کد خبر: ۶۹۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

آماده‌باش نیروهای امنیتی آمریکا برای مقابله با خشونت در ایالت‌ها

همزمان با هشدار پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" در باره خطر خشونت های احتمالی در گردهمایی های روز یکشنبه گروه های تندرو و هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری در مرکز چندین ایالت، نیروهای امنیتی و نظامی این کشور برای مقابله با خشونت احتمالی آماده شده اند.
آماده‌باش نیروهای امنیتی آمریکا برای مقابله با خشونت در ایالت‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

در پی شورش و حمله روز ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) افراطی های راستگرا به ساختمان کنگره در واشینگتن دی سی در حمایت از ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) و هشدار در باره احتمال برگزاری تظاهرات مسلحانه، مقامات بیش از ۱۲ ایالت به نیروهای گارد ملی برای کمک به برقراری امنیت ساختمان های کنگره محلی و ایالتی فرمان آماده باش داده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ هر چند روز شنبه هم تظاهرات پراکنده ای برگزار شده است، اما محوطه بیشتر ساختمان های کنگره های ایالتی آرام بود. مقام های امنیتی ایالات متحده به رخدادهای احتمالی روز یکشنبه که جنبش ضد دولتی بوگالو از چند هفته پیش طرح هایی برای برگزاری راهپیمایی و گردهمایی هایی در این روز در همه ۵۰ ایالت آماده کرده بود، به عنوان نخستین بحران بزرگ می نگرند.

با اینکه بسیاری از ایالت ها، نرده ها یا دیگر موانع برای حفظ و حراست از ساختمان های کنگره های ایالتی نصب کرده اند، اما تگزاس و کنتاکی به اقدام های بیشتری مانند جلوگیری از آمد و شد شهروندان در محوطه این ساختمان ها دست زده اند. با بسته شدن خیابان های اطراف ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی بر روی همگان و استقرار یگان های مجهز گارد ملی در مرکز این شهر، از آمد و شد شهروندان در این نقاط جلوگیری می شود.

آماده باش امنیتی سراسری در ایالات متحده در پی شورش و حمله روز ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) به ساختمان کنگره در واشنگتن توسط شماری از هوادارن ترامپ صورت می گیرد که برخی در پی کشتن مایک پنس معاون رئیس جمهوری بودند که ریاست نشست تائید پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر را برعهده داشت.

اف بی آی و دیگر سازمان های امنیتی فدرال در پی بهره برداری افراط گرایان از ناامیدی هواداران ترامپ از اثبات ادعاهایشان در باره دستکاری در نتایج آرا، در باره وقوع خشونت های بیشتر هشدار داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین