کد خبر: ۶۹۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

۱۴۵ کشته و زخمی در حملات شبه نظامیان به دارفور غربی

کمیته پزشکان سودان امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان حوادث خشونت آمیز شهر الجنینه در استان دارفور غربی ۴۸ تن کشته و ۹۷ تن زخمی شدند.
۱۴۵ کشته و زخمی در حملات شبه نظامیان به دارفور غربی
آفتاب‌‌نیوز :

این کمیته در بیانیه خود اعلام کرد، شمار قربانیان حوادث خونین شهر الجنینه که روز شنبه در جریان حملات شبه نظامیان رخ داد در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان "سونا"، در این بیانیه آمده است، کادر پزشکی برای رسیدگی به زخمی‌ها از دولت محلی خواست مراکز بهداشتی و وسائل نقل و انتقال با حضور نیروهای نظامی را فراهم کند تا کادر پزشکی بتواند به زخمی‌های مانده در مناطق درگیری رسیدگی و آنها را به مراکز درمانی منتقل کند.

پیش از این عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان تصمیم گرفت، هیئتی به ریاست دادستان و به همراه نمایندگانی از سرویس‌های امنیتی، نظامی و قضایی به محل درگیری بفرستد.

در پی بروز حوادث خشونت آمیز در شهر الجنینه در پی مشاجره میان دو تن که به کشته شدن دو تن و زخمی شدن چند تن دیگر و سوزاندن منازل منجر شد، دولت سودان شنبه شب در استان دارفور مقررات منع آمد و شد را تا اطلاع بعدی اعمال کرد.

تجمع شاغلین سودان هم در بیانیه‌ای شبه نظامیان مسلح را به حمله به شهر مذکور و ارتکاب جنایت‌های وحشتناک و نقض‌های سنگین در حق شهروندان بی‌دفاع متهم کرد.

این حزب از مردم سودان خواست دولت انتقالی را تحت فشار قرار دهند تا شبه نظامیان را مهار و سلاح را از آنها بگیرد و عاملان این حمله را به دست عدالت بسپرد.

در این بیانیه آمده است، حمله شبه نظامیان بیانگر نبود دستگاه امنیتی و بی‌مسؤولیتی این دستگاه در قبال مردم است و به همین دلیل باید مورد بازجویی و مجازات قرار بگیرد.

تجمع شاغلین سودان اعلام کرد، حادثه شهر الجنینه بیانگر کاستی‌های توافقنامه صلح جوبا است که اکتبر ۲۰۲۰ میام دولت سودان و گروه‌های مسلح با میانجیگری سودان جنوبی به امضا رسید. این توافق کاملا از تحقق صلح و عدالت پایدار خالی است و در آن به ریشه بحران دارفور و مسایل ناشی از اثرات جنگ و انتشار سلاح پرداخته نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین