وارد میشند و سهم های ما را که الان داریم تو کف بازار جمع میکنیم به چند برابر قیمت از ما میخرن!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
اشتباه می کنی عزبرم تا 700 هزار پایین بیاد می شه منطقی. همین مردم بدون یادگیری بودن که بورس رو بالا کشیدن و گرنه افزایش 10 برابری تو بحران کرونا با چه منطقی سازگار بود؟
As
|
Hong Kong
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
2
12
امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند :سه عامل اغتشاش در حکومت وجود دارد که هر سه مورد آن به مسئولین و خواص جامعه برمی‌گردد ؛

اول سبک و سطح زندگی مسئولان است که امام علی(ع) در خطبه ۲۰۹ می‌فرماید : زمانی که مسئولین از حد ضعفای جامعه بالاتر زندگی کنند، مردم طغیان خواهند کرد، زیرا اختلاف طبقاتی میان مردم با مردم قابل تحمل است اما میان مردم و مسئولین غیرقابل تحمل است.

 دومین عامل، آن است که الگوی مالیات با الگوی غیرمومنانه و غیر رحمانی محاسبه شود، به‌طورمثال در یک سال، تولیدکننده به هر دلیلی ضرر می‌کند و یا کشاورز به دلیل خشکسالی خسارت می‌بیند و محصول ندارد که حضرت امیر(ع) در نامه ۵۳ به مالک اشتر می‌فرماید: باید پیش‌دستی کنی و در این مواقع این‌قدر مالیات را پایین آوری که زندگی‌اش با پارسال تفاوتی نکند و می‌فرماید: اگر چنین کردی، خسارت دولت نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است و دو فایده دارد، اول اینکه به مردم اطمینان می‌دهی زیرا مردم احسان دولت را دیدند و اغتشاش نمی‌کنند و دوم اینکه این مردم به تو اعتماد می‌کنند و  اگر مشکلی رخ دهد، حمایت خواهند کرد.

سومین مورد از علل اغتشاش و شورش در دیدگاه امام علی(ع) ورود اطرافیان و خویشاوندان مسئولین به حوزه حکومت و کار اقتصادی است.در بخشی از نامه ۵۳ ایشان می‌فرماید: بدانید که نزدیکان مسئولان خودخواه و چپاولگر هستند و در معاملات انصاف ندارند، ریشه ستمگری آنان را خشک کن و به هیچ یک از اطرافیانت زمینی واگذار نکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
آفرین بر شما. ایشان و بسیاری دیگر از بزرگان جهان راههای ساده و روشن رفتار درست حکمرانان با مردم را بارها گفته اند و هیچ معمای غامضی نیست.
poya
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
12
5
به هر حال بورس بالا و پایین داره و صبر . دانش و البته شخصیت خودشو نیاز داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
5
9
باید دستگاه قضا به این مورد رسیدگی نماید و مقصرین را به سزای عملشان برساند و الا متآسفانه با این وضعی که روبه پیش است ، مردمی که متضرر شده اند دست به آشوب می زنند و آنوقت دودش به چشم همه می رود . انشاالله که خیلی سریع مسئولان بتوانندمانع شعله ورشدن آتش زیر خاکستر شوند . قشر طبقه متوسط و پایین که دارایی شان را به بورس برده اند به شدت عصبانی هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
6
1
همین مردم طلا سکه دلار خریدند تو ضررم هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
5
5
چرا قوه قضائیه اینها رو محاکمه نمیکند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
9
در ساخت بت های تخیلی به درجه استاد تمام رسیدیم ؛فقط صد حیف که بعد از یه مدت کوتاهی میریزه !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
13
دولت برای تمام متضرر ها باید پاسخگو باشد جوانان بدون کار ، بدون خانه وووو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
13
همه مسیولین مردم را تشویق به ورود به بورس نمودند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
9
بدون مطالعه به هیچ کاری نباید دست زد بخصوص در کشور ما که فریب و دروغ همه جا را گرفته متاسفانه دولت در مورد فروش سهام پالایشی دروغ بزرگی به مردم گفت و خسارت عمده ای را به خریداران وارد کرد علیرضا صالح ریس سابق خصوصی سازی مسبب این خسارت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
همه این هادرست ولی شنونده هم باید عاقل باشه. مشخص بود که قراره اینطوری بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
8
اره. من یادمه اخبار شبکه یک ساعت دو نشون میداد دختر بچه مدرسه ای رو که از یک روستا تو یاسوج میگفت من پنجاه میلیون بردم تو بورس شده صدو پنجاه میلیون
عبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
9
بهترین تصویر از مدیریت دولت در بورس ، واگذاری صندوق پالایشی هاست که الان به قیمت روز واگذاری به مردم نصف شده !یعنی کسی که به حرف دولت گوش کرد و صندوقهای عرضه شده را با 30 درصد تخفیف خرید الان 50 درصد از اصل سرمایه اش کاملا از بین رفته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
8
بحث بورس در هیچ جای دنیا برای جبران کسری بودجه دولت آنهم در این حجم( از جیب مردم آنهم مردمی که خود دولت تشویق کرد که بیایند واکثرا قشر متوسط بودند ) استفاده نشده این کار یک کلاهبرداری دولتی بود ومال کسب شده حرام است بنطرمن!؟ که متاسفانه دیگه به این حرفها گوشی بدهکار نیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
16
رییس جمهور یک ملت مردم رو تشویق به خرید پالایش یکم با30درصد تخفیف میکند حالا همون سهم 30درصد که سود ندارد باید با 60درصد ضرر فروخته شود این راباید به کی گفت اگر کشوری مانند آمریکا این کاررو میکرد صدا وسیمای ما گوش فلک رو کر میکرد ولی رییس جمهور ما همیشه لبخد بر صورت در تلویزیون ظاهر می شود پروردگارا به تو پناه می بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
در کشوری مثل آمریکا مردم عامی که هیچ دانشی در سرمایه گذاری ندارند، سر مزرعه بیل می زنند و با رویای یک شبه پولدار شدن نمی روند دار و ندارشان را بریزند در جایی که هیچ شناختی از آن ندارند. ولو اینکه رییس جمهور گفته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
2
اصل قضیه ایراد جدی دارد. بایستی برای مردم این سوال ساده ایجاد میشد که اموال دولت یعنی اموال خودشان یعنی خود مردم. حال اگر کسی بگوید مثلا خلیج فارس را خصوصی سازی کردیم و بیایید سهامش را بخرید، آیا مردم نباید به همچین کلاهبرداری آشکاری شک کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
5
مردم ایران را فریب دادند این هم روش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
5
خدا رو شکر. مردم بجای دلالی بفرمایند بروند کار کنند و زحمت بکشند. در کشوری که اقتصاد و صنعت ندارد فرقی بین بورس و کازینو و شرط بندی نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
0
دو پروژه ی مهم اصلاح طلبان نسل جدید دارند :

1. مصاحبه و چهره سازی از علی مطهری و عملکرد او در مجلس نهم و لیست صدای ملت در غیاب اصلاح طلبان
2. پیدا کردن یک علی مطهری در مجلس یازدهم برای انجام نطق ! حداقل 72 نفر در مجلس گرایش به جریان اعتدالی دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
3
مسولینی که گفتند "همه چیز را به بورس بسپارید" و از همان روز مردم 50 تا 70 درصد پولشون را از دست دادند باید جوابگو باشند چرا اینطور مردم را دعوت کردند. چرا نگفتند یک بازاری هست که ممکن است در 4 ماه نصف و یا کل پولتون را از دست بدین حتی اگر از کم و کیف بازار هم مطلع باشین. یا گفتند پالایش یکم را بخرید چون این را دولت برای تقسیم ثروت انجام میده و از اون روز از ده تومن اومد روی 5تومن. اینها همگی آدرس غلط به مردم دادن و یا فریبکاری هست. چون مردم بر اساس حرف این آقایان عمل کردند چون بحرفشان اعتماد کردند. ولی الان سرمایشون را از دست دادند و هیچ کس هم کمکشون نمیکنه.
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
2
1
دستهایی از داخل در کار است هر چی رییس جمهور میگه برعکسش میکنن این ریزشها با نقشه و ایجاد نفاق و ماهی گیری از انتخاباته.بورس بچه بازی نیست که هیجانی بخری و بفروشی تو ضررها میخواستن موقع صعود بفروشن.منم ضرر دادم اما تو صف فروشم نرفتم مالمو حراج کنم.
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
6
والله ما اصلاً توقع خاصی از دولت نداشته و نداریم؛ فقط دهن‌های مبارک حضرات مسئولین و مقامات بسته باشد، برایمان کافی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
ناجوانمردانه سانسور می کنید
علی ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
1
وقتی فقط ۲۳ میلیارد مردم اسکناس دلار تو خونه دارند، وقتی هزاران میلیارد تومان نقدینگی سرسام آور دست جامعه باشه و صنعتی و تجارتی هم نباشه که این پولها رو جذب کنه و دولت هم هر سال بیشتر پول چاپ کنه دیگه اقتصاد مملکت تبدیل میشه به قمارخونه. قمار هم یه روز برده دو روز باخت.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
1
1
کسانی که با تشویق دروغین دولت با قصد کمک به بخش تولید کشور ورونق تولید وکسب سود در حوزه تولید وارد بورس شدندبیش از نیمی از اصل سرمایه خود را از دست دادند وبه مفهومی بیچاره و ورشکست شدندوسرمایه های اندک آنان توسط دولت ،بورس بازان ونوسان گیران بورس وکارگزاران چپاول شد وبه تاراج ویغما رفت.اکنون این مردم سرخورده وورشکسته مانده اند وسهام بی ارزش وبدون پشتوانه وهیچکس هم بداد آنها نمی رسد.این مسئله بنده را به یاد این مثل حکیمانه ایرانی انداخت که با ریسمان پوسیده دیگران به داخل چاه نروید خصوصا که این ریسمان پوسیده متعلق به دولت روحانی باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
8
تو این مملکت تا حالا دیدی کسی پاسخگو باشه؟؟؟!!!!
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
1
کسی به دنبال مقصر نشان دادن دولت نیست اما سوال اینجاست اگر دولت آشنا با این بازار نبود .... مردم را تشویق به خرید سهام نمود.
عدم نظارت دولت بر شرکت های بورسی خود و نه همه شرکت ها که البته شرکت های خصوصی هم به نوعی وابستگی به دولت دارند ، موجب شد مدیران و دست اندرکاران این شرکت ها از فضای رانتی به وجود آمده استفاده کنند و خود و چند نسل بعدی را صاحب ثروت های بادآورده کنند و مردمی که آشنایی به این بازار نداشتند سرمایه های اندکشان از بین برود.
دولت در بعد نظارتی صد در صد مقصر است.
پیش بینی یکسال پیش من در سایت شما شاید وجود داشته باشد و آن
اینکه سود های چند صد درصدی در بورس را باید دولت در آینده از جیب خود و بیت المال و مردم جبران کند یعنی امروز. شرکت های نیم دولتی حالا با زیان روبه رو می شوند و افراد سود جو در یکسال گذشته نفعشان را برده اند و امروز این شرکت ها با افزایش سرمایه که مبلغ اصلی آن از سوی دولت تامین می شود به دنبال جبران خسارت رفته اند و این یعنی بی تدبیری دولت
بازار بورس بازار مافیاست که نیاز به نظارت دارد.
ثروت های چند هزار میلیارد تومانی که شرکت های کارگزاری برده اند می بایست مورد سوال قرار گیرد
زد و بند هایی که در شرکت های دولتی و نیم دولتی با همین شرکت های کارگزاری شکل گرفته می بایست مورد سوال قرار گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
2
مجلس ودولت دستشون توی یک کاسه است ملت را بد بخت کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
1
دولت پاسخگوی کدام عملکرد خود بوده که پاسخگوی بورس باشد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
کسانی که هر چند انگشت شمار ،دولت رو مقصر نمیدانند وتقصیر رو به گردن خود مردم می اندازند،کمی هم از نگاه مردم عادی به این قضیه نگاه کنند،مردمی که با خون دل مقداری پس انداز کردند و می بینند هر روز از ارزش پس اندازشون کم میشه،از آن طرف باغ سبز و سرابی که دولتمردان و در راس انها رئیس‌جمهور آن را به طور جدی و مکررا تایید میکنندبه نظر من بزرگترین اشتباه آقای روحانی این بود که خودشون شخصا در این مورد که بر همه واضح است یک کلاهبرداری از قبل طراحی شده بود،وارد شده و مردم با اعتماد به بورس ورود کرده و در دام افتادند.آنها فکر نمی کنند که این گونه اعمال علاوه بر خسارت مالی خسارت اعتقادی و اجتماعی نیز برای خانواده ها به همراه دارد
ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
از راس تا ذیل نظام تشویق کردن برید بورس دقیقا مثل یک کلاهبردار هدفشون هم از اول معلوم بود کسب درآمد
کلا تو مملکت ما کلاه برداری وکلاهبردار زیاد داریم چون آدم طمع کار دنبال پول مفت خور زیاد داریم اینجا هیچی درست نیست
kazemali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
0
1
اين يك نقشه اي بود از طرف رئيس جمهور بود خواست كسري بودجه رااز جيب ملت پر كنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین